Heej allemaal,
ik hoor nog niet echt op Kraamstal thuis maar misschien wel bijna! Het is namelijk zo dat ik al een poosje opzoek ben naar een veulen of jaarling die over een paar jaar mijn paard Finette kan 'vervangen'. Nou ben ik geen enkel veulen tegengekomen waar ik warm van werd..
Ik loop eigelijk ook al een jaar met de gedachte om Finette te laten dekken, ze heeft vroeger veulens gehad en ik vind het persoonlijk een super mooi paard(maar dat vind iedereen natuurlijk van zijn eigen paard)
Nou is ze al wat ouder en daarom zou ik een veulen kopen..
Nou komt dinsdag de DA om de paarden de jaarlijkse enting te geven dus kwam mijn moeder met het idee om hem eens naar Finette te laten kijken om zijn mening te horen over het wel of niet fokken van een veulen bij haar. Als hij zegt dat ze echt te oud is doen we het uiteraard NIET! Maar mocht hij zeggen dat het nog MAKKELIJK kan dan wordt ze dus in dit voorjaar gedekt:)
Ik ben dus nu al helemaal zenuwachtig want dit wil ik al zo lang!
Nog 2 nachtjes slapen en dan hoop ik dat de DA me wat kan vertellen,
Finette wordt in maart 19 en is dus 20 als ze bevalt, ze heeft vroeger ook veulens gehad(meerdere)..
Maar mocht de DA zeggen dat het risico te groot is dan doe ik het dus zeker niet, het is me het niet waard om Finette er aan te verliezen of om het te zwaar voor haar te maken,
Ik ben zo benieuwd!!!
(in mijn profiel staan foto's van Finette, dus ideeen voor een hengst zijn welkom!)
Groetjes Irene!