Ervaringen met Flemmingh?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irene15

Ervaringen met Flemmingh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 21:04

Heej,
ik wil dit jaar mijn merrie laten dekken door Flemmingh,
hebben jullie ervaring met zijn nakomelingen en zo ja wat voor ervaringen?
groetjes,
Irene

lolclub

Re: Ervaringen met Flemmingh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:28

wat voor merrie heb je ?

van Flemmingh is bekend dat hij (wel eens) wat weke ruggen en zwakke lendenen geeft namelijk.

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:31

Er zijn al heel veel topics geweest over Flemmingh-nakomelingen....

Ik heb zelf een Flemmingh-merrie. Ze heeft een superkarakter en veel dressuurcapaciteiten, maar inderdaad is ze wat arm bespierd op de lendenpartij. Ik zou Flemmingh zeker niet gebruiken op een merrie die een niet al te sterke bovenlijn heeft.
Verder vererft Flemmingh over het algemeen lengte in het lijf en mooie hoofden. Ook beschikken de kinderen van Flemmingh meestal over goede bewegingen en een fijn, werkwillig karakter.

Bij wat voor merrie wil je hem gaan gebruiken?

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:52

een kennis van mij gebruikte jaren flemmingh op zijn amulet merrie.
mooie langgelijnde goedlopende paarden, met super karakter

irene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 09:44

ik wil hem voor deze merrie gebruiken:
Afbeelding
Ze is 1.73 hoog, vrij hoog op de benen
Ze is al wat ouder en de foto is gemaakt toen ik haar weer aan het oppakken was na een periode van ziekte..

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:52

Flemmingh geeft over het algemeen best zekerheid, dat is ook de reden dat ik, toen ik zelf ging fokken voor Flemmingh gekozen heb en niet voor een jonge hengst.

Het belangrijkste wat je moet doen is kijken naar jou paard haar min punten, zoals bij mijn merrie, korte hals, geen mooi hoofd, weinig maat, nou ja over het algemeen een heel kort en gedrongen paard. Flemmingh zorgt wel voor lengte, en goede karakters dus voor mij was het toen een makkelijke keuze.

Je weet altijd achteraf pas of je het goed gedaan hebt, en dat weet ik nu dus. Ik heb echt een kei van een dier gefokt !!! (al zeg ik het zelf)

Voor foto's mijn profiel, of een pb mag ook !!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:53

Ik ga nu even puur af op deze ene foto. Het kan zijn dat ik conclusies trek die niet kloppen, omdat je om een paard volledig te beoordelen andere foto's, ook in stand nodig hebt. Maar wat me bij deze foto opvalt is dat het lijkt alsof de merrie weinig front heeft. Verder heb ik in je profiel gekeken en gelezen dat er Periclesbloed achter deze merrie zit. Dat zou kloppen met het ontbreken van front.
Ik vind Flemmingh dan een minder geschikte keuze voor deze merrie. Flemmingh heeft zelf wel front, maar vererft dit alleen als de merrie het ook heeft, hij compenseert dit zelden bij merries waar het ontbreekt.
Qua exterieur zou ik bij deze merrie de hengst Sandreo kiezen. Uit zijn nakomelingen rapport blijkt dat deze hengst merries met weinig front goed compenseert en ze meer body geeft.... Dat lijkt me heel geschikt voor jouw merrie.

irene15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:00

Ja dat klopt, ze heeft niet zo veel front en lijkt best veel op Pericles, ik heb inderdaad ook aan Sandreo zitten denken maar omdat ik hem niet zo goed ken plaatste ik eerst dit topic over Flemmingh, ik ben benieuwd naar nog meer reacties!

irene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 10:10

Afbeelding
Afbeelding

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:40

Ik ben flemminghfan! Heb zelf een Flemmingh x Nimmerdor x Courville.
9 jaar, loopt Z2 dressuur en springt M. En er zit nog veel meer in.
Sensibele paarden, altijd op stal al herkenbaar aan hun mooie ogen!!
Maar het is zeker afhankelijk van de moeder. De flemminghs x Nimmerdor doen het altijd goed, juist om de vaak wat slappe rug te compenseren.
Dus al je paard al wat heet is, en wat lang en slappig, kan je beter een andere hengst kiezen!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:49

Wij hebben een heel mooi veulen van Flemmingh gehad! Mooi groot al! Hebben hem vorig jaar verkocht!

Afbeelding

Afbeelding

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:16

flemmingh staat erom bekend dat hij altijd meer beweging vererft.. ook vererft hij over het algemeen een mooi luxe hoofdje... vaak front en een sterk voorbeen gebruik... achterbeen gebruik is ook gewoon goed. de flemminghs die ik ken... hebben eigenlijk bijna allemaal een heel eerlijk, rustig, maar vooral werkwillig karakter... (hijzelf trouwens ook ).. echter wil hij inderdaad wel eens een iets minder lendenen partij vererven.. maar wanneer de merrie een strakke lendenen partij heeft compenseert dit elkaar....
en zijn dekgeld is 'relatief' goedkoop.... 1250.- euro... omdat hengsten als krack C (1500,- ) lingh (1650) en hengsten als jazz.. een stuk duurder zijn... terwijl flemmingh, na burggraaf de meeste nakomelingen in nederland heeft.. ongeveer 3500.. en dan nog misschien wel 1000 in het buitenland...

voor meer vragen mag je me altijd PB-en

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:40

Afbeelding
Flemmingh die we op het werk gehad hebben.
Was erg mak en rustig

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:41

Flemmingh in het echt is echt een lief paard nakomelingen; volgens mij geeft hij een heel lief en werkwillig karakter door

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:36

Heb een flemmingh gehad.
Was hier Z dressuur mee.
Het was een heel mooi paard om te zien.
Sjiek en elegant gebouwd, lang voorbeen, mooi hoofd, mooi bruin kleurtje, stokmaat van 180.
Paard had mooie en goede bewegingen.
Was in het karakter braaf in de omgang, maar was in het rijden wel lastig.Ik moest er behoorlijk aan rijden, hij was behoorlijk lui uit zich zelf.Hij was niet zo werkwillig, als die geen zin had dan werd het ook echt niks.
Maar dat zegt natuurlijk niet dat alle flemmings zo zijn.Ze hebben ook nog een moederskant.

bjorna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:20

ik heb nu een 3,5 jarige flemming ruin, heb hem nu 4 week, hij heeft echt een gouden karakter, erg makkelijk in omgang, erg werkwillig en makkelijk te bewerken. heeft een zeer goeie stap en galop, de draf is ook goed. hij heeft een behoorlijke motor van achter, erg snelle en krachtig achterbeen.

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:47

we hebben een flemmingh hengst, voor foto's kun je kijken in mijn profiel

brandus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:01

Ik heb een 7 jarige Flemmingh ruin die zeer werklustig is. Hij heeft een super karakter maar is wel schrikkerig en vlug. Dat werkt ook wel weer voor je omdat hij met 38 graden nog steeds wil lopen. Ook die van mij heeft een weke ruglijn en is wat op de kop gebouwd. Dat is wel lastig met rijden maar ja ieder paard heeft wel wat.

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:18

Ik had hierboven ook al gereageerd. Actiefoto's ook in mijn profiel!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:22

In mijn profiel staan twee Flemminghs..

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:46

In de link in mijn onderschrift staat mijn Flemmingh van 2,5 jaar oud nu.
Geweldig paard is het vind ik zelf

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:28

Ik heb een Flemmingh x royal Dance veulen ( wordt in juni 1 jaar).
Hij is superbraaf en vindt alles oke tot nu toe!!
Oren, ogen, alles. Je mag overal aankomen, meelopen aan touwtje was ook geen probleem bij hem. Poetsen, halster. Alles, kei braaf. Schrikt ook nergens van, hij is erg relaxed
Het is een hengst.
Hoe hij later wordt weten we dus nog niet, maar tot nu toe is flemmingh wat mij betreft aan te raden. Of hij op deze merrie geschikt is weet ik niet.