Ik heb mijn eerste zelfgefokt veulen afgelopen zomer ook verkocht. Ze was toen dik 1 jaar oud. Het moeilijkste was toen ze in de trailer ging, en ik mijn touwtje aan haar nieuwe eigenaresse moest geven, en toen de trailer weg reed. Maar ze heeft het nu zo goed, staat zelfs `s winters op de wei overdag, en krijgt een hoop liefde en aandacht. Hier stond ze in een opfok waar ik 1x per week langs ging, ook goed, maar toch anders. Ze werd daar gewoon los naar buiten gelaten, en nu netjes elke dag aan een touwtje. Ze is veel beter opgevoed nu
Ik had het veulen ook gefokt voor de verkoop. Toen ze eenmaal van de moeder weg moest, heb ik het in een opfok gezet. Het zou eventueel mijn merrie haar opvolger moeten worden, maar toen ik afgelopen voorjaar eens alles op een rijtje ging zetten, bleek dat ik eigelijk met mijn merrie alles kon, en dat haar veulen nu eigelijk alleen maar geld kostte, en ik er niet veel plezier van had. Dus heb ik haar te koop gezet.
Nu is mijn merrie weer drachtig, omdat ik het fokken zelf, en het eerste halfjaar helemaal geweldig vond. Alleen dit veulen gaat nu ( hopelijk) na een half jaar al naar zijn/haar nieuwe baasje, ipv een jaar later.
Het blijft moeilijk, maar ik heb er heel veel rust bij gekregen, vooral omdat ze ook een super plek heeft gekregen. Ik heb 3 kopers gehad, en besloten dat ze naar deze mensen moest. Daar zou ze het het beste krijgen. Ik heb wel gezegt, als ze haar ooooit wilden verkopen, ze eerst mij moesten bellen.
Succes met de verkoop en sterkte voor de tijd erna...
Zorg in ieder geval dat je een goed gevoel bij de eventuele nieuwe eigenaren krijgt, dat scheelt al een heleboel.