Lady Reveil-stam?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Lady Reveil-stam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 13:14

Via Paardenfokken.nl ben ik erachter gekomen dat mijn merrie uit de Lady Reveil-stam komt, zie: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=28722
Ik vroeg me af of ik ergens meer informatie kan vinden over deze stam? En heeft nog iemand een paard uit deze stam?
Ik ben echt ontzettend benieuwd, dus als iemand mij meer kan vertellen......heel graag!

Groetjes Lisette

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:13

ik heb ooit een keer een krantenknipsel kunnen krijgen van lady reveil van wittenstein, maar weet niet meer waar die is gebleven.
Mijn paard heeft haar in de moederlijn van zijn pa en in de moederlijn van zijn ma.
Misschien dat je verder kunt met de van wittenstein lijn. Odin van wittenstein is een zoon van Lady Reveil en Karolus van wittenstein is een kleinzoon van haar. Lady Reveil is zelf een Reveil x Domburg (domburg komt zelf tich keer voor bij die van mij)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:16

je kan trouwens op die site nakomelingen van haar bekijken.

Himyar

Re: Lady Reveil-stam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:47

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:06

Ik heb even zitten neuzen... want in de moederlijn zag ik een aantal namen die ook in de moederlijn van mijn paard voorkomen.
En wat blijkt nu, mijn paard komt ook uit diezelfde stam. Afstamming Porsche-S

Ik kan verder niks over de stam vertellen want ik weet er ook niets van. Maar ik blijf wel even mee lezen. Foto's van mijn paard staan in mijn profiel.

mienke

Re: Lady Reveil-stam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:53

deze stam is al best wel oud, hij gaat dus ook al enige generatie's mee. ik werk met een merrie helena utopia, nu zou je wel denken wat heeft dat met deze stam te maken, er zit dus weer een tak in dat de utopia's interug komen, ida utopia ... utopia etc. zijn over het algemeen erg goeie paarden om lekker mee te werken

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:17

De Fam. Dokter in Ommen fokt met deze stam(utopia-afsplitsing)
Hij heeft ons met cursus uitgebreid over de geschiedenis van (een deel van) de stam verteld en ik heb de info ook nog wel liggen.

Kan je wel een adres van hun site geven. Ik zie net dat jouw paard uit een heel ander deel van de stam komt, maar over Lady en haar moeder Ida kan hij je vast nog wel wat vertellen

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:18

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:21

Er heeft een serie artikelen gestaan over deze stam in de ids. Ik denkdat je Buc heel lief moet pbén met de vraag of ze die heeft.