Magic Ronaldo, wie heeft er nakomelingen van????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olly_Beau

Magic Ronaldo, wie heeft er nakomelingen van????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 14:43

hallo..

Wie heeft er nakomelingen van Magic Ronaldo? Wat lopen deze en wat is het karakter en hoe groot zijn ze??? Kan iemand mij foto's sturen???

alvast bedankt...

Olly_Beau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:06

niemand???

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:13

Een vriendin van mij heeft een Ronaldo veulen. Kan er niet veel positiefs over zeggen maar ik ben ook geen fan van de moeder en daar komt toch ook 50% van.

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:15

Jitske

Re: Magic Ronaldo, wie heeft er nakomelingen van????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:32

wij hebben er 2 op de dressuurstal waar ik werk staan, van een eigen merrie dus zelfgefokt. het zijn beide schimmels. een nu net 5-jarige merrie en een 4-jarige hengst. ik werk er trouwens pas een half jaar dus ik kan niet echt iets over het karakter van de moeder zeggen en het veulen ken ik ook niet zo goed.

de merrie is vrij iel gebouwd vind ik, maar ze kan wel erg goed lopen. ze heeft mooie ruime gangen en er zit lekker veel pit in. ze is erg fijn om te rijden (en ook erg fijn om vanaf te vliegen, ze heeft een beetje veel peper in haar reet...) verder is het een heel lieve en aanhankelijke merrie. heeft vorig jaar een veulen gehad, maar was volgens mij niet een super dressuur-veulen, is binnen een half jaar verkocht volgens mij dus ken hem niet zo goed. ze wordt door een lichte tour-amazone gereden, maar ze is nog niet zo gek lang onder het zadel (ongeveer anderhalf jaar? iets langer?) dus ik kan niet zoveel over haar niveau zeggen. ze is nog nooit gestart, maar ik denk dat ze ongeveer L of M niveau kan lopen, gok ik. ik gok dat ze rond de 1,65m is.

de hengst is op zich heel lief, maar het begint een verschrikkelijk pubertje te worden. hij heeft nogal wat hengstentrekjes (bijten en dat soort dingen). verder is het echt een super rustig paard, kan ook super lopen. als je hem ziet staan heeft ie zo'n dooie-banketstaaf-kop maar er kan ook wel pit in zitten. is ook nog niet zo lang onder het zadel maar hij gaat erg snel vooruit (ongeveer een jaar? misschien zelfs korter?) hij heeft een tijdje geleden een onderlinge proef meegelopen (was zijn eerste proef), volgens mij een L-proef, maar hij loopt ook wel op M niveau, misschien zelfs wel Z. hij is iig boven de 1,70, ik denk rond de 1,75 ofzo.

het zijn allebei schimmeltjes, nu dus nog grijs. ze zitten trouwens heel fijn in hun vacht, bijna nooit echt vies, hooguit een beetje stoffig, en ze zijn dit jaar niet geschoren, maar toch zitten ze heel dun in hun vacht (maar weet niet of dit van moeders of vaders kant is, of de combinatie?)

ik heb helaas geen foto's, en ik weet ook de vader van de moeder niet, maar zou je nog wat willen weten? vraag maar ik hoop dat je hier alvast wat aan hebt

Olly_Beau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 23:02

Ja dank je!! Ik heb zelf een Ronaldo hengst en hij doet het tot nu toe echt super goed, het is net wat je zegt, de combinatie is natuurlijk ook belangrijk en het moet passen!

als jullie hem willen zien:
viewtopic.php?f=59&t=513350&st=0&sk=t&sd=a

hier staat hij....

Foto's en meer is altijd welkom, ben gewoon nieuwsgierig, ik denk hij best leuk kan gaan lopen! als hij het van mijn merrie heeft absoluut, heb ronaldo nog niet echt onder het zadel gezien.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:05

we hebben ee 4 jarige merrie staan
verona ronaldo x ferro
super braaf paardje kan lekker lopen
niet specktaculair maar loopt wel lekker los door het lijf
Afbeelding
Afbeelding
ze is overigens te koop

Silly_Woman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:22

Er is een paardje dat ik nu aan het inrijden ben, het is een merrie van (per 1 januari officieel) 4 jaar oud. Ze is toevallig ook Magic ronaldo x Ferro, ik vind zelf dat ze erg fijne gangen heeft. Heb er vandaag voor het eest los op gereden en ze was superbraaf! Voor Foto's moet je maar even in mn profiel kijken maar het zijn geen geweldige foto's. Ze kwam net van t land en toen was ze nogal dik!
Als je meer foto's zou willen zien moet je even mailen of pb-en
Ohja ze is erg vriendelijk in de omgang maar dr zit wel pit in.
Groetjes!

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:55

In mijn profiel staan foto's van een ronaldo.

Olly_Beau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 12:41

dank je wel voor jullie reacties!!!! ik ben benieuwd hoe mijn ronaldootje zich gaat ontwikkelen.. de merrie is heel spectaculair dus weet weet,

Nog meer reacties zijn altijd welkom!!!

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:32

Ik heb een net iets meer dan halfbroer van Magic Ronaldo. Zie mijn profiel voor foto's. Hij komt uit dezelfde moeder (Carella) en is aan vaderskant van Rubin-Royal (Rohdiamant v. Rubinstein I). Dus best wel nauw aan elkaar verwant.
Mijn ruin is nu 3 1/2 jaar oud en zal zo'n 1.64 meten denk ik (ik moet hem nog steeds opmeten want sinds ik hem heb is hij in ieder geval gegroeid). Het is een donkere schimmel.
Qua karakter is hij helemaal super en qua werkwilligheid ook.
Mocht iemand foto's hebben van de moeder van Magic Ronaldo en dus ook van mijn Romanov, dan hou ik me aanbevolen!

bergerac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:05

Odin schreef:
Ik heb een net iets meer dan halfbroer van Magic Ronaldo. Zie mijn profiel voor foto's. Hij komt uit dezelfde moeder (Carella) en is aan vaderskant van Rubin-Royal (Rohdiamant v. Rubinstein I). Dus best wel nauw aan elkaar verwant.
Mijn ruin is nu 3 1/2 jaar oud en zal zo'n 1.64 meten denk ik (ik moet hem nog steeds opmeten want sinds ik hem heb is hij in ieder geval gegroeid). Het is een donkere schimmel.
Qua karakter is hij helemaal super en qua werkwilligheid ook.
Mocht iemand foto's hebben van de moeder van Magic Ronaldo en dus ook van mijn Romanov, dan hou ik me aanbevolen!

Komt je paard bij Cok Mudde vandaan?

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 08:03

@ Frieke: daar heb ik hem zelf niet vandaan, maar degene waar ik hem van kocht wel.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:32

Ik heb zelf een magic Ronaldo veulen. Ik vind dat ze zich goed ontwikkelt en mooi beweegt. (anders had ik er natuurlijk ook nooit gekocht) vm is metall. Het is natuurlijk ook de combinatie die mooi past. Maar bij de hengstenkeuze is karakter een belangrijk aspect geweest. Omdat het van de merrie kant nogal hete paarden zijn.
Tot nu toe is mijn veulen super lief ook al staat hij al weer een paarmaanden in de opfok met nog 2 andere.
Ik heb er fotos van maar die staan nog ff op mijn andere computer als je die graag wil zien kan ik ze evt. nog plaatsen.

Verder staat er ook een 2,5 jarige hengst van magic ronaldo, schitterend dier maar hij weet dat hij hengst is. Verder is die nog erg braaf maar hij staat dus nog in de opfok met een andere hengst. VM is Architect. Beide dieren zijn heel donkerbruin.

Olly_Beau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 19:03

Ik vind het echt super leuk dat jullie reageren.. Mijn kleine ronaldo ontwikkelt ook heel leuk, ik ben benieuwd hoe hij wordt voor foto's kunnen jullie hier kijken:

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:22

Olly_Beau schreef:
Ik vind het echt super leuk dat jullie reageren.. Mijn kleine ronaldo ontwikkelt ook heel leuk, ik ben benieuwd hoe hij wordt voor foto's kunnen jullie hier kijken:

Van een hobbyfokker uit mijn dorp die met ronaldo in 2005 een veulen kreeg werd schimmel, via de hengstenhouder had zij vernomen dat dit nog niet eerder was voorgekomen.

Olly_Beau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 14:32

Ow wat leuk... hahah mijn merrie haar vader is een schimmel, wie weet wordt hij ook schimmel.....

Heb je er foto's van???

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:35

Ik heb ook een Ronaldo.
Heel braaf paard heeft echt een super karakter.
Ze is in Maart een jaar zadelmak, ben 3 keer op wedstrijd geweest en ik heb 3 wp.
Ze kan super lopen
Foto's in profiel.

Olly_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 14:41

Marijke82 schreef:
Ik heb ook een Ronaldo.
Heel braaf paard heeft echt een super karakter.
Ze is in Maart een jaar zadelmak, ben 3 keer op wedstrijd geweest en ik heb 3 wp.
Ze kan super lopen
Foto's in profiel.

Wat leuk zeg, wat zijn er een verschillende paarden joh van ronaldo.. haha nou maar zien hoe mijn kleintje het gaat doen.... Heb je m al bekeken???

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:53

Nee want je link werkt niet

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:22

Echt leuk om te lezen dat er meer zijn met een Ronaldo nakomeling. Ik heb hier dus de foto van mijn veulen een merrie van mij. Zijn niet echt duidelijk maar ja.
Van de hengst heb ik helaas geen foto's.

Hier was ze net aan het verharen.
Afbeelding

En hier de middelste
Afbeelding

Afbeelding

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:33

moniek21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:11

wij hebben ook een magic ronaldo een vos echt een schat van een dier het is een magic ronaldo maal formateur en hij is nu zo'n 167 en moet nog 3 worden

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:16

Wij hebben er eentje gefokt uit onze merrie.
Ze wordt in juli drie jaar, maar hebben haar pas geleden verkocht omdat we teveel paarden hadden.
Ze is een echte kroelkip, ze is heel erg chique, een echt damespaardje, maar wordt wel 1.65m.
Haar moeder is niet heel erg makkelijk, dus hebben Ronaldo ook gekozen voor het karakter en voor de swung in de bewegingen.
Ronaldo heeft heel erg verbeterd op de merrie.
Ondanks dat ronaldo en de moeder geen erg ruime stap hebben heeft de merrie wel een ruime stap, veel veer in draf met ruimte en afdruk en genoeg kracht. En een goede galop.
En natuurlijk zwart.
Ik heb nog geen foto's bij mn profiel, maar die volgen nog van haar.
Ik denk dat het een hengst is die zeker verbeterd op je merrie, maar je merrie moet wel voldoende maat hebben.
Ik vraag me trouwens wel af of Edward Gal hm nog rijdt. Een tijdje terug startte hij ermee in de Lichte Tour, maar nu hoor je er niets meer van.....

Olly_Beau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 12:08

Hoi liesje,

ik ben benieuwd naar de foto's!!!