Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ik zat toch weer te denken aan gribaldi omdat die maat fokt karakter en makkelijke bewegingen,
Troef schreef:Pipo schreef:
Als je alleen dressuurgefokt wil fokken, kun je ook denken aan Jazz, een hele goede hengst die zijn eigenschappen heel goed vererft.
Valt wel mee. Het KWPN heeft net gisteren de twee Jazzen naar huis gestuurd, uit de verrichtingen.
Troef schreef:Pipo schreef:
Als je alleen dressuurgefokt wil fokken, kun je ook denken aan Jazz, een hele goede hengst die zijn eigenschappen heel goed vererft.
Valt wel mee. Het KWPN heeft net gisteren de twee Jazzen naar huis gestuurd, uit de verrichtingen.
Troef schreef:Wie er volgend jaar 500 merries dekt is:
Sir Sinclair (Lord Sinclair x Flemmingh x Le Mexico) ( loopt nu de verrichtingen) Heeft alles wat een hengst moet hebben.
Of die van Wiebke de Nimmerdor x Amor x Courville.
Troef schreef:Merilyn schreef:
Zijn er toch weer 2 zo goed om iig het verichtingsonderzoek te halen
Dus toch niet omdat de commissie tussentijds aangeeft dat ze het verkeerd gezien hebben.
Anders wordt je zo vroeg niet naar huis gestuurd.
Ik heb ze samen met 800 fokkers gisteren wel zien lopen.
Dus ik geef geen mening van horen zeggen.
Dees schreef:Gut wat een gehakketak op elkaar weer....Give it a rest, will you!
De kwaliteit van Jazz staat allang neit meer ter discussie. Houd er maar over op, de hengst staat bovenaan in de dressuurindexen dankzij zijn voortreffelijke nafok. Of je hem mooi vind is een ander ding, maar kwaliteit heeft hij zeker wel!
Terug naar de vraag van Gribaldi-fan...
Een hete merrie met spring-afstamming, die ook wat meer buiging zou mogen hebben...
ik denk Quidam de Revel. Geeft makke paarden, en Franse paarden hebben veel meer actie in de benen dan kwpn-ers. Let op: minder ruimte, meer actie. Is echt wat anders. De fransen bewegen meer omhoog dan naar voren. Je fokt met Quidam wel een heus springpaard, geen dressuurcrack naar alle waarschijnlijkheid, maar voor Quidam-veulens is absoluut markt, zeker uit een Peter Pan merrie....
Wil je dressuur (je bent immers niet voor niets fan van gribaldi), dan kan je denken aan een Rubinstein. Geeft maat en makkelijke karakters. Bijna alle Rubinsteins hebben fraaie bewegingen, wat dat aangaat zit het wel snor.
Maar toch, je merrie heeft een prima spring-afstamming, het is eigenlijk een beetje 'uit de richting' daar een dressuurhengst op te zetten.
Veelzijdig zou een prima keus zijn, maar daar ken ik zo niet een passend voorbeeld van ....(zeoliet is immers overleden)
Sjuimpje schreef:Hey Troef,
als je het niet eens bent met de keuze van Gribaldi voor de Peter Pan merrie, verklaar dan waarom!
Kom dan niet met van die onzinnige uitspraken!
Er zijn nog talloze hengsten waarvan hun afstammelingen nog nooit een verrrichtingsonderzoek hebben meegemaakt,
zijn die dan ook allemaal niet goed?!
Als je niets zinnigs te melden hebt.....
Ik zou persoonlijk niet zo snel meer voor Gribaldi gaan, vind het een fantastische hengst met fantastische nakomelingen maar vind het leuk om ook wat te experimenteren!
Ik zou voor de jonge garde gaan!
Denk aan een Redford...
Die deed het op verrichtingsonderzoek nog niet zo slecht wat springen betreft en dat zou leuk bij Peter Pan passen, daarbij heeft Redford leuke bewegingen in huis!
Troef schreef:Citaat:Ik zat toch weer te denken aan gribaldi omdat die maat fokt karakter en makkelijke bewegingen,
Die reklame kennen we onderhand wel !!
En trouwens waarom is er weer een Gibraldi van de verrichtingen naar huis?
Je kent die nieuwe van Joop gebruiken (Wolkentanz I X Volturno)
Een goed paard met lengte en gummy, maar in de croupe wat klassiek en wat groot hoofd. Maaaaar wel zwart.
Pipo"][/quote]
Ja, dat heb je vandaag al een keer eerder geschreven,
Maar in plaats van commentaar te geven, zou je ook een voorstel kunnen doen van een goede hengst volgens jou, ipv alleen onrechtvaardig commentaar geven.
[quote="Troef schreef:Pipo schreef:
Sjuimpje schreef:Hey Troef,
als je het niet eens bent met de keuze van Gribaldi voor de Peter Pan merrie, verklaar dan waarom!
Kom dan niet met van die onzinnige uitspraken!
Er zijn nog talloze hengsten waarvan hun afstammelingen nog nooit een verrrichtingsonderzoek hebben meegemaakt,
zijn die dan ook allemaal niet goed?!
Als je niets zinnigs te melden hebt.....
Ik zou persoonlijk niet zo snel meer voor Gribaldi gaan, vind het een fantastische hengst met fantastische nakomelingen maar vind het leuk om ook wat te experimenteren!
Ik zou voor de jonge garde gaan!
Denk aan een Redford...
Die deed het op verrichtingsonderzoek nog niet zo slecht wat springen betreft en dat zou leuk bij Peter Pan passen, daarbij heeft Redford leuke bewegingen in huis!