Hoe fokt Ginus ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oosterhui

Hoe fokt Ginus ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 17:05

Wat vinden jullie van de hengst Ginus (v. Renville), wat voor soort merries zou je Ginus voor kiezen ? Wie heeft een nakomeling ? wat zijn de ervaringen ?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:49

Mijn zus reed paarden voor zijn fokker. Katachtig springen, lieve karakters, niet te groot. Veel bruine. Ik zou er een merrie met formaat bij kiezen die wat souplesse en techniek op de sprong nodig heeft. Op de site van w. van stam staan ook foto's van nakomelingen. Ik vind het een superhengst.

renem

Re: Hoe fokt Ginus ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:17

ik heb een nakomeling gefokt van ginus uit zijn eerste officiele jaargang, deze is nu dus net 5 jaar, hoogte bij stamboekopname 166 cm. moeder is 170 cm. het is een bruine merrie, is als 3 jarige ster geworden, springt goed met goede afdruk. we hebben op het begin wat langer gedaan over het inrijden omdat ze best wel sensibel is, maar daarna had ze wel alle vertrouwen. ik zou er zo weer mee dekken maar ik denk idd dat je een vold langelijnde merrie moet hebben met vold maat en geen heethoofd

hillary6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:55

keer een ginus X uniek gehad heel mooi beesje en fijn

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:41

http://www.wvanstam.nl/

Website van de fokker van Ginus. Staat veel info over de nini stam en ook foto's, hij had er veel meer op staan, op aanvraag vast wel te bekijken!

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 08:48

Onze merrie (Zeus x Farn) is momenteel drachtig van Ginus.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:22

Anne van Vulpen rijdt ook een Ginus: Hoek`s Rinus. Ook Richard Kapteyn rijdt een Ginus (Tinus)(k weet niet of die hem nog heeft)

Afbeelding

Afbeelding