SOEST - De KWPN-hengst Utrecht is afgelopen vrijdag gestorven. De zoon van Heidelberg uit de keur-preferente Nolly (Graveur x Karolus van Wittenstein) kreeg in 2002 zijn laatste thuis op Stal van Helden in Soest. Daar stond hij vroeger onder andere ter dekking. Fokker Sjaak Bindels uit Siebengewald en Marcel van Helden wilden Utrecht een goede oude dag geven. Een zware koliekaanval werd hem vrijdag echter fataal. Utrecht is 27 jaar geworden. De vos werd in 1992 geëxporteerd naar Zweden. Twee jaar later keerde hij terug naar Nederland, maar werd er geen dekboek voor hem aangevraagd bij het KWPN.
Zijn vader heidelberg is niet echt oud geworden volgens mij, maar is toch in zijn korte leven erg invoedrijk geweest. ik heb nog een oude heidelberg merrie die van haar verdiende rust mag genieten, ik vindt 27 een nette leeftijd.
ik heb hem gekend was een superlief paard in de omgang hij had dan ook een 10 voor karakter en ik had mijn merrie door hem laten dekken jammer dat ie zo aan z'n einde moest komen