Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mika schreef:Dat het ongeluk zou brengen weet ik niet, maar zelf ben ik zo bijgelovig dat ik nog steeds geen naam voor een hengstje heb bedacht omdat ik dan denk dat het net is alsof ik vraag om een hengstje en het er dan ook een wordt......![]()
![]()
Merrie naam heb ik al een paar weken.......Nu het veulen nog.....![]()
![]()
phoenix4ever"]
[quote="Ludo schreef:Ik denk wel dat het ongeluk brengt. Ik heb laatst 's nachts een hele mooie merrienaam bedacht, maar als ik die vertel, zeker met de betekenis erachter, ben ik bang dat het niet uitkomt...
Ook weet ik zeker dat ze toch niet de naam krijgt die ik heb bedacht...
Ludo"]
[quote="phoenix4ever"][quote="Ludo schreef:Ik denk wel dat het ongeluk brengt. Ik heb laatst 's nachts een hele mooie merrienaam bedacht, maar als ik die vertel, zeker met de betekenis erachter, ben ik bang dat het niet uitkomt...
Ook weet ik zeker dat ze toch niet de naam krijgt die ik heb bedacht...
jeddah schreef:Hihi, mijn merrie is 16 dagen geleden gedekt, wordt deze week voor het eerst gescant en ik heb al een naam!!!!!!!!!
Voor een merrie: Coral
Voor een hengst: Coral![]()
}> }>
En in mijn omgeving weet iedereen het al, dussssssssss..........
Cassidy schreef:Ik ben ook niet erg geheimzinnig geweest over de naam van mijn veulen, en ik heb ook nog niet eerder gehoord dat het ongeluk brengt als je het van tevoren verklapt.
Het is net hetzelfde verhaal als het veranderen van de naam van een boot of een schip, dat zou ongeluk brengen. Ik ben niet zo'n bijgelovig type.
Cassidy schreef:Het probleem met Quarters is dat een naam maar één keer mag voorkomen. Dus als ik de namen hier op het internet zet, en iemand anders de naam gaat gebruiken ben ik mooi mijn naam kwijt, en kan ik weer opnieuw beginnen. Dus dat ik de naam niet publiekelijk hier neerzet zij mij vergeven. Het heeft niets met bijgeloof te maken, meer met gezond verstand. Stalnaam wordt in ieder geval (maakt niet uit of hengst of merrie: "Glory")
Ludo"]
[quote="Cassidy schreef:Het probleem met Quarters is dat een naam maar één keer mag voorkomen. Dus als ik de namen hier op het internet zet, en iemand anders de naam gaat gebruiken ben ik mooi mijn naam kwijt, en kan ik weer opnieuw beginnen. Dus dat ik de naam niet publiekelijk hier neerzet zij mij vergeven. Het heeft niets met bijgeloof te maken, meer met gezond verstand. Stalnaam wordt in ieder geval (maakt niet uit of hengst of merrie: "Glory")
phoenix4ever"]
[quote="jeddah schreef:Hihi, mijn merrie is 16 dagen geleden gedekt, wordt deze week voor het eerst gescant en ik heb al een naam!!!!!!!!!
Voor een merrie: Coral
Voor een hengst: Coral![]()
}> }>
En in mijn omgeving weet iedereen het al, dussssssssss..........
Ludo schreef:Je hebt mijn veulen toch niet alvast gekocht he?![]()
Bij mijn paardje hebben ze de naam zo uit het niets geplukt volgens mij, er is helemaal geen verband met de namen van ouders/grootouders/overgrootouders.
In de naam die ik leuk vind voor het veulen komt ook geen Glory voor. Nou ja, misschien. Als de andere naam niet kan.
My Dominique"]
[quote="Ludo schreef:Je hebt mijn veulen toch niet alvast gekocht he?![]()
Bij mijn paardje hebben ze de naam zo uit het niets geplukt volgens mij, er is helemaal geen verband met de namen van ouders/grootouders/overgrootouders.
In de naam die ik leuk vind voor het veulen komt ook geen Glory voor. Nou ja, misschien. Als de andere naam niet kan.