gezocht: lady van de wildekamp (haflinger)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carola24

gezocht: lady van de wildekamp (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 11:55

ik ben opzoek naar lady van de wildekamp. dit is nl de moeder van mijn haflinger merrie. ik zou graag meer over haar willen weten en eventueel een foto willen zien.
weet jij iets? laat het me dan weten!!

groetjes carola

farahtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:10

carola24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 17:48

hee dank je wel!!!!
echt geweldig!!!!

groetjes carola

farahtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:10

graag gedaan toch
ik doe het met plezier

groetjes farah

P_Tries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:14

jeeejj.. farahtjuh.. je hebt iemand heel gelukkig gemaakt..!!
goed zo..

farahtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:22

ik word verlegen

ik heb zelf ook een haflinger en rij er ook nog 1
vind het altijd leuk om het op te zoeken en zo zie
je ook nog andere haflingers waarvan je nog nooit
hebt gehoort
ben blij dat ik zo iemand blij kan maken

groetjes Doranka (officieele naam)

Farah

wyona

Re: gezocht: lady van de wildekamp (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:43

lady vd wildekamp is allang verkocht hoor zover ik weet. dat was al een tijdje geleden ook dat ze te koop stond.
oke ik ben zelf nog steeds op zoek naar liz. alpenstern. hij moet ergens in oostenrijk zitten maar kan nergens foto's van hem vinden. heeft iemand hier die toevallig?? hij is de opa van mijn jonge paardje. tevens ben ik nog op zoek naar foto's van haar vader namenlijk arrow v seadrift. die heeft op 3 jarige leeftijd ook te koop gestaan bij de haflingerstal en is verkocht. aan wie geen idee, maar ben dus op zoek naar de foto's

farahtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:28

heej wyona heb helaas geen foto's van alpenstern maar wel een beetje info over hem maar zal verder voor je zoeken hoor

Alpenstern zorgde in het jaar 2000 bij de italiaanse nationale keuring voor haflingerhengsten in Meran voor veel aanzien. Hij werd er keuringskampioen in zijn categorie. Reservekampioen van zijn klasse met de droompunten:

Type 9
Harmonie 9
Ontwikkeling 10
Gangen 9

In de nationale fokwaarde index ranglijst in Italië staat alpenstern op de 12e plaats van 250 voorgedragen hengsten. Des te opmerkelijker als je er aan denkt dat bij de fokwaardeberekening niet alleen het uiterlijk, maar ook stamboom, vruchtbaarheid van de moederlijn en vererving betrokken worden.
De eerste 2 dekseizoenen verbleef Alpenstern op de dekstal van de fohlenhoff in zuid tirol en werd door de fokkers herhaaldelijk gebruikt. Zijn eerste veulenjaargang liet in 2002 een uitstekende indruk achter. De veulens overtuigden met Adel, Charme, super halsaanzet, ideale kleur, zeer goede beweging en hebben doorgaands de beeldschone kop van hun vader geerft.

Alpenstern heeft in zijn stamboom de beste bloedlijnen van Noord en Zuid tirol:

Vader: liz. Antinor/T. van Afghan II/T. met als moeder Mexiko/T. van Winterstein/T.
Wereld reservekampioen in zijn klasse 2000, Europees reservekampioen 1997.
Hij had in de eerste jaargang 5 bekroonde zonen, waaronder de dagkampioen en de reservekampioen. Datzelfde lukte ook liz Antinor in 1999,2000 en 2002.

Moeder: Salima van Stuefer met als moeder Grazie van Nerv
Salima was reservekampioen in haar jaargang van rond de 250 merries bij de stamboekopname in zuid tirol en kreeg een 1b premie. De grootmoeder Grazie van Nerv is ook een 1b merrie en bracht zelfs een kampioenshengst op de wereld

groetjes farahtjuh

farahtjuh

Re: gezocht: lady van de wildekamp (haflinger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:33

Afbeelding
alpenstern

gr farahtjuh

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:38

hey bedankt voor de info.
ik wist wel dat hij een goeie hengst was. is nu gekeurd voor het leven en dat is ook niet zomaar. verder kom je zijn naam vaak tegen alleen kan er geen foto van vinden. ik heb toen ik mijn veulen kocht op de haflingerstal zijn vader wel te koop zien staan en verder nooit meer iets van hem vernomen. ik denk dus dat hij geruind is nu. hij stond daar 2 jaar geleden te koop.
aan moeders kant heb ik wel foto's van moeders zelf en van de opa. de oma kan ik ook nergens vinden. ook de opa van mijn twenter is heel bekend. die kon ik aan de hand van zijn stamboek nummer zo vinden. moeders kant zijn geen hafjes hoor. mijn twenter is een kruising maar wel aan beide kanten uitstekende bloedlijnen. ik vind het gewoon mooi om alles uit te zoeken van haar fam.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:42

weet je ook het stamboek nummer van deze
ik ben deze foto al eens tegen gekomen volgens mij en dat was geen liz. alpenstern ook het stamboeknummer klopte niet.
dat nummer moet zijn 22650493
owja en de oma is ook niet te vinden zij heet nadesha 4859. schijnt ook een bekende te zijn