Excellent van Herpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

peggy2

Excellent van Herpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 15:02

Wie heeft er informatie en of foto's over deze hackney hengst ? Hij was in de jaren 70-tig actief als concourspaard en dekhengst. Als ook zoek ik iets meer van Charming Diplomat. Dit was ook een hackney grote maat

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Excellent van Herpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:53

Excellent van Herpen is geloof ik nog niet zo lang dood. Heeft ook nog enige tijd in Engeland ter dekking gestaan. Charming Diplomat heb ik nooit in het echt gezien, ken alleen enkele nakomelingen van hem. Wat voor info zoek je?

peggy2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 16:41

Ik heb een merrieveulen waar beide hengsten in de moederlijn voorkomen in de 4e graad. Voor de rest is ze volledig dressuur gefokt (vader is Weltino en moeder is een Samber afstammeling)
Ik ben gewoon benieuwd hoe ze er uit zagen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Excellent van Herpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:09

Excellent is een vrij zware klassieke hackney, met een machtig front. Qua beweging is hij voor een hackney wat "stekerig" met zijn voorbeen, maar hij heeft wel het natuurtalent om te gaan zitten, achterhand er volledig onder en voor rijzen. Hij was gewoon bruin, 2 witte sokjes geloof ik voor en of geen aftekening op het hoofd of een kol. Aftekeningen op achterbenen weet ik niet.