Wie Kan mij wat vertellen over EUSEBIO ??!??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charley89

Wie Kan mij wat vertellen over EUSEBIO ??!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 19:38

Hoi allemaal,

Ik heb een metall merrie haar moeders vader is een Eusebio(Zeoliet)
Ik zou graag wat meer over Eusebio willen weten!

Wie weet er wat meer over en misschien ook foto's

Groetjes Charley!!

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:03

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:08

Unesco

Re: Wie Kan mij wat vertellen over EUSEBIO ??!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:50

hoi,

ik heb een Eusebio merrie gehad, Kim. Zij heeft mij het beste paard ooit geschonken. Heb namelijk uit haar een hele fijne merrie van Krack C gefokt. Kim zelf is een open, vriendelijke, werklustige merrie. Ze neigde wel naar het klasieke type, maar verefde dit niet. Eusebio zelf is verkocht als springpaard/dekhengst naar ik meen Hongarije?
gr. Marco

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:56

Klopt marco eusebio is in '98 voor export weggegaan. Ik heb een samber bont hengste veulen uit een eusebio moeder. De moeder van mijn veulen is ook een klasiek type, qua karakter is ze erg eenkenning vertelde de fokker en zo kwam de merrie ook wel op mij over. het veulen van mij is ook weer een klasiek type, omdat samber niet erg verfijnt.
Ik heb wel eens over zeoliet gehoord dat het vaak geen makkelijke paarden zijn, heeft iemand ervaring met het karakter van eusebio nakomelingen?

utina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:37

mijn vroegere merrie was ook een eusebio merrie uit een prins oregon merrie maar deze merrie was niet zo groot maar een hart van goud.
en kon ook nog eens heel apart springen heb een hele fijne tijd met haar gehad en heel veel prijzen met deze merrie gewonnen.
maar ben haar uit het oog verloren en wat wou ik graag weten waar ze nu is
groetjes

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:50

De moeder van mijn veulen pauline van eisebio komt uit een indiaan pref. moeder en indiaan is een zoon van Oregon, dus qua bloed lijkt dat er wel redelijk op. ook zij was niet zo heel groot 163 ongeveer en ook zij kon goed springen, jammer dat je je paard uit het oog bent verloren, was ze ook erg eenkenning?

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:15

Als het goed is heeft Moderator Katja meer info over deze hengst. Pb haar eens hierover!

Eusebio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:08

Ik heb een directe zoon (ruin) van Eusebio (zie foto's in mijn profiel).
Het karakter van Eusebio als vader is absoluut geweldig, mijn paard is een echte knuffelkont, zeer attent, soms wat (te) rillerig, maar zet zich altijd 100% voor je in, dit betreft dressuur en springen.
Katja hier op Bokt heeft hem een tijd in bezit gehad en gereden.

utina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:25

mijn eusebio was niet eenkennig en heb nog nooit zo'n makkellijk paard gehad en al was ze wel iets klassiek gebouwd en daar af en toe grapjes over gemaakt werden liep ze alle grote mooie paarden er vaak af zowel in dressuur als springen dus als iemand weet waar deze merrie is ik weet wel of topic maar graag laat het me weten

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:35

Ik heb een vosmerrie van Eusebio van 1.64m. Ze komt uit een gelderse/tuig moeder (theoloog x satteliet) en is dus ook vrij klassiek van bouw. Net zoals blijkt uit de vorige reacties, denk ik ook dat ik nooit meer zo'n paard krijg: lief, gehoorzaam, werkwillig, zeer gemakkelijk in de omgang. Ze kan zowel springen als dressuur. Ik ken ook nog een merrie met bijna dezelfde afstamming (eusebio x satteliet), en dat is ook een geweldig paard met dezelfde karaktereigenschappen. Is wel wat kleiner en ranker dan die van mij.
Blijkbaar geeft/gaf Eusebio toch goede karakters door en zijn z'n nakomelingen behoorlijk veelzijdig en werklustig. Erg belangrijk voor een amateur zoals ik!
Dit voorjaar wil ik haar laten dekken, ben er alleen nog niet uit door welke hengst. Heb al verschillende adviezen gehad, maar krijg zoveel namen door dat ik het nog niet weet.
Mocht iemand uit een klassieke eusebio merrie een leuk veulentje gefokt hebben, dan zou ik het leuk vinden om daar meer van te horen.
Angela

Unesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:09

zoals reeds hierboven vermeld heb ik uit mijn Eusebio merrie een heel fijn paard van Krack C gefokt. Zij Wordt dit jaar zes en is Z1 dressuur, maar sprong op de stamboek keuring ook nog eens 70 punten voor springen. Krack C heeft enorm veredeld. Maar karakter is net als moeder GEWELDIG.

gr. Marco

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:24

*meld zich*

Ik heb Eusebio een aantal jaar gereden voordat hij verkocht werd naar Japan. Alleen voor de sport overigens want hij is gecastreerd voor hij wegging.

De nakomelingen die ik van hem ken zijn bijna allemaal een tikkie ouderwets met niet altijd het mooiste hoofd maar wel goed bewegen met een sterk achterbeen en bijna allemaal erg braaf.
Eusebio was zelf ook superbraaf alleen soms een tikkie lui.

Foto's heb ik uiteraard wel maar die moeten onder de scanner en dat kan ik niet zelf.