welke hengst op deze merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trowing

welke hengst op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 10:46

ik zit er over na te denken om mijn merrie dit jaar voor het eerst te laten dekken. ze word dit jaar drie. ze is nu 166 hoog, donkerbruin.
het is een olivi x caritas x rivaal x nocturn.

de punten die ik wil verbeteren.
- ze staat voor een beetje frans.
- ze heeft een heel moeilijk karakter dus wil geen hengst die dat ook vererft zoals bv houston
- aangezien ik zelf groot ben wel een hengst met maat.
- ik wil een dressuurveulen fokken.
- en het dekgeld moet niet te hoog zijn.

een foto krijg ik er niet op.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:20

Dat wordt lastig.

Ze is verder helemaal perfect behalve haar franse stand? (wat duidelijk van Jazz is) ?

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:57

krack c heeft eigenlijk alles wat jij wil maar dekgeld is wel wat duur mischien zn zoon united,heb paar dagen stages gelopen waar hij staat en het is echt een super lief paard met super bewegingen en dekgeld is dacht ik 850 euro

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 15:49

Sammie schreef:
Dat wordt lastig.

Ze is verder helemaal perfect behalve haar franse stand? (wat duidelijk van Jazz is) ?

ikzelf vind dat ze mess ook nog wel een beetje langgelijnder kan. haar gangen zijn goed ze heeft dragende gangen met ruimte.
liliputter schreef:
krack c heeft eigenlijk alles wat jij wil maar dekgeld is wel wat duur mischien zn zoon united,heb paar dagen stages gelopen waar hij staat en het is echt een super lief paard met super bewegingen en dekgeld is dacht ik 850 euro

ja heb zelf ook zitten denken aan krack c maar het dekgeld is voor mij teveel. heb je wat meer info over united voor mij

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:19

De nakomelingen van United waren heel goed met zeer goede bewegingen. Helaas hadden we de pech dat er enkele ziek waren en sommige niet helemaal fit door waarschijnlijk een snel opstekende virus. Gelukkig hebben we het redelijk onder controle kunnen houden.

Hierbij een korte omschrijving van de bevindingen van de KWPN hengstenkeuringscommissie:

United (Krack C x Partout)

Collectie goed ontwikkelde rijtypische veulens met uitstraling.
De hals wordt verticaal gedragen, meerdere malen was er sprake van een onderhals.
De rug is soms gezonken.
In beweging wordt het achterbeen goed gebruikt, hebben de veulens veel souplesse en kunnen goed schakelen.

mss heb je hier iets aan?

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:24

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:43

op www.uytert.nl staat united,met veel informatie en op www.kwpn.nl staat zijn rapport,en zoals ik al zei,ik heb hem in het ''echt'' mee gemaakt en echt een lief paard en super mooi!