welke hengst voor elcaro x perricles merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juudje86

welke hengst voor elcaro x perricles merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 09:54

ik ben op zoek naar een veelzijdige hengst, met sterk achterbeen gebruik, hij moet ook hoog in het bloed zijn. (merrie is liever lui dan moe ) en liefst rond de 1.70

vader van de merrie is elcaro. en moeders vader is perricles
mijn merrie heeft meer dressuur aanleg, maar ze kan ook redelijk springen.
ze is 1.68 en zwart bruin.

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:02

Odermus R (Calido x Ramiro) is een hengst met een sterke beweging en springkwaliteiten wordt momenteel door Jeroen Dubbeldam opgeleid voor hety grote werk voor meer info kijk eens op de Roelofs site www.stalroelofs.nl
Of mischien Matterhorn (Ahorn x Ramiro) is ook een veelzijdige vererver. Staat bij VDL stud Of ze bij jouw merrie passen weet ik niet zonder foto. Maar dit zijn beide hengsten met een mooi exterieur en een goede beweging

juudje86

Re: welke hengst voor elcaro x perricles merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:38

dat zou niet zo slim zijn aangezien elcaro's vader ramiro is!

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:46

Elcaro is van Zeoliet (v. Ramiro Z), zit dus een generatie verder, maar ik zou het zo ook nog te dichtbij vinden.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:47

Dat maakt niet uit, hoor. Beetje lijnenteelt toevoegen. Heb je een foto van je merrie? En wat is haar naam?

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:54

Dan liever nog íets verder weg . Link in mijn onderschrift is een Careful x Elcaro, met het oog op dressuur gefokt maar maakt een nette sprong. Was voor haar zelf erg gecharmeerd van Contendro, maar dan zit je weer met de maat. Dan heb je in mijn ogen wel weer fijne aansluiting terug op Ramiro.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:59

Ik zou denk ik zelf voor Burggraaf gaan. Ken hele goede combinaties uit een pericles merrie en je behoudt beweging én springen. Vooral burggraafmerries willen wel voor je werken.

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 13:11

ik heb zo niet meteen een foto bij de hand. zal binnenkort proberen een foto van haar erop te zetten.

ze is een keer gedekt geweest van guidam, helaas kreeg ze een miskraam. en we verwachten nu een veulen van hemmingway.

ucretia is een impossant paard, met een mooie zware nek. en een ronde achterhand.

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 13:52

ik heb even gekeken naar burggraaf, en ik moet zeggen dat dat mischien wel een optie is. even gekeken naar manhatten daar achter zit abgar en achter mijn merrie ook. dus mischien wordt dat wel wat, burggraaf.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:00

Wauw mooie afstamming hoor ! Alleen dat je merrie liever lui dan moe is zeg!! Haar vader is al een heethoofd en die pericles dan.. die is nog erger dan elcaro.
Ik zou er een duitse hengst op doen met looplust, iets met Donnerhall bloed? Flemmingh-nakomelingen vind ik ook altijd erg mooi.
Ben benieuwd naar de foto's

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 13:22

zou een foto katen zien, maar hoe moet dat?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:24

Faq lezen

En AUB GEEN flemmingh of Donnerhall hier op kwakken!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:27

Kijk eens op de site van de ijzerenman in weert en dan naar Future.
Wij hebben afgelopen jaar een hengstveulen uit onze merrie gehad van Future.
Supermak, loopt overal doorheen te banjeren, door de plassen/modder, maakt niet uit, het is dus niet zo'n mietje. Maar errug goed lopen en mooi front en natuurlijk ook belangrijk, super mak in de omgang.
Hij komt uit onze merrie, Ulster x Pericles.
Elcaro is ook niet zo makkelijk en Ulster en Pericles ook niet, dus daarom deze aanbeveling..

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:28

Even ter aanvulling: Future is een Florestan 1, dus toch weer het duitse bloed....

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:53

Dat zijn geen veelzijdige hengsten hoor.

Ik zou het lekker bij Burggraaf houden. Mooi lijntje & al bewezen lijntje. Leuk paardje

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:59

Florestan 1 is officieel geen dressuurbloed, en hij komt uit een volbloedmerrie, en naar mijn mening moeten springpaarden toch ook snel zijn?????.......
Dus heb je voldbloed nodig.
Enne Burggraaf is wel een bewezen hengst, maar zijn niet de makkelijkste.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:03

Ze kunnen heet zijn en dat is wat de ts graag wilt. Van burggraaf weet ik dat hij het goed doet met pericles (en elcaro ken ik ook een voorbeeld van).
Je hebt een bewezen hengst die géén van beide disiplines te niet zal doen. Verder voldoet hij aan alle punten wat de ts graag wilt.
Wrm zou je dan moeilijk doen, méér geld gaan betalen om Florestan te bemachtigen of lijntje te niet doen door een (maarwelke van de honderden) Donnerhall erop te kwakken.
Het zijn altijd dezelfde hengsten die aangeraden worden, waarom? om dat ze die naam kennen, maar verder even niet nadenken of het ook daadwerkelijk past.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:36

Umh,,, waar0m zou ze geen donnerhall of flemmingh 'erop kwakken' ? Flemmingh is toevallig een veelzijdige hengst, samen met Florestan I, en wat is er zo bijzonder aan burggraaf?

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:03

juudje86 schreef:
ik ben op zoek naar een veelzijdige hengst, met sterk achterbeen gebruik,

liesje23 schreef:
Kijk eens op de site van de ijzerenman in weert en dan naar Future.

Bij Future vraag ik me altijd af of hij het achterbeen uberhaupt van plan is op te tillen en weg te zetten, zo traag.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:12

sammie_44 schreef:
Umh,,, waar0m zou ze geen donnerhall of flemmingh 'erop kwakken' ? Flemmingh is toevallig een veelzijdige hengst, samen met Florestan I, en wat is er zo bijzonder aan burggraaf?

Betere bloedaansluiting. Flemmingh doet dat ook wel, maar is imo geen mooie keuze. Van Burggraaf wéét ik dat hij het mooi doet met Pericles (en elcaro) Met flemmingh wordt de boel denk ik zéér bloederig en qua karakter hmmm. Weke rug en lendenlijn.

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:44

Ik zou Hemmingway of Haarlem doen

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:49

Dat ken niet meer.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:23

Scheelt nu wel in dekgeld

Ik vind het topic wat raar - hoe kan een Elcaro x Pericles nou ooit een 'lui' paard zijn? Die Elcaro geeft niets anders dan neurotische paarden die willen loooopen... beetje vreemd.
Ik vind dit bloed overigens wel aardig passen bij Flemmingh, eigenlijk. Snap niet waarom dat zo 'uit den boze' zou zijn.
Als de TS bloed en maat wil hebben en Burggraaf ziet zitten, kan ik haar de zoon van Burggraaf, Bachelor NH, van harte aanbevelen. Scheutje Baccarat kan nooit kwaad.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:35

*no offence* maar paarden worden vaak lui gemaakt...

juudje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 20:12

nou bedankt,

toen ik deze merrie begon te rijden, kon niemand met haar overweg.
ik heb er gigantisch veel tijd in gestoken, en nu is ze zo mak als een lammetje. elke beginner kan er nu mee weg rijden.

en ik maak haar absoluut niet lui.
ik rij haar zeker 5 keer per week, springen en dressuur. daarnaast staat ze de hele dag in de wei.

ik ben altijd een engels volbloed gewend, en dat is toch wel wat anders. die gaan voor je door het vuur. die kennen geen ophouden.

het is niet dat ze niet voor me wil werken. want ze heeft er wel plezier in. maar ze staat toch wel liever in de wei.

ik denk dat daarom een hengst met veel bloed het wel goed zou doen. om het net dat ene beetje meer te geven.

dit voorjaar verwachten we een veulen van hemmingway, erg jammer dat hij net is afgekeurd.