Hoeveel is deze ruin waard?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoTrouble

Hoeveel is deze ruin waard?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 17:05

Hallo,
ik heb een KWPN ruin.

Naam: Shorty
Stamboeknaam: Justarman
Stamboek: KWPN
Leeftijd: 10
Stokmaat: 1.62
Vader: Broere Jazz
V.vader: Cocktail
Niveau: L2 dressuur, loop regiokampioenschappen, regiokampioen geweest. is M springen, heeft hierbij ook regiokampioenschappen (met succes!) gelopen.

het is een heel fijn paard. mondje als boter, goed aan de hulpen. al ver in de africhting. verzameld goed en loopt automatisch bergopwaarts. heeft 1 keer een blessure gehad (maandagziekte) wat een maand heeft geduurd en komt daarom nu eerst weer in de B uit. totdat het weer goed met hem gaat.

hij springt alles makkelijk met goeie techniek en veel souplesse, weigert bijna nooit, denkt altijd goed mee en helpt de ruiter in het parcours waar hij kan..!

foto's in mijn profiel!

alvast heel erg bedankt voor de moeite :J

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:27

Jammer dat hij zijn maat en kleur niet mee heeft. Istie goed op de fotoos?

Amina_

Re: Hoeveel is deze ruin waard?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:30

Ik kan niet zo goed schatten ..
rond de 5000-6000 euro ?

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 19:42

Samsam schreef:
Jammer dat hij zijn maat en kleur niet mee heeft. Istie goed op de fotoos?

waarom heeft hij zijn kleur niet mee?!
jaa zijn maat is ajmmer, maar ik ben zelf nog maar 13 dus het kotm mij wel goed uit!!

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 19:43

enne ja hij is rontgenologisch en klinisch goedgekeurd, en hij is dus goedgekeurd bij het KWPN en NRPS.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:44

Je wilt weten wat het dier waard kan zijn: Mijn mening:

De kleur vind ik helemaal niet fout, het hoofd lijkt me wel weinig deftig. De manier waarop het paard het bit in de mond heeft doet mij vermoeden dat hij misschien iets weinig gevoelig in de mond is (of verkeerd is gereden ).
Verder- Kleine maat, ruin, ouder dan 9 jaar, te weinig sportklassering.... als ie goed is op de fotos 4.500 euro. Is ie niet goed op de rontgen, dan 2.000 euro.

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 19:51

Dees schreef:
Je wilt weten wat het dier waard kan zijn: Mijn mening:

De kleur vind ik helemaal niet fout, het hoofd lijkt me wel weinig deftig. De manier waarop het paard het bit in de mond heeft doet mij vermoeden dat hij misschien iets weinig gevoelig in de mond is (of verkeerd is gereden ).
Verder- Kleine maat, ruin, ouder dan 9 jaar, te weinig sportklassering.... als ie goed is op de fotos 4.500 euro. Is ie niet goed op de rontgen, dan 2.000 euro.

ja hij is rontg. en klinisch 100% in orde
en hij loopt M springen, dat is toch niet zoo heeel laag?! hij heeft trouwens een mondje als boter , maar het klopt wel dat hij het bit raar in heeft, ik reed hem altijd met een KK aurigan bit, en nu ineens met rubber.. dus vandaar

heel erg bedankt voor de moeite

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:26

Als hij niet goed op de röntgen zou zijn, dan is de waarde niet meer dan 1000 euro hoor... Maar dat is ie wel. Ik kan de waarde niet aan die slechte kwaliteit foto's aflezen, maar 4500 is teveel (=10.000 gulden omgerekend hoor!!!). Hij is tenslotte ruin, je kunt er dus niet mee fokken, hij is geen Z springen of dressuur, hij is niet echt groot (damespaard dus) en vos is helaas toch iets minder gewild als kleur. Wel leuk dat íe kan springen!! Als je hem verkoopt: succes!! Ik hoop voor je dat je véél geld voor hem krijgt natuurlijk!

Juro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:27

er is hier een centraal topic voor dus een slotje?

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:00