Diamond Hit! Wie heeft info...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

Diamond Hit! Wie heeft info...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 18:03

Hello Bokkers,

Ik was eens benieuwd of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met de hengst Diamond Hit. Alle info is welkom. Ik ben natuurlijk vooral geïnteresseerd hoe de hengst fokt.

- Fokt hij voldoende beweging. Zijn er hier bepaalde aandachtspunten?
- Op wat voor soort merries past hij volgens jullie?
- Fokt hij voldoende maat massa? of net niet!
- Karakter?
- info over nakomelingen!
-...

Alle info is welkom zoals ik al zei.

Alvast bedankt

Afbeelding

Afbeelding

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:24

Zal zaterdag een foto maken van een 3 jarige ruin van hem!!

greetjebee

Re: Diamond Hit! Wie heeft info...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:29

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:42

Ja ik las net in het andere topic dat Diamond Hit een sterk achterbeen en maat meegaf, zou wel gunstig zijn. Ben ook nog niet uitgezocht naar een partner voor mn Gribaldi merrie. Het moet een hengst zijn die maat, bot en kracht geeft en beweging met knie en uit de schouder.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:58

Suzanne F. schreef:
Ja ik las net in het andere topic dat Diamond Hit een sterk achterbeen en maat meegaf, zou wel gunstig zijn. Ben ook nog niet uitgezocht naar een partner voor mn Gribaldi merrie. Het moet een hengst zijn die maat, bot en kracht geeft en beweging met knie en uit de schouder.

Komt wel aardig overeen met de eisen die ik ook zou stellen...
Mijn merrie heeft naar mijn idee wel genoeg schoudervrijheid en knie, maar ik wil hier wel op letten aangezien haar moederlijn een stekerig (vlak) voorbeen meegeeft. Dus als je nog tips hebt....

Als je de links ziet in het andere topic vind ik overigens de De Niro's er ook niet verkeerd uitzien, vooral het achterbeengebruik. Verder zit ik ook te denken aan Oscar, alleen heeft hij nog niet zoveel in de sport bewezen en hoor je ook niet zo veel van z'n nakomelingen. Of wellicht Valdez, alleen daar zou ik persoonlijk pas mee dekken als ie al nakomelingen heeft. Ben bang voor het Trento-effect, hengst heel populair, dekt veel en een jaar later blijkt dat ie weinig toevoegt... dan wacht ik liever tot ik meer zekerheid heb. Wat dat betreft geeft Diamond Hit meer zekerheid.

Daarnaast is Don Frederico misschien ook wel wat. Die doet het errug goed op de Duitse keuringen. Bovendien spreekt het Donnerhall bloed mij wel aan. Weet alleen niet of er hier sperma te verkrijgen is... ?

Maar goed (en on-topic ), Diamond Hit blijft voorlopig nog wel op m'n lijstje staan! Met name omdat het achterbeen mij erg aanspreekt.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 00:01

Bedankt voor de info...

Ik ook al gehoord dat de hengst best maat fokt, een goed achterbeen heeft, en dan een leuk voorbeengebruik. Dit soort vader zoek ik.

Hoe zit het eigenlijk met het sperma? Bij Oldenhoff is hij te verkrijgen. Maar is dat dan diepvries op vers zaad?

http://www.oldenhoff.nl/hengstdiamondhit.php

Ik heb de hengst al 2 x in het echt gezien. Op de keuring indertijd en in Verden. Toen sprak hij me al fel aan. Ik zou hem alleen nog eens bezig wilen zien. Maar euh... hij staat in Engeland zeker. Heb ik er nu ook weer niet voor over. Weten jullie of hij één van de maanden nog op het continent aanwezig is?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:13

hey greetjebee...

leuk.... nog een topic over DH

even over de Niro, houd het karakter in de gaten alsjeblieft.
ze noemen hem wel de "Jazz" van Duitsland.
(mensen ik heb het niet zelf bedacht)

ze zijn nogal heet en kwalijknemend .
daarbij fokt de Niro nogal eens wat korte voorbeentjes.

ook ik was destijds nogal gecharmeerd van hem maar ben toch voor Diamond Hit gegaan, juist vanwege het karakter....

Bij Donnerhall bloed moet je toch altijd wel de lengte in het voorbeen in de gaten houden, dus dat geld voor al zijn (klein) zonen , al lijkt
Sir Donnerhall een positieve uitzondering te worden, zijn veulens hebben hele lange benen en veel maat.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:21

hallo Jan_VT

Diamond Hit staat in Duitsland, op Brookhouse Stud.
dat klinkt engels, en is ook redelijk engels, maar het is toch echt in Duitsland

http://www.brookhousestud.com/

kies de duitse vlag, want daar staat veel meer info.

heb je al op mijn topic gekeken, ik heb foto's geplaats van mijn DH tje.

en vers sperma kun je ook krijgen via Paul Schockemohle,
de ijzeren man in Weert heeft de hengsten van Paul, vraag daar eens.

DH zal vast op de hengstenshow van Schockemohle komen, volgens mij begin februari, maar dan zul je even naar de site moeten om te kijken

succes met fokken,

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 07:36

Ik vind niet dat Diamond Hit het achterbeen gebruik verbeterd, wel geeft hij naar mijn mening schoonheid, uitstraling en schwung.

Mijn merrie heb ik nu drachtig van Don Frederico, of die een sterk achterbeen doorgeeft durf ik niet te zeggen, was voor mij ook geen aandachtspunt omdat mijn merrie een erg sterk en snel achterbeengebruik heeft met heel veel buiging in de gewrichten.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:54

Sjuimpje schreef:
Ik vind niet dat Diamond Hit het achterbeen gebruik verbeterd, wel geeft hij naar mijn mening schoonheid, uitstraling en schwung.

Niet? O das jammer. Schoonheid, uitstraling en schwung heb ik genoeg. Nah ja de merrie dan.
Wil juist de maat, de kracht en de schoudervrijheid verbeteren.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:34

Vraag:

Wat heeft deze hengst wat zijn zwarte (half)broer niet heeft?

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:36

CGJ12 schreef:
Vraag:

Een goed achterbeengebruik?

hananya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:30

Suzanne F. schreef:
CGJ12 schreef:
Vraag:

En toch heb ik twee weken geleden op een 3,5 jarige zoon van die zwarte (half)broer gezeten die een grandioos achterbeen had. Wat kon dat paard accelereren... Ze waren er daar (duitsland) ook helemaal gek van!
Nu had deze jongen echter wel een moeder van Rohdiamant... Zou dat nog kunnen uitmaken???

Hij heeft overigens ook nog een halfbroer van Diamond Hit. Een 2,5 jarige hengst die goed aan de maat is en ook een goed achterbeen heeft. Voorbeen vind ik nog wat minder, maar hij is nog erg overbouwd, dus dat komt wellicht nog wat meer...

Rotkarakters van De Niro hoor ik ook meer...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:20

hananya schreef:
Hij heeft overigens ook nog een halfbroer van Diamond Hit.

Ik zou het dan liever een halfbroer van Sandro Hit noemen.........

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:23

Suzanne F. schreef:
CGJ12 schreef:

Vraag:

Wat heeft deze hengst wat zijn
zwarte (half)broer
niet heeft?

Nu heb ik die broer nog nooit in levende lijve gezien, maar Diamond hit wel.....
Ooit bij Van Uytert op de show.
Aan de hand een sensatie, maar onder het zadel bleef daar een stuk minder van over.........
Dus als die broer daarin minder is.................

Maar doe mij toch maar die zwarte dan.......... in ieder geval commercieel.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:19

CGJ12 schreef:
Nu heb ik die broer nog nooit in levende lijve gezien, maar Diamond hit wel.....
Aan de hand een sensatie, maar onder het zadel bleef daar een stuk minder van over.........

Dan hebben wij dezelfde show gezien toen! Vond hem aan de hand werelds maar onder het zadel...

hananya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:07

CGJ12 schreef:
hananya schreef:
Hij heeft overigens ook nog een halfbroer van Diamond Hit.

Ik zou het dan liever een halfbroer van Sandro Hit noemen.........

Oké dat stond er een beetje krom...
Met dat zinnetje bedoelde ik dat het paard waarop ik gezeten heb een halfbroer (v Diamond Hit) heeft uit dezelfde Rohdiamant merrie...
Deze is nog te koop overigens...

Pruis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:25

Heb twee veulens van Diamond Hit gehad bij mijn Sultan merrie. Alletwee toppers. Zie site van limburgse veulenveiling 2002 (veulen Vitalis)en zie wat hij fokt!

Pruis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:31

Pruis schreef:
Heb twee veulens van Diamond Hit gehad bij mijn Sultan merrie. Alletwee toppers. Zie site van limburgse veulenveiling 2002 (veulen Vitalis)en zie wat hij fokt!

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:57

dat hij onder het zadel nu minder spectaculair toont vindt ik ook,
maar ik denk dat zijn rijdster mw Hindle hem expess niet op show traint.
Ze wil dit jaar grand prix gaan starten en niet op de Pavo Cup.

ik heb nog wel ergens een filmpje van hoe hij was als drie en vierjarige toen hij voorgesteld werd op de hengstenshow,
en dan wél met de nadrukking op show, nou dan gaat ie hoor !
zo'n buiging in het achterbeen zie je zelden.

tja en waarom geen Sandro Hit ?
mijn mening: hij geeft een minder dragend achterbeen door, komt uit een springlijn van vaderskant en is hoogstwaarschijnlijk alleen zo groot geworden door de sterk verervende moederlijn (Loretta)

daarnaast (maar val me nu hier niet op aan, ik heb het uit eerste hand) geeft Sandro Hit nogal eens OCD door.
Daar maken ze zich in Duitsland nog helemaal geen zorgen om en de hengsten worden er ook niet op afgekeurd zoals in Nederland.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 06:56

Suzanne F. schreef:
CGJ12 schreef:

Dan hebben wij dezelfde show gezien toen! Vond hem aan de hand werelds maar onder het zadel...

Hij werd toen ook wel heel erg eng in de hals gereden terwijl dat beest een bijzonder mooi front heeft.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 08:12

Sjuimpje schreef:

.

Die Schwung vergeet dat maar.

Het zijn net Lancets, voor vlug aan de grond.
Maar daar houdt dit station blijkbaar van.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 08:16

Dan versta jij iets anders onder schwung dan ik doe, er staat ook duidelijk dat ik het vind en dat het mijn mening is

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 08:56

Zo op de foto's lijkt het me dat Diamond hit 150 kilo zwaarder is dan Sandro Hit. En aangezien ik RAS tegenwoordig onmisbaar vind ga ik toch liever voor de broer....

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:05

CGJ12 schreef:
Zo op de foto's lijkt het me dat Diamond hit 150 kilo zwaarder is dan Sandro Hit. En aangezien ik RAS tegenwoordig onmisbaar vind ga ik toch liever voor de broer....

Ligt er aan voor welk publiek je wilt fokken.