Ervaring met een Lancet? Of een Koraalfee/Edelfee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

September

Ervaring met een Lancet? Of een Koraalfee/Edelfee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 22:10

Hoi, ik heb een vraagje.
Ik heb een merrie die afstamt van Lancet X Pretendent, de moeder is Koraalfee en de moeder daarvan is Edelfee. Hoe gedragen julie paardjes zich? Zijn ze eigenwijs, sterk, werken ze graag voor je? Ik ben erg beniewd...
Heb zelf een LancetXPretendent en ben benieuwd naar de familie..

Groetjes Juultjuh .

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:11

Een vriend van mij heeft een Lancet ruin, erg leuk beestje, kan wel heeeeeel kwaad worden als hem iets niet bevalt (en volgens mij doen meer Lancet's dat). Verder erg nieuwsgierig, en zolang hij aandacht krijgt is alles best. Hoe hij onder het zadel is weet ik niet, hij is nl pas 2,5 jaar. We hebben er laatst wel een zadel op gehad... was even een bokje... en toen niks meer aan de hand... hij had meer intresse in de mensen die naar hem keken, ja... aandacht he!

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 10:34

Ja, mijn Lancetje is precies zo! (in de omgang dan he)

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:10

juultjuh schreef:
Ja, mijn Lancetje is precies zo! (in de omgang dan he)

Ik vind het super, de Lancetjes... Nieuwsgierig enzo Ik moet wel zeggen dat we erg blij zijn dat we m hebben laten ruinen!!

Noor17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:13

Een vriend van mij had een lancet. Echt een prachtig beest en zolang je hem aan een lange teugel reed een schat van een paard. Maar zo gauw je hem ook maar iets aan het werk zette was het helemaal mis. Echt een draak van een paard. Paard van instructie hetzelfde verhaal

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:11

Koraalfee!! Wát een merrie is dat zeg! Pretendent x Vanitas x Tolbert. Gert Willem v Norel wordt nog helemaal lyrisch als hij over Koraalfee spreekt! Prachtige merrielijn met zéér veel sport.

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 15:05

Basvdv schreef:
Koraalfee!! Wát een merrie is dat zeg! Pretendent x Vanitas x Tolbert. Gert Willem v Norel wordt nog helemaal lyrisch als hij over Koraalfee spreekt! Prachtige merrielijn met zéér veel sport.
Yes haha tja Siena heeft idd een fraaie familie maar idd zodra er iets gevraagd wordt van een Lancetje, PANG whaha

Alani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:14

Bij de Lancet van mn zwager precies hetzelfde. Zijn merrie is een bijzondere dame die verschrikkelijk kwaad kan worden. Maar als ze in haar goede doen is, dan is het ook wel toppie. Bij Lancet zelf schijnt dit ook wel het geval te zijn, je moet hem echt overtuigen en dan.........loopt ie de sterren van de hemel.
Wat me ook opvalt van veel Lancets is toch wel hun arme bespiering (met name front).
Volgens mij heeft er vorig jaar een interview met Van Norel in de IDS gestaan. De lijn waar jou merrie uitkomt werd uitvoerig besproken.

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 16:38

Ja dat klopt, alleen siena is echt het tegenovergestelde van arm bespierd haha. Siena moet wel dergelijk overtuigd worden wil ze hard voor je werken en goed lopen. Ze is tot de L2 gekomen zonder problemen, maar toen ze echt moest werken vond ze het allemaal niet zo leuk meer...

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:25

Alani schreef:
Bij de Lancet van mn zwager precies hetzelfde. Zijn merrie is een bijzondere dame die verschrikkelijk kwaad kan worden. Maar als ze in haar goede doen is, dan is het ook wel toppie. Bij Lancet zelf schijnt dit ook wel het geval te zijn, je moet hem echt overtuigen en dan.........loopt ie de sterren van de hemel.
Wat me ook opvalt van veel Lancets is toch wel hun arme bespiering (met name front).
Volgens mij heeft er vorig jaar een interview met Van Norel in de IDS gestaan. De lijn waar jou merrie uitkomt werd uitvoerig besproken.

Gaat die ook stampen met zn voorbenen als ie boos is? Die van die vriend van me wilde laatst de trailer niet in... stampen dat ie deed!! Hij ging op een bepaald moment al spaansepassend (stampen dus) de laadklep op!

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:13

Ik heb een Lancet * Balzflug. Superpaard, maar niet de makkelijkste. Erg lenig, trapt tegen mijn enkels aan als het hem niet bevals Moet je echt overtuigen in het werk, je hoeft hem iet te dwingen want dan zet hij je gerust op de grond. Maar verder superkoel in het hoofd, echte showbink en erg nieuwsgierig. Maar lopen als een gummibal zoveel souplesse. Is wel erg laat in zijn ontwikkeling, wordt dit jaar 7 en groeit nog steeds (ruin), heeft juist wel een enorm mooi front, maar is (nog) wat arm bespierd in de lendenen. Echt een paardje wat je de tijd moet geven en dan kan het wel eens een toppertje worden.
Wel een heel gevoelig paard, niet geschikt voor beginners. Als ik er een vreemde opzet weet hij gewoon niet wat hij er mee aan moet en stopt hij met lopen. Maar ik zelf zou geen ander paard meer willen.

Die van mij heeft dus nooit gestampt, wel getrapt naar je been. Heb ik Lancet ook zien doen op het CHIO in Rotterdam. Hij is gewoon superslim en probeert een hoop, maar als je hem weet over te halen heeft hij ook enorm veel plezier in zijn werk. Als je hem beloont dan groeit hij helemaal en merk je dat hij trots is op zichzelf

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:29

juultjuh schreef:
Ja dat klopt, alleen siena is echt het tegenovergestelde van arm bespierd haha.

Heb even de foto's bekeken, maar vindt dat de bovenlijn van jouw merrie niet bepaald rijk bespierd is en enigzins recht aangezet, maar dat terzijde.

Heb Lancet als jong paard onder Johan Hamminga de Pavo cup op het voorterrein aan het werk gezien, ben toen behoorlijk afgeknapt op zn karakter.

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:31

Die van Len (vriend van me) is ook zo lenig... poetsen... 1 borstel op z'n kont, en met de andere borstel poetsen... hij vouwde zichzelf dubbel om én te zien wat er op zn kont lag én te zien wat ik deed én te proberen me veters los te krijgen én dan wilde hij óók nog zien wat er buiten zn stal gebeurde....

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 21:18

Ja dat recht aangezette zal Siena wel van haar moeder hebben. Ik vond zelf juist dat ze wel rond is.. tenminste ze is nu heel erg rond, en die foto's in mn profiel zijn van januari '05.. haha.

Whaha leuk dat paarden zo nieuwschierig zijn, en al helemaal dat het in de familie zit :p

flyfly

Re: Ervaring met een Lancet? Of een Koraalfee/Edelfee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:26

Wij hebben ook een bijna 4-jarige merrie van Lancet uit een merrie van Wolfgang.
Met het beleren was het een DRAAK.
Liet zich zo op de grond vallen en zo.
Later niet meer gedaan. Toen ze thuis kwam heeft ze geen stap meer verkeerd gezet.
Een schat van een merrie. Een baas in de wei maar geen uitlokster.
Merkt ze dat een ander haar bedreigd , dan bedenkt ze zich niet en draait gelijk de kont toe.
Jammer dat ze een beetje aan de kleine kant is.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:26

Wij hebben ook een bijna 4-jarige merrie van Lancet uit een merrie van Wolfgang.
Later niet meer gedaan. Toen ze thuis kwam heeft ze geen stap meer verkeerd gezet.
Merkt ze dat een ander haar bedreigd , dan bedenkt ze zich niet en draait gelijk de kont toe.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:27

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:28

Ik heb maar 1 berichtje geschreven hoor.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:09

Ik heb een Sandreo x Lancet enter.. ik hoop dat hij het goed gaat doen, hij is erg braaf op stal en in de omgang.. dus ik hoop dat hij het goede karakter van Sandreo mee heeft gekregen

ikkee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:31

Ik heb ook een lancet merrie. Ze is echt een laatbloeier. Als 4 jarige was ze erg slap, dat is nu al veel minder (ze is nu 5 jaar). Ze wil altijd voor je werken en doet ook heel erg haar best voor je. Wel is ze wat merrie-achtig: bokken en piepen.
Ze heeft ontzettend veel energie en is dan ook niet moe te krijgen. Ook heeft ze een beetje last van 'uitbarstingen'. Ze piept dan al als je je been erbij legt (dit deed ze ook toen ze nog maar net ingereden was) en wil dan nog wel eens vaker en hoger bokken. Gelukkig heeft ze niet vaak last gehad van die 'uitbarstingen'. Ze is ontzettend nieuwsgierig en wil nog wel eens een loopje met je nemen als je niet genoeg oplet. Voor de rest is het echt een schat op stal en in de omgang. Ze is echt een allermansvriend.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:33

Ik ken 2 Lancet's. 1 ligt ondertussen bij de slager in de vitrine omdat ie onhandelbaar was. De andere heeft een vriend van mij en die is echt amper te rijden. Maar ja, da's een Lancet x Jazz dus da's al niet zo'n beste combi

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:26

Een kennis haar dochter had een Lancet ruin. Die is nu verkocht gewoonweg omdat het absoluut niet klikte en het paard zodra er iets gevraagd werd begon te stijgeren of te bokken. ( is nagekeken door veearts ed). Ik heb begrepen dat het best moeilijke paarden kunnen zijn. Maar goed voor ieder paard zal er een ruiter zijn die bij hem/haar past denk ik dan maar.

devrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:52

ik heb twee jaar geleden een lancet aangreden tot l/m niveau draak van een paard was giga snel met bokken en omdraaien kon mij heel erg in de steek laten in de proef maar ik heb ook veel gewonnen met hem maar een lancet staat niet meer op mijn verlanglijstje helaas

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 14:07

Ik heb ook net een Lancet gekocht, echt een superbraaf paard. Ze is wel ontzettend kijkerig maar ze doet niets verkeerd. Ze schrikt ook niet snel, als je ergens langskomt waar ze iets eng vindt, kijkt ze wel maar loopt ze gewoon door. Ook met het inrijden was ze superbraaf: er werd een zadel opgelegd en degene die d'r inreed kon er eigenlijk gelijk mee wegrijden.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 22:48

Zat ff te zoeken naar Lancet en zag dit topic.

Jaaa, ik heb een Lancet x Elberton
Ze heeft ook ergens een volle broer (ruin) en die lijkt precies, alleen dan mannelijk. Heb gelukkig foto's van hem.

Mijn merrie, Sancerre, heb ik vanaf dat ze 1 jaar en 4 maanden was. Ze zag er toen niet uit (kwam uit merriewei). Maar langzamerhand, met meer voer, kwam ze steeds meer bij. Is nu zeker 1.70 m en 6 1/2 jaar.
Inrijden ging best goed. Ze is vaak aanhankelijk, maar met rijden soms een echte trut. Als ze het moeilijk vindt gaat ze soms stilstaan en achteruit lopen. Als ik haar met de zweep flink raak, bokt ze wel. Met priveles loopt ze altijd heerlijk, maar ja, juist als het moet.. grrr. haha.
We starten sinds kort L2. Ze gedraagt zich op wedstrijden goed, ze vindt het wel gezellig. Gelukkig schrikt ze niet vaak meer van dingen. Kijkt even en dan is het goed. Op de Posbank een keer (durfde eerst niet, ging lekker met mijn Epony) geweest en ze was erg lief en ze vond het geweldig!! Ikke ook!!

Iemand anders erop vindt ze inderdaad niks.
Ze is ook eenkennig. Mijn moeder voert 's morgens. Maar als ik een keer wegloop kijkt ze mij na. En af en toe probeert ze dingen als mijn moeder haar vasthoudt.
Maar ik wil mijn lieverd niet meer missen. Ze is niet gemeen, alleen als ze iets moeilijk vindt toont ze verzet.

Ken wel meer Lancets, waarbij de meeste wel eigenwijs kunnen zijn, maar niet echt heel vervelend.
Van een paar weet ik ook wel dat het echt krengen zijn.

Waar kunnen we foto's uitwisselen? Vind het altijd wel leuk om Lancets te kijken.

Ik volg Lancet ook nog steeds bij Emma.. (op haar site).