Wat te verwachten van IBOP?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Canter

Wat te verwachten van IBOP?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:01

Na een leven lang ruinen rij ik nu ook op 2 Frieze merries waarvan 1 t.z.t. de IBOP proef moet gaan doen. Ik weet wel een beetje wat het inhoud, maar wat kan ik er precies van verwachten? Ze hebben mij nl. gevraagd om dan te rijden en ik wil eerst eens weten wat ze precies willen zien en wat de merrie moet kunnen.

Canter

Re: Wat te verwachten van IBOP?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 22:23

*schopje*

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:26

Volgens mij is het één en ander terug te vinden op de site van het KWPN, fokkerij en dan door klikken naar merries. Wellicht dat het bij de friezen iets anders in elkaar zit. Het spring gedeelte zal wel achterwege gelaten worden.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 22:28

Ok, dank je. Ik ben ook wel erg benieuwd naar mensen die meegereden hebben met een IBOP proef.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:29

Hebben de friezen eenzelfde ibop dan als het kwpn? Lijkt mij datje beter op een site van friezen kunt kijken.

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:33

Hoe het bij Friezen precies zit heb ik geen idee van.
Vorig jaar heb ik er een op de IBOP gereden bij het NRPS, je moest gewoon een simpel dressuurproefje laten zien (B niveau) waarbij er vooral gelet werd op de gangen van het paard.
Daarna moest je een lijntje (drafbalk, kruisje, steiltje, okser) langs de kant springen welke het paard later ook los moest springen en je moest nog een klein parcourtje (losse hindernis en een lijntje steil okser op een galopsprong of 5) op ongeveer B hoogte springen, maar dat zal bij de Friezen ook wel niet hoeven..

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 22:35

Springen zal inderdaad niet hoeven.
Zit je tijdens het proefje alleen in de baan of rij je met meerdere tegelijk? En krijg je het proefje van tevoren te weten of merk je dat daar pas?

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 22:36

Je zit alleen in de baan.
Proefje weet ik niet meer, volgens mij wisten we dat vantevoren, was als ik me niet vergis gewoon een B proef uit het boekje.
Er waren bij het NRPS ook wel van die oefenavonden, ben ik 1 keer naartoegeweest met die merrie omdat dat zo'n onwijze zenuwpees was, had ze met de IBOP zelf wel een stuk meer rust door.