Groetjes Judith
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
XxSultanxX schreef:ik weet het niet maar is die welsh smal of breed gebouwt,ik denk een welsh die breed is gebouwt zo 65 kilo kan dragen????maar dat weet ik nie zeker or

maar 1 ding welshjes hebben hele sterke benen....

CarmenBerben schreef:Ik heb een verzorgpony een welsh B en iedereen van de manege heeft er wel eens op geredenmaar 1 ding welshjes hebben hele sterke benen....
joostvangestel schreef:
Verder zijn er veel verhalen van volwassenen die op een sektie A over de heuvels van Wales reden. Iets moeilijker dan Nederlandse omstandigheden. Maar goed, we zijn 100 jaar verder. 60 kilo lijkt me een redelijk hoge (maar toch wel realistische) grens.
).
. joostvangestel schreef:Verder zijn er veel verhalen van volwassenen die op een sektie A over de heuvels van Wales reden. Iets moeilijker dan Nederlandse omstandigheden.
Toen wij onze Greg kochten was dat een beresterke Welsh A zonder manieren... Het enige dat ie kon onder zadel was op z'n achterbenen de bak doorlopen en dan had je het zowat gehad. Mjn vader (om en bij de 65 kilo) heeft hem toen heel regelmatig gereden, óók naar het bos omdat niemand anders hem kon houden en zonder zwans, die Welsh die ging als een tank met de snelheid van een racewagen!
Doorheen plassen op borsthoogte, heuvels op en af, doorheen zwaar en mul zand ... thuis aangekomen kon ie makkelijk nog keer of 2. Ongelooflijke pony was dat! 1.25m hoog maar sterk als een paard! Eigenlijk had je erbij moeten zijn want zo een verhaal via internet vertellen komt niet over, maar dat ze vroegâh met die Welshjes door de heuvels van Wales reden geloof ik blindelings als ik naar de capaciteiten van onze eerste kijk! Citaat:Maar goed, we zijn 100 jaar verder. 60 kilo lijkt me een redelijk hoge (maar toch wel realistische) grens.