Bonte Samber???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

essie18

Bonte Samber???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 15:02

Pas geleden heb ik mijn bonte pony verkocht.
ik heb hem 9 jaar geleden gekocht bij bij fam. Vrieling uit Coevorden. Deze zeiden dat het een afstammeling van Samber(?) was... nu wil het meisje aan wie ik heb verkocht heb, graag weten wie de ouders zijn... hij is geboren op 08-02-1992.
heb verder helemaal geen papieren ofzo. ook geen idee of ik hiermee verder kom... maar hopelijk kan iemand mij een beetje verder helpen.

Afbeelding

agerrits

Re: Bonte Samber???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:34

zonde dat er geen stamboek bij zit. Je kunt de koper adviceren dan een dna test laten uitvoeren, het wpn heeft van samber wel dna materiaal liggen. Het beste kan de koper daarom vragen bij het kwpn, mocht de dna uitwijzen dat het een samber is dan kan het kwpn een stamboom aanmaken voor het paard (blauwpapier). zeker als het een merie is, is het de moeite waard.

essie18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 15:43

het is een ruin... was vergeten te melden

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:59

essie18 schreef:
het is een ruin... was vergeten te melden

Ze heeft het paard zonder stamboek gekocht, dus jij hoeft niet aan haar te bewijzen dat het een samber is toch?
Verder kan het paard de fokkerij niet dienen, dus de afstamming is daarom niet zo heel belangrijk. Alleen mocht ze hem willen verkopen, dan kan een stamboom wel handig zijn.