Ze heeft na de bevalling altijd wat problemen om haar buik weer "normaal" te krijgen, de inham die je vaak ziet bij net bevallen merries blijft bij haar lang zichtbaar. Vooral als ze haar buikspieren aanspant zie je het heel goed zitten. Haar flanken zijn ook erg ingevallen.
Nuala is weer drachtig, ze is nu ongeveer 7 maanden drachtig. Ik zie om me heen foto's van merries die net zo ver zijn en die hebben echt een buikje. Nuala dus niet. Ze is wel gescand met 21 dagen en op 3 maanden nog een keer opgevoeld, toen was ze nog netjes drachtig dus ik ga er vanuit dat ze dat ook nog is anders had ik iets moeten vinden.
Ze krijgt op dit moment 2 kg basisbrok per dag aangevuld met een volle schep maismeel. Ze is ontwormd en krijgt trouwens ook de hele dag hooi. Ik werk niet meer met haar om te voorkomen dat ze nog meer afvalt.
Ik denk dat ik de DA er bij haal, maar ik wil toch aan jullie vragen of iemand misschien een merrie heeft met een soort zelfde probleem en of er misschien een diagnose of oplossing voor was/is.
Nuala is trouwens 12 jaar en heeft al meerdere veulens gehad.
Van het afspenen leek ze nauwelijks last te hebben.
Hier ziet ze er redelijk uit, maar niet voor 7 maanden dracht:

Ingevallen flank:

Als ze haar buik spant zie je dus dit:

Als ze zich buigt is het helemaal erg:

Wie heeft advies?
)

Heb dit gisteren geleerd tijdens de les!
hmmz dat is idd f*ck... sterkte ,.