[TI] Voetje omhoog bij het eten...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knollehollen

Voetje omhoog bij het eten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 14:30

Als mijn 2 Tinkermerries (Sissi en Romy) krachtvoer krijgen, dan gaat er altijd een voorbeenvoetje omhoog. Doen jullie tinkies dat ook altijd? En als ze in de wei krachtvoer krijgen, dan schoppen ze altijd de emmer om. Mijn andere merrie Nikita en mijn hengst Maxolo doen geen voetje omhoog en schoppen ook nooit de emmer om in de wei, maar eten netjes uit de emmer tot alles op is.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:32

Mijn pony doet dat ook tijdens het eten dat komt omdat het hem aan geleerd is wanneer hij zijn voetje omhoog doet hij wat lekkers krijgt.
Heb jij hem dat aangeleerd of misschien zijn vorige eigenaar?
Het kan natuurlijk ook heel wat anders zijn..
Groetjes RolingRoos

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:36

Jessie schraapt wel als het haar te lang duurt, maar echt een voetje om hoog niet. Wel moet élke, en dan echt élke emmer om. Zoutblok emmer, voerbakemmer, watdanookvooremmer, hij moet en zal om. *zucht*

Knollehollen

Re: Voetje omhoog bij het eten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 14:57

De betreffende 2 merries heb ik niks aangeleerd, ik ben de eerste eigenaar.... De oudste merrie Sissi trapt ook altijd tegen de muur als er krachtvoer gegeven gaat worden. Een paardje met weinig geduld dus.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:10

Mijn tink doet het niet.
Ik ken het wel van enkele andere paarden, die het doen als ze iets heel lekkers eten.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:12

Ik ken ook behoorlijk veel paarden die dit doen...ik ben benieuwd wat de uitleg hiervoor is,dus ik blijf je topic volgen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:22

Yep, Fayette doet het ook. Ze heeft het niet van mij geleerd. Ik zelf denk dat ze dit van mede-stalgenootjes heeft opgepikt toen ze nog in de opfok stond. Ik zie het als een soort van ongeduld (kom hier met die brok!) maar ook als een teken van 'genot'. Smakken van genot kan ze niet dus dan maar zo. Hercules doet het ook maar die heeft het overduidelijk van Fayette overgenomen.
Als Fayette haar brok net opheeft moet ze ook altijd eerst een minuut of 5 het ijzer op haar staldeur aflebberen. Dan kijkt ze echt compleet gelukkig en vol genot uit haar ogen. Pas als mevrouw klaar is met lebberen dan komt ze naar voren zodat je het halster om kan doen. Eerder niet

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:23

ik ken een pony, en die buigt ook altijd het been..

DTLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:28

Mijn paard doet het ook, is voernijd. Ze heeft het overgehouden aan een slechte start van haar leventje. Ze stond samen met een dominant veulen in een kleine stal en als ze dan eten kregen kaapte dat dominante veulen alles weg.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:58

Bij mij doet alleen Pride het. Maar ik denk dat het bij hem komt dat hij zo gek is op eten. Hij heeft vroeger duidelijk te kort gehad en wil dat nu inhalen.

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:03

Die van mij doet het ook, ken er wel een paar hoor die dat doet, volgens mij doen ze dit uit genot. Dieqje heeft absoluut geen voedernijd dus daar zal ze het niet voor doen.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:11

Die van mij doen het niet. Ik heb altijd de indruk gehad dat het ongeduld is, moeten kauwen terwijl ze 't liefst al weer een hap nemen.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 16:13

flettie schreef:
Als Fayette haar brok net opheeft moet ze ook altijd eerst een minuut of 5 het ijzer op haar staldeur aflebberen. Dan kijkt ze echt compleet gelukkig en vol genot uit haar ogen.

Maxolo vertoont dit gedrag ook, zit vol genot op het ijzer te sabbelen op zijn deur, direct na het eten van zijn krachtvoer, heel typisch ook! Ik zal van dat beentje omhoog en dat sabbelen weleens op de foto vastleggen, als ik geduld heb, ha ha.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:15

Mijn Tinker doet het ook tijdens het eten. En net voordat ze eten krijgt, doet ze een soort van Spaanse pas door de box Is absoluut niet aangeleerd, ze is gewoon wat ongeduldig wat eten betreft.

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:29

@ fjordkootje : niet altijd. Die van mij eet enorm rustig, ze neemt een hap, kijkt buiten het raam, neemt nog een hap, kijk weer uit het raam, eet wat hooi, kijkt door het raam, eet wat brokken, ....

Toke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:32

Mijn paard deed het ook, toen ze als veulen (tot ong 2 jaar)nog samen met een ander veulen in de stal stond. Toen ze apart stond heeft ze het nog 2 jaar gedaan ofzo (en zo ook haar veulen een beetje aangestoken) maar momenteel doen ze het geen van beiden meer

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:33

Tinkerbell niet, die hinnikt en schudt met dr hoofd
angel wel

Rianne_kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:05

hahaha !
Dan heb je Kiara nog niet gezien...
Bij Kiara is het zeker weten echt pure ongeduld ! Ze wil idd eten, heeft haar mond nog vol, maar wil zo snel ! Dan begint haar voorbeen te vliegen ja !

Ik heb laatst zo gelachen ! Het vroor nogal behoorlijk, dus in de groepsstal was de waterbak bevroren... Deze vulde dus, door de bevroren leidingen, niet automatisch bij ! Maar daar was Kiara het niet meer eens... Toen begon ze een paar keer gigantisch hard tegen de muur te schoppen, waar die waterbak aan hangt ! hahaha !

Ik heb niet het idee dat het bij Kiara voedselnijd is. Ze is nu 2,5 jaar jong, en heeft niet echt iets meegemaakt waar dit door ontstaan kan zijn. En als ik het allemaal goed bekijk, zie ik alleen het ongeduld wat ze heeft !

Kiara heeft trouwens wel erg "losse" voorbenen. Als iets haar niet aanstaat is het altijd een voorbeen die gaat vliegen ! Vooral in haar "puberperiode" had ze hier last van!

Prissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:07

komen de tinkers uit het wild ?;)
want de mijne doet het ook en dat komt
omdat ze vroeger in het wild nog voor hun eten moesten vechten
dus daarom;)

Issake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:08

ik heb geen tinker, maar ons veulen deed dit ook, ze zeiden dat hij wat nerveus was, en snel wou eten, zodat de andere het niet konden afpakken.

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:12

Quint staat ook met 1 voet zowat in zijn buik als ik met brok aankom.....
De eerste keren dat hij muesli kreeg ging hij met 2 voorvoeten staan dansen

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:17

Een manegepony (is inmiddels al weer een dik jaar overleden) maar die deed het ook altijd. Aan de ene kant wel schattig om te zien, maar waarom ze het doen?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:31

gam speelt met zijn emmer als hij zijn lekkers krijgt, dus schoppen met zijn voorpoot en met zijn neus tegen de emmer duwen terwijl hij eet... zo lief. maar het is niet tinkertypisch dus wat die vraag hier nu moet?

MissyTara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:38

Mijn merrie doet het ook, maar dat is geen tinker. Ik weet dat Tara nooit voedseltekort heeft gehad, eerder over schot, dus de reden weet ik ook niet. De hengst van mijn beste vriendin doet het trouwens ook, maar dan aan een stuk door. Hij moet zelfs af en toe van been wisselen!

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:49

Nolan doet het dus ook.
Is geen voernijd,want hij staat samen met Black wortelen te eten uit een krat.Met de oortjes naar voren.
Denk dat het meer een uiting is van wauuw wat lekker ,maar het kan me niet snel genoeg gaan.