nakomelingen van Disconto?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

di_Segno

nakomelingen van Disconto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 00:12

Wie heeft er hier een veulen van Disconto?

Ben benieuwd.. Mijn merrie is in het verleden gedekt door Disconto, ben wel benieuwd wat ik me bij dat paard moet voorstellen..
En misschien vind ik 'mijn' veulen hier wel!
Alvast bedankt!

Mansolein

Re: nakomelingen van Disconto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 08:07

Wij hebben twee disconto's. Een 5 jarige ruin, had 1A premie op keuring toen hij 2 jaar was. En een zwarte jaarling ( bijna 2 jr.) merrie. Beide luxe en zeer goed bewegende paarden. Fijn in de omgang en zeer werkwillig. Ik heb hele goede ervaringen met disconto de paarden die ik er allemaal van ken zijn allemaal fijn te bewerken en hebben gewoon hele goede bewegingen. Uit wat voor een merrie was jou veulen?

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:54

Ik heb een disconto nakomeling gehad. Heb hem verkocht. Het was een merrie die veel te klein was en bleef. Ook viel hij me qua bouw en beweging een beetje tegen.

sanneverholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:16

Hoi,

Ik heb Disconto momenteel in training; hijzelf is een erg plezierige hengst in de omgang, is erg werkwillig en heeft echt een gouden karakter.
Ook heb ik een aantal nakomelingen van hem onder het zadel; stuk voor stuk fijn te bewerken paarden.. Helaas is van zijn eerste jaargangen het merendeel verkocht naar het buitenland, maar daar lopen er een aantal op Grand Prix niveau en tevens de zwaarden parcoursen.. hij fokt dus erg allround.

Als je meer wilt weten; www.jboeve.nl

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:51

sanneverholt schreef:
Hoi,

Ik heb Disconto momenteel in training; hijzelf is een erg plezierige hengst in de omgang, is erg werkwillig en heeft echt een gouden karakter.
Ook heb ik een aantal nakomelingen van hem onder het zadel; stuk voor stuk fijn te bewerken paarden.. Helaas is van zijn eerste jaargangen het merendeel verkocht naar het buitenland, maar daar lopen er een aantal op Grand Prix niveau en tevens de zwaarden parcoursen.. hij fokt dus erg allround.

Als je meer wilt weten; www.jboeve.nl

Kijk adt klinkt zeker positief! We hebben zelf een bijna 6 jr. ruin, die was niet uit de eerste jaargang geloof ik maar de twee. Ik wist niet dat er al op grand prix niveau liepen?
Ik heb ook altijd gezegt dat het een goede allround fokhengst is maar hier op bokt willen ze maar niet geloven heb ik het idee.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:49

Kijk adt klinkt zeker positief! We hebben zelf een bijna 6 jr. ruin, die was niet uit de eerste jaargang geloof ik maar de twee. Ik wist niet dat er al op grand prix niveau liepen?
Ik heb ook altijd gezegt dat het een goede allround fokhengst is maar hier op bokt willen ze maar niet geloven heb ik het idee.

Ik vind het mooi al die adviezen en de gedachtengang te lezen waarom mensen voor bepaalde hengsten kiezen. Als je adviezen over zou nemen die sommigen mensen hier voorstellen ...

Doe gewoon lekker je ding in de fokkerij en het is mooi als je vertrouwd in een hengst die het ook voor jou gaat waarmaken.

_Ananas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:50

Op mijn oude stage adres staan drie disconto's, 2 ruinen en 1 hengst. De 2 ruinen vind ik persoonlijk niet zo heel aantrekkelijk, iel en wat angstig (dit hoeft natuurlijk niets met de vader te maken te hebben) de een super braaf met zadelmak maken (zadelmak geboren!!) de ander meer problemen mee gehad maar gaat nu ook goed. De hengst is wel heel leuk, wel veel testosteron maar onder het zadel een schat! Helaas niet aangenomen bij het nrps! Zie voor de paarden www.hcgroenraven.nl bij de verkoop staan er twee. Vos is verkocht een een donkerbruine staat er nog te koop.
De hengst staat wel bij nieuws genoemd maar volgens mij niet op foto, hij heet Don sier.

De vos heet de siero en de donkerbruine Hans --> is makkelijker kijken! allebei 3 jaar (net 4 nu dus!)

sanneverholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:27

Ahum Gabrycha, geef ook absoluut geen fokadvies.. Maar info over de hengst zelf (wie kan t beter weten dan degene die hem zelf traint) en over de nakomelingen die ik gekent / gereden heb. Dat was ook de vraag van 'Romykiki'..

Groetjes!!

boerinnetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 07:55

Mijn merrie is nu drachtig van Disconto. Het veulen word zo rond eind maart verwacht. Nog even afwachten dus.

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 11:16

@mansolein: Ik heb er geen veulen van maar mijn merrie is in het verleden gedekt door disconto, en toen was ze nog niet van mij 't 'veulen' zou nu rond de 8 jaar zijn??
Mn merrie heet KARONIA, dus misschien...??
@sanneverholt: bedankt voor die link!

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 13:50

Romykiki schreef:
@mansolein: Ik heb er geen veulen van maar mijn merrie is in het verleden gedekt door disconto, en toen was ze nog niet van mij 't 'veulen' zou nu rond de 8 jaar zijn??
Mn merrie heet KARONIA, dus misschien...??
@sanneverholt: bedankt voor die link!

Zou kunnen weet niet precies wanneer zijn eerste dekjaar was. Ik denk dat de oudste nu zo'n 9 á 10 jaar zijn?

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 09:31

Ik heb een officieel 2 jarige disconto merrie, is nu 1,5 jaar.
Toen de merrie net geboren was, was het een enorme schijtebak.
Nu een knuffel eerste klas, ze mag van mij nog wel meer de lucht in, is de laatste tijde gelukkig behoorlijk omhoog gegaan.
Maar we zien wel wat het word.