Heb mijn merrie ook drachtig van hemmingway.
Zag het eerst niet zitten, de hengst deed me niks.
Heb hem toen zien lopen en vond het toen wel wat.Hij is al aardig wat jaartjes oud maar dat zou je hem niet geven als hem ziet.
Heb natuurlijk wel her en der om me heen gekeken naar afstammelingen van hemmingway.En ik moet zeggen dat ze er allemaal wel leuk uit zien.Ze zijn niet echt lelijk en ze doen het aardig goed in de sport.Er lopen er aardig wat op hoger niveau, Z1 en hoger.
Xox schreef:Ik ken er eentje van hemmingway. Deze is qua karakter een hele lastige. Werken vindt hij niet nodig. Verder een leuk paard om te zien. Springen schijnt ie wel leuk te vinden. Qua beweging een minder paard.
Dit kan ook komen door de moederlijn.Fokkers kijken niet voor niks naar de moederlijn.Deze zegt vaak meer dan de hengst.
En vergeet ook niet dat de ruiter een grote invloed heeft op het paard.Zowel in het karakter als in het lopen/de bewegingen.
Hoeveel paarden willen er niet werken, zijn er aardig wat.Ligt toch echt vaak aan de ruiter en niet aan de vader van het paard.En hoeveel paarden lopen er met heel veel swung door de baan.Precies heel weinig.Er zijn genoeg paarden die dit wel hebben, maar het gaat vaak verloren door de manier van rijden.Heel erg zonde, maar het is nu eenmaal wel zo.
Je kan de beste hengst ter wereld op de beste merrie ter wereld zetten, en een veulen/paard krijgen met de beste kwaliteiten.Deze kwaliteiten moeten wel behouden blijven en dat is vaak het probleem.