Wie heeft ervaring met Balzflug nakomelingen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wizarma

Wie heeft ervaring met Balzflug nakomelingen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 15:12

Hallo,

Ik heb sinds enkele jaren een Balzflug x Hierarch merrie. Ik zou graag willen weten wat jullie van het karakter van Balzflug nakomelingen vinden.

Groetjes

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:16

Suzanne F op bokt is helemaal into the Balzflug-en.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:38

Balzflug geeft neurotische, eenkennige paarden met een behoorlijke gebruiksaanwijzing.
Echte paarden om helemaal verliefd op te worden, als ze je eenmaal als 'baas' accepteren. Het is meer samenwerken met een Balzflug, ze doen niets 'omdat jij het zegt', ze doen het alleen als ze het zelf ook vinden
Bloedmooie beesten, veel ras.

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:38

Ik heb ruim een jaar een Balzflug x Ulft merrie gereden. Een geweldige merrie, absoluut het fijnste en leergierigste paard wat ik ooit gereden heb! Op stal is het een kreng. Ze wil heel graag lopen, maar echt aan het werk moet je er wel flink aan rijden. Ze leert enorm snel, heeft een fantastische draf en een goed werkkarakter. Tegenover andere paarden is het niet zo'n schatje. Bij ons op stal staat ze bekend als 'echte merrie'. Volgens mij staat er een foto van haar in mn profiel.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:57

Ik heb een Lancet * Balzflug en ook die heeft een behoorlijk karakter. NIet gemeen, maar echt eentje die je moet overhalen voor je te werken, je hoeft het niet in je hoofd te halen om hem te dwingen want dan doet hij helemaal niks meer. Maar als hij eenmaal meewerkt dan is het een droom om te rijden.

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:07

Ik heb een Balzflug gereden die énorm heet was. Blééf maar doorlopen en echt fijn werken was dat niet. Je kon er nauwelijks aan komenKon wel apart bewegen maar had niet veel vooreind.

San_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:08

Dees schreef:
Balzflug geeft neurotische, eenkennige paarden met een behoorlijke gebruiksaanwijzing.
Echte paarden om helemaal verliefd op te worden, als ze je eenmaal als 'baas' accepteren. Het is meer samenwerken met een Balzflug, ze doen niets 'omdat jij het zegt', ze doen het alleen als ze het zelf ook vinden

Hier herken ik dus helemaal mijn paard in! Is een Rontango (v. Contango) x Balzflug.

Suzanne F.

Re: Wie heeft ervaring met Balzflug nakomelingen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:37

Ja ik ben helemaal Balzflug fan! Heb er op dit moment zelf 1 met 2 nakomelingen en 1 op komst.

Heb er meerdere gereden, super paarden!

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:56

op stal staat een balzflug paard... zeer lief en aanhankelijk paard ook een plaatje om te zien
echt een supper beest alleen met rijden is ze eigenwijs

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:36

Wij hebben twee merries van Balzflug, worden beide gebruikt voor de fok. Het zijn intelligente paarden en erg looplustig. Fijn in de omgang maar geen dode dienders! Kunnen beide erg goed lopen, mooi gebruik van het voorbeen, Super mooi los vanuit de schouder. Kunnen goed schakelen en hebben een zeer goed gebruik avn het achterbeen. Komen mooi tot dragen. Uit de ene hebben we een heel mooi veulen van Royal Dance en van de andere verwachten we eind maart een veulen van Universeel. voor meer info en foto's kun je het beste even op onze site kijken www.mansolein.com

Missouri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 22:33

Dees schreef:

Ben ik het he-le-maal mee eens

Ik ben ook wel Balzflug-fan (degene in mijn onderschrift niet zo ). Alhoewel de moeder van mijn paard wel een hel extreme Balzflug is...
Daar wordt niet op gereden, en poetsen is ook niet zo verstandig. De stal ingaan eigenlijk ook niet. Maar wat een mooi dier en wat kan die lopen zeg!
Mijn Silly heeft ook wel een beetje die trekjes, een gebruiksaanwijzing van hier tot aan de overkant, erg "merrie" en erg eenkennig.
Maar voor een snoepje is ze je beste vriendin (tot het op is... ).

Wizarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 07:22

Hallo,

Nou ik ben blij dat mijn Balzflug geen uitzondering is.

Ze is super fijn en licht te rijden, maar op stal en in de omgang is het een vreselijk karakter paard. Het is ten alle tijden meer dan 100 % opletten anders heeft ze je zo te pakken. Onder het zadel is het echt een schat, ze heeft sinds ze de eerste maal is gezadeld nog nooit eenmaal geprobeerd de ruiter kwijt te raken.

Deze Balzflug heeft trouwens erg veel front en een matig voorbeen, maar een super actief achterbeen gebruik en loopt heerlijk los door het lichaam.

Heeft er nog iemand een dekadvies voor deze merrie ze heeft nakomelingen van Farrington en Flemmingh gehad. Allebei erg luxe veulens, maar ik zou wel eens ander bloed willen gebruiken.

Groetjes

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 08:32

Wizarma schreef:
Deze Balzflug heeft trouwens erg veel front en een matig voorbeen, maar een super actief achterbeen gebruik en loopt heerlijk los door het lichaam.

Heeft er nog iemand een dekadvies voor deze merrie ze heeft nakomelingen van Farrington en Flemmingh gehad. Allebei erg luxe veulens, maar ik zou wel eens ander bloed willen gebruiken.

Groetjes

Dit is wel apart voor een Balzflug want die staan bekend om hun prachtige voorbeengebruik maar het achterbeen is vaak net iets minder. Dat los door het lijf is wel typerend.
Uit wat voor moeder komt die van jou?
Zou Krack C niks zijn voor die van jou? Of Jazz???

Wizarma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 11:21

Hallo,

Het andere nadeel van mijn balzflug merrie is dat ze maar 1.63 is. Daarom ben ik niet zo voor Krack C. Jazz zou een goede keuze kunnen zijn, maar jazzen zijn ook niet de makkelijksten qua karakter. Tevens krijg ik dan inteelt op Cocktail, Mijn merrie is namelijk een Balzflug x Hierarch (cocktail x Amor) x Willowcratic x Roemrijk.

Mijn Merrie komt uit de moederlijn van de hengst Jasper (v. Courville xx). Deze hengst was zelf 1.59. En het zit sterk verankerd in de genen van deze moederlijn dat ze kleine paarden geven, vandaar dat ik alleen hengsten van minimaal 1.70 wil gebruiken.

Gr.

nadea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:04

ik heb ook een Balzflug, een donkerbruine, bijna 10-jarige ruin van 1.73m.
Het is echt een ontzettende knuffel en heel braaf en lief in omgang. Met rijden is hij ook braaf, maar wel een beetje eenkennig. Bij vreemde mensen is hij wat druk met opstijgen (wegstappen/draven/galloperen en/of paar keer beetje bokken) en in het begin met rijden.
Bij ons (ik en mijn zusje) is hij heel braaf. Wel heel voorwaarts en heeeel licht aan de hulpen. Je hoeft echt geen sporen of zweep te gebruiken.
Hij is niet schrikkerig, wel wil hij vaak even kijken wat er is, maar daar doet hij verder niets op.
Het is dus eigenlijk een heel braaf paard.

nadea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:08

[quote="Suzanne F."][quote="Wizarma"]

Dit is wel apart voor een Balzflug want die staan bekend om hun prachtige voorbeengebruik maar het achterbeen is vaak net iets minder. Dat los door het lijf is wel typerend.

Mijn Balzflug heeft juist een heel goed achterbeengebruik maar ook een goed voorbeengebruik. Hij is idd ook erg los in zijn lijf. Ik heb verder geen ervaring met andere Balzflug-nakomelingen, maar weet wel dat die van ons een erg fijn paard is!

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:11

mijn ervaring met balzflug is dat ze erg temprament vol zijn, een sterk karakter en erg ontblofbaar... maar lopen kunnen ze beide, ene m2 andere z klaar en is een stermerrie

Lofrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:13

Op de stal waar ik rijd hebben ze een JazzxBalzflug nou dat is dus dubbel plezier. Het is echt een druktemaker. Kan heel mooi lopen maar is echt heel druk. Het is overigens wel een plaatje om te zien.

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:56

ohja uit die balzflug merrie is ook een jazz merrie gekomen, die komt in het voorjaar op stal, loopt nu in de opfok.. Die jazz X balzflug is tevens te koop!! wie intresse heeft kan me pm sturen, zorg ik dat ik even snel foto's regel

Anike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:01

Ik heb ook een Balzflug merrie..
Erg heet ding, maar wel goud eerlijk!
Zoals hier boven al is gezegd, je moet er mee om kunnen gaan..
Verder is die van mij erg fijn te bewerken.
Alleen heb ik een kleintje als ik het zo lees..
Die van mij is 1.57..

Afbeelding

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:32

ik vond net de stationsmerrie test van Miranta Balzflug X aktion (stermerrie)
* stap 8
* draf 7,5
* galop 8

springen:
afdruk bij sprong 7
springtechniek 6,5
springvermogen 6,5

we hebben ook nog nooit met haar gesprongen, daar is het geen type paardje voor

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:30

De moeder van mijn Rubiquil-dochter [naam verwijderd] is een Balzflug x Zeoliet. De merrie is zelf 1.61m., [naam verwijderd] is ook zoiets. Ook in deze merrielijn is klein zeer dominant, zeker bij de vrouwelijke nafok. De hengsten uit deze lijn zijn ongeveer 1.68m. geworden, de merries blijven klein.

Die moeder dus, die beweegt zeer sterk van achter uit. Ze mocht iets vrijer zijn in het schouder en in galop iets meer beenzetting hebben (ze had vaak haast en hupte dan maar wat). Ze heeft die typische Balzflug-bovenlijn, met een iets weke rug en een afhellend kontje. (wat ik bij [naam verwijderd] dus niet terugzie, dankzij de vader).
Om te fokken is Balzflug-bloed echt heel fijn te combineren! Zou ik de merrie niet hebben verkocht, zou ik er Ferro-bloed op hebben gebruikt een volgende keer.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:37

Ik heb een merrie gehad, Balzflug x Akteur. Ook niet zo groot, iets van 1.60m. Mooi rond beestje, ontzettend lief, kon wel vinnig zijn (op dekens). MAar om mee te werken kon je geen fijner paard hebben. Ik had er een hele goede klik mee.

Mondriaan is een goedgekeurde dekhengst van Balzflug. MAar ik hoor niet veel mensen positief over zijn nakomelingen, en dan gaat het over de karakters.

San_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:40

Mijn Rontango x Balzflug (4,5 jaar) is wel vrij groot, 1.70 en vrij fors.

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:55

Het paard waar desiree het over heeft, die ze gehad heeft, heb ik destijds van haar gekocht.
Balzflug x Akteur.
Inmiddels 1.64 hoog geworden.
heel fijn maar pittig karakter en ook een geweldig voorbeen.
kan heel goed draven en galopperen, stap is haar minste gang.
Dat ze van dekens opleggen pissig wordt is nog steeds zo en heeft er ook al een paar uitgetrokken.........
Heel wat mee gedokterd : pees afgescheurd, haar eigen schuld want ze heeft haar been kapot geslagen tegen de muur, en een zware operatie achter de rug ong 10 wk geleden.
nu weer aan het trainen en ze is wer net zo heet en vlug als ze altijd al is geweest