Spannend!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irene15

Spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 19:09

Heej allemaal,
ik hoor nog niet echt op Kraamstal thuis maar misschien wel bijna! Het is namelijk zo dat ik al een poosje opzoek ben naar een veulen of jaarling die over een paar jaar mijn paard Finette kan 'vervangen'. Nou ben ik geen enkel veulen tegengekomen waar ik warm van werd..
Ik loop eigelijk ook al een jaar met de gedachte om Finette te laten dekken, ze heeft vroeger veulens gehad en ik vind het persoonlijk een super mooi paard(maar dat vind iedereen natuurlijk van zijn eigen paard)
Nou is ze al wat ouder en daarom zou ik een veulen kopen..
Nou komt dinsdag de DA om de paarden de jaarlijkse enting te geven dus kwam mijn moeder met het idee om hem eens naar Finette te laten kijken om zijn mening te horen over het wel of niet fokken van een veulen bij haar. Als hij zegt dat ze echt te oud is doen we het uiteraard NIET! Maar mocht hij zeggen dat het nog MAKKELIJK kan dan wordt ze dus in dit voorjaar gedekt:)
Ik ben dus nu al helemaal zenuwachtig want dit wil ik al zo lang!
Nog 2 nachtjes slapen en dan hoop ik dat de DA me wat kan vertellen,
Finette wordt in maart 19 en is dus 20 als ze bevalt, ze heeft vroeger ook veulens gehad(meerdere)..
Maar mocht de DA zeggen dat het risico te groot is dan doe ik het dus zeker niet, het is me het niet waard om Finette er aan te verliezen of om het te zwaar voor haar te maken,

Ik ben zo benieuwd!!!
(in mijn profiel staan foto's van Finette, dus ideeen voor een hengst zijn welkom!)

Groetjes Irene!

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:40

mijn mening en wat ik denk dat de va zegt.
het kan nog makkelijk.

ik verzorg een merrietje en die is al 23 en drachtig.
ze is net 24 als ze het veulen krijgt.
als de merrie gezond is kan het best nog.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 20:22

Spannend! Ik hoop voor je dat DA zegt dat ze nog gedekt kan worden!
Hoewel ik denk dat dat wel kan als je merrie nog gewoon gezond is

irene15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 22:00

jeeh:D
DA vandaag geweest en ze heeft gezegd dat finet het nog prima aankan, het is dus alleen nog de vraag of ze nog hengstig wordt aangezien ik het nooit aan haar merk..
Ik ga nu dus goed opletten!
In maart wordt ze gescand om te kijken of haar baarmoeder nog helemal goed is en of haar eierstokken nog eitjes produceren:)
Ik ben helemaal happy en kan niet wachten tot volgend jaar!
Groetjes

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:20

Ik zou nu nog niet teveel kijken of ze hengstig wordt, want de kans dat ze op deze tijd van het jaar hengstig wordt is vrij klein
Verder hoeft het ook niet echt iets te betekenen als je haar niet hengstig ziet, want mijn ene merrie toont het ook nooit en die produceert wel netjes eicellen en raakt ook makkelijk drachtig.
Het beste is idd het onderzoek af te wachten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:26

ik zag aan holly de laatste jaren helemaal niet of ze hengstig was, maar dat komt misschien omdat ze maar alleen is. ze heeft wel een buurvrouwmerrie, maar dr is dan altijd nog een sloot tussen de weilanden maar als de hengst is om te kijken voor de hengstigheid ben je er zo achter, succes van het jaar en volgend jaar

Tjinta

Re: Spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:41

Leuk een veulentje fokken.
Hengstigheid hoef je niet te merken. Bij mijn merrie zie je het ook absoluut niet. Ook niet met een schouwhengst. Ja aan de hengst is zat te zien, maar mijn merrie reageert helemaal niet.
Toch is ze nu al voor de 2e keer drachtig.
Hoop dat de baarmoederscan goed is en dat je over een paar maanden kunt zeggen dan Finette drachtig is.....