Hier foto's van mijn merrie afgelopen september op de keuring.

Ze was in niet al te beste conditie, wat ook kwam door het veulen dat ze toen had.
Qua gangen hoeft er niet echt iets verbeterd te worden, ze heeft 3 goede gangen, en met name haar stap is erg goed. Wat zeker verbeterd moet worden is haar hals en de hals-schoft aanzet.
Overigens is door training ze inmiddels gespierder geworden, en zijn de minpuntjes verbeterd, maar zeker voor te fokken blijf ik de hals een belangrijk aandachtspunt vinden.
Wat ik wil van het veulen. Natuurlijk het liefst een gespikkelde.
Maar aangezien ik geen geschikte appaloosa-hengsten voor haar vind houd ik het maar bij de effen gekleurde. Ik wil een hengst die het liefst zelf in de sport heeft gepresteerd, of waarvan de nakomelingen het goed in de sport doen. Dressuur of springen maakt nog niet zoveel uit. Verder wil ik graag in de D-maat blijven. En het moet volgens de NAS-regels, dus geen bonte, geen schimmel, welsh cob mag ook niet.Afgelopen jaar heeft ze een erg goed veulen van Lamento III gehad (New Forest hengst, zie profiel) en ook dit jaar verwacht ze er een veulen van. Wel erg laat, dus zal ze dit jaar ook niet meer gedekt worden. Maar ik wil me op tijd orienteren voor een hengst, en wil nu een andere hengst proberen.
Arabier kan, alleen de maat wordt vaak moeilijk, en arabieren zijn ook nogal vaak schimmel.