wie heeft er een met de afstamming Marlon of Dominard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Imala204

wie heeft er een met de afstamming Marlon of Dominard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 01:43

Ik heb een 4 jarige merrie met de afstamming Marlon X Dominard
Ze is heel lief en eerlijk in de omgang.
Ze is heel nieuwsgierig en kan soms schrikken als bv "een vlieg een wind laat" maar als het bv met oud en nieuw knalt en flitst van alle kanten, kan ze rustg en nieuwsgierig naar het vuurwerk staan te kijken
Als je ergens 20 keer zonder problemen langs rijdt schrikt ze zich bv opeens de 21 ste keer zomaar uit het niets een hoedje.
Wie herkent dit in die afstamming?
Verder heeft ze super bewegingen.

Talitha15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:49

Ik rij een nakomeling van Dominard. Een 11-jarige ruin, vos. Superbewegingen en super springen. Ik ga hem vanaf dit jaar dan ook dressuur (M1) en springen (B) starten. Ik herken hem wel in je verhaal. Hij kan van een vuilcontainer helemaal flippen en een grote vrachtwagen IN HET DONKER met sis, daar schrikt hij dan weer niet van. Je moet hem wel vertrouwen geven, als je erop gaat zitten van " dat gaat hij vast eng vinden" dan vindt hij het ineens ook echt eng. Dus je moet met zelfvertrouwen rijden anders neemt hij een loopje met je. Hij wil wel graag voor je werken. En het is best wel een zenuwpees, hij is snel gestresst en gaat dan weven. Ook als hij niet genoeg aandacht naar zijn zin krijgt, gaat hij weven. Hij zit erg moeilijk door, omdat hij zo swingt. Dat is mooi om te zien, maar vreselijk om uit te zitten. (En ik moet de hele proef doorzitten)

Foto van oktober:
Afbeelding

Imala204

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 14:50

Ja, met dat loopje nemen, daar was ik al een tijdje geleden achter gekomen. Je moet haar echt geen speling geven wat dat betreft wat opeens wilt ze dan nergens meer langs in de bak. Maar dat gaat nu al eeen stuk beter. Mijn vriend heeft haar toen weer even tussendoor gereden en gecorrigeerd en ik moet er inderdaad constant allert op zijn om haar al overal mee voor te zijn, want ze pakt dan niet een vinger, maar de hele hand. Gelukkig heeft ze een goudeerlijk karakter en doet ze niks gemeens. Ze geeft wel duidelijk haar grenzen aan. Ik merk dat het steeds beter gaat hoe meer vertrouwen ik in haar en mezelf heb. Als ze iets eng vind en je zet je even door, dan loopt ze even daarna er ook weer heel ontspannen langs.
Mooi paard van je trouwens!!!!!!

Imala204

Re: wie heeft er een met de afstamming Marlon of Dominard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 14:53

Afbeelding

Talitha15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:17

Dankjewel, die van jou mag er ook wel wezen zo te zien. Volgens mij hebben ze wel wat van elkaar weg?

Imala204

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:54

Talitha15 schreef:
Dankjewel, die van jou mag er ook wel wezen zo te zien. Volgens mij hebben ze wel wat van elkaar weg?

Ja, hebben inderdaad wel wat van elkaar wegQua kleur ook ( op mijn foto is haar kleur wat vertekend) Allen moet Utah nu nog wat mooier bespierd worden. Maar dat komt ook nog wel. Heb nu ook al weer enkele weken niet kunnen rijden Ze had wat last in de mond vanwege het wisselen met tanden en daarna was de bak vrijwel constant bevroren . . Hoop dat het weer snel beter wordt, want het duurt nu veel te lang

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:19

Majestic heb ik na een rustperiode van 3 jaar, i.v.m. studie van de dochter van de eigenaresse, sinds begin november weer opgepakt. Daar is deze foto ook van. Inmiddels is hij veel gespierder en loopt hij nog fijner. Het is echt een fijn dier om mee te werken. Hij is zo soepel als een elastiekje. Op de foto is hij echt nog wat iel, vooral zijn nek.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 22:24

Talitha15 schreef:
Majestic heb ik na een rustperiode van 3 jaar, i.v.m. studie van de dochter van de eigenaresse, sinds begin november weer opgepakt. Daar is deze foto ook van. Inmiddels is hij veel gespierder en loopt hij nog fijner. Het is echt een fijn dier om mee te werken. Hij is zo soepel als een elastiekje. Op de foto is hij echt nog wat iel, vooral zijn nek.

Utah heeft ook een iel nekje. Maar is ook zo soepel als een elastiekje.
als je haar op soms de wei te keer ziet gaan bokken ziet ze eruit als een "springveertje". Op zo'n momenten ben ik blij dat ik er niet opzit.