afstamming hemmingway?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juudje86

afstamming hemmingway?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 09:38

mijn elcaro merrie is gedekt door hemmingway.

hoe zijn jullie nakomelingen van die hengst?

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:58

Ik ken er eentje van hemmingway. Deze is qua karakter een hele lastige. Werken vindt hij niet nodig. Verder een leuk paard om te zien. Springen schijnt ie wel leuk te vinden. Qua beweging een minder paard.

Maar er springen ook een aantal hemmingway's in de internationale sport en die doen het leuk

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:09

Wat rot voor je dat hij nu net is afgekeurd.

Ik heb hem vorig jaar in levende lijve gezien en hij viel me echt heel erg mee, fijne bewegingen en genoeg knal erin.

chelsea82

Re: afstamming hemmingway?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:16

Heb mijn merrie ook drachtig van hemmingway.
Zag het eerst niet zitten, de hengst deed me niks.
Heb hem toen zien lopen en vond het toen wel wat.Hij is al aardig wat jaartjes oud maar dat zou je hem niet geven als hem ziet.

Heb natuurlijk wel her en der om me heen gekeken naar afstammelingen van hemmingway.En ik moet zeggen dat ze er allemaal wel leuk uit zien.Ze zijn niet echt lelijk en ze doen het aardig goed in de sport.Er lopen er aardig wat op hoger niveau, Z1 en hoger.

Xox schreef:
Ik ken er eentje van hemmingway. Deze is qua karakter een hele lastige. Werken vindt hij niet nodig. Verder een leuk paard om te zien. Springen schijnt ie wel leuk te vinden. Qua beweging een minder paard.

Dit kan ook komen door de moederlijn.Fokkers kijken niet voor niks naar de moederlijn.Deze zegt vaak meer dan de hengst.
En vergeet ook niet dat de ruiter een grote invloed heeft op het paard.Zowel in het karakter als in het lopen/de bewegingen.
Hoeveel paarden willen er niet werken, zijn er aardig wat.Ligt toch echt vaak aan de ruiter en niet aan de vader van het paard.En hoeveel paarden lopen er met heel veel swung door de baan.Precies heel weinig.Er zijn genoeg paarden die dit wel hebben, maar het gaat vaak verloren door de manier van rijden.Heel erg zonde, maar het is nu eenmaal wel zo.

Je kan de beste hengst ter wereld op de beste merrie ter wereld zetten, en een veulen/paard krijgen met de beste kwaliteiten.Deze kwaliteiten moeten wel behouden blijven en dat is vaak het probleem.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:10

ik heb ook een hemmingway (x palfrenier), in de omgang is het echt een schat van een dier en hij is heel eerlijk maar kan echt ongeloofelijk lastig zijn met rijden. Hij kan heel erg goed springen (heb nu mn punten voor het zz) met erg veel vermogen, dressuur vind hij niet zo nodig. met springen is het net een elastiekje en heb op concours ook regelmatig mensen die hem willen kopen (zoer, hendriks..) hieronder staan wat foto's van hem.

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:22

Jee dat ie nu net afgekeurd is, wat een vervelende situatie voor jullie!

Ik ken er erg leuke en fijne sport(dressuur)paarden van.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:21

Ik heb een 3 jarige Hemmingway merrie. Prachtbeest, goed kunnen bewegen. Maar een lastige krent! Ze wil niks. En nu kan ik er ook niet zoveel mee, want ze is drachtig.

Afbeelding

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:27

Volgens mij is Hemmingway zelf ook erg sensibel

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:36

Sensibel en ronduit dwars voor het KLEINSTE dingetje wat je vraagt... dat zijn 2 dingen.

kenneth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:43

wij hebben ook een hemmingway gehad .
mooi en een leuk paard maar zeker een eigen wil en met rijden niet de makkelijkste.
maar verder was het een super paard!!!
gr kenneth

simonezorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:57

Ik heb een tijdje een hemmingway gereden.Leuk diertje maar idd een eigen willetje.En springen vondt die erg leuk.Maar hij basculeerde niet super.Kortom leuk paardje

hillary6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:51

hemmingway moet je in zijn waarde laten en niet beledigen want anders heb je er een slechte aan
en met zadelmak maken doen ze eigenlijk niet veel .
ik heb er nu 5 hemmigways gehad om zadelmak te maken
daar was er maar 1 van wat een rotzak was maargoed kon het beesje niks aan doen want die was gewoon 3 jaar lang niet in de handen geweest