Geschikte combinatie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandravm

Geschikte combinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:36

Ik had een vraagje. Ik zou graag mijn merrie van Forever (Voltaire) laten dekken dit jaar. De vraag is nu door wie.

Mijn merrie is springen gefokt, maar heeft mooie gangen en een rustig karakter. 1.63 groot. BWP en Zangersheide gekeurd.

Graag zou ik een veulen bekomen dat iets groter is, liefst zwart of bruin en meer dressuurgericht.

In gedachten had ik Saros van Gestelhof. Dressuurhengst 1.75 groot. Voor meer info zie www.gestelhof.be

Wat denken jullie van deze combinatie? Eventuele andere hengsten?
Alvast bedankt voor de reachties

Mijn merrie:
Afbeelding
Afbeelding

Saros:
Afbeelding

Sandravm

Re: Geschikte combinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 07:47

Kan niemand mij hier tips geven?
Alle hulp is welkom.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 08:57

Even wat meer info: Wat wil je nog meer verbeterd zien aan de merrie behalve de hoogte? En wat zit er nog meer achter qua afstamming bij je merrie?

Sandravm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 10:25

De afstamming van de moeder is niet helemaal gekend. Behalve als vader dan Forever KNWP van voltaire. De moeder is geregistreerd bij bwp, maar zonder afstamming. Grootmoeder langs moederszijde was volbloed dat weet ik wel. Beide ouders waren schimmels.

Meer gebruik van de ahterhand is welkom. Het rustige karakter en nodige bereidwilligheid wil ik graag behouden. Daarnaast zou ik graag een mooi en goed gebouwd paard bekomen, bruikbaar voor zowel dressuur als jumping.

Dank je

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:41

Cartier van de hefinck heeft zowel dat super bewegen van een dressuur crack als het springen. deze hengst heeft iets meer front dan jou'n merrie. Cartier was toch 1 van de toppers op de bwp hengstenkeuring 2003. Gezien het te bekomen veulen in zijn afstamming achter de moeder onbekend betreft staat cartier wel mooi op het papier met zijn top afstaming nl. contender x capitol x landgraf 1, dat is een mooie verzameling van top holsteiner hengsten.
Verder succes met je zoektocht.