Wie heeft er een nakomeling van Diamond Hit ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lolclub

Wie heeft er een nakomeling van Diamond Hit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 20:07

ik heb een bijna 4 jarige merrie van Diamond Hit (Don Schufro x Ramino) die ik zelf gefokt heb uit mijn stermerrie (El Corona x Purioso).

Nu ben ik heel benieuwd of er meer Bokkers zijn met een Diamond Hit nakomeling en of de karakters van hun paarden ook net zo super zijn als de mijne ?

(mocht hier al een topic over zijn, heeft iemand dan de link daarnaartoe ?)

hierbij een foto van Pa:

Afbeelding

lolclub

Re: Wie heeft er een nakomeling van Diamond Hit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 20:23

even opnieuw de foto van papa ......

Afbeelding

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 10:38

Ik vroeg me af of je misschien ook een foto van je veulen kon plaatsen?
Ben namelijk nieuwsgierig naar zijn nakomelingen.

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:46

In mijn profiel staan foto's van Duby, een Diamond Hit nakomeling... erg fijn dier was dat, zeer fijn bewegen!

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 19:16

hierbij een foto collage van mijn merrie als 3 maands veulen.

helaas heb ik nog geen foto's van dat ze ouder is, ze heeft tot deze herfst ver weg van huis in de kudde gelopen namelijk.

Afbeelding

de kleur die ze nu heeft is hetzelfde als papa , op deze foto's heeft ze nog haar veulenvacht.

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 19:45

ik kwam nog twee foto's tegen, heb ik effe ingescand op de computer,
geen idee hoe oud ze hier op is, hooguit een maand of 4 denk ik.

Afbeelding

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:57

Mooi veulen hoor, kan goed lopen zo te zien?!
Vraagje: heeft je veulen een zware hals en/of keeluitsnijding.. of lijkt dat zo op de foto?
Zo ja heeft de moeder dat ook?

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 19:34

Ja, dat klopt, ze is een hele sterke beweger met veel buiging in de gewrichten.
ze is nog niet uitgegroeid dus ik doe rustig aan met haar.
ze was heel makkelijk met inrijden, ben er werkelijk waar zo opgestapt en heb een bosrit gemaakt .

de veulens van Diamond Hit hebben meestal een heel verticaal aangezette hals. ze komen ook meerendeels wat diep uit de borst.
Daarnaast hebben ze veel buiging in de gewrichten en ze bewegen meestal met het gewilde "knietje"

een zware keeluitsnijding hebben ze volgens mij (meestal) niet , en als ze het wel (iets) hebben , hebben ze er geen last van want ze buigen heel makkelijk af, eerder iets té makkelijk.
ze vertonen wel allemaal heel veel front en kijken de wereld in.

mijn zwager werkt bij Paul Schockemohle en heeft met Diamond Hit gewerkt als jong paard, hij heeft mij destijds aangeraden te dekken bij hem en niet bij Sandro Hit (zijn halfbroer) vanwege het achterbeengebruik.

Momenteel zijn de Diamond Hit's niet aan te slepen in Duitsland (en daardoor ook heel duur) want ze hebben daar ook ontdekt dat ze zo super "rittig" en heel meewerkend zijn.

mijn merrie is ook heel relaxed in alles, laat zich door niks van de wijs brengen, staat makkelijk alleen op stal, en zal geen onverwachte dingen doen, dit in tegenstelling tot haar moeder, die eeuwig op de kop staat.
de moeder (El Corona x Purioso) is een enorme hete tante, die heel luxe gebouwd is.
We zochten dus naar een iets zwaarder type paard met een goed en wat rustiger karakter, maar met behoud van de elasticiteit.

ik kan je een link geven naar wat filmpjes van nakomelingen van Diamond Hit die het heel goed gedaan hebben op de keuringen in Oldenburg. Je ziet hierin toch wel een bepaald type paard in terug.

wat voor merrie heb jij ?

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:16

dit is true diamond een 5jr merrie die stond op mijn stage bedrijf heb haar heel vaak gereden super merrie ze is verkocht en loopt nu onder iemand l2. oja ze komt uit een nimmerdor moeder.

Afbeelding

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:37

@ lolclub en trowing:
Hoe staan ze aan de hulpen?
En hoe groot zijn ze?

Uit jullie verhaal op te maken zou DH misschien wel wat zijn voor mijn merrie... Ik zoek ook een iets zwaardere hengst die veel buiging, kracht en snelheid in de achterhand vererft (en wat 'dragender' beweegt). Daarnaast moet hij maat vererven. Mijn merrie is 'maar' 1.63 m. (niemand gelooft dat overigens, ze oogt - door haar front en doordat ik niet zo groot ben - tegen de 1.70 m.!), haar moeder was nog kleiner en de zussen van haar moeder waren ook niet groot.

Over het karakter van mijn merrie ben ik heel tevreden, ze is absoluut niet heet en ook niet kijkerig. Haar moeder was dat echter wel (doruto x amor, zag spoken á la Barbria), dus ze heeft het wel in d'r genen... Vandaar dat ik het karakter niet wil uitvlakken.
Wat ik echter wel mis in mijn merrie is sensibiliteit. Het wordt wel beter nu ik daar in de training wat consequenter mee bezig ben (wat ik overigens erg moeilijk vind... ), maar ik zou graag wat meer reactie op de hulpen willen zien. Bij wijze van spreken: ik zou het liefst eentje hebben die al vooruit schiet als ik ook maar dénk aan het aanleggen van mijn been. Vandaar mijn eerste vraag...

@ lolclub: wat een GEWELDIG veulen! Ben benieuwd hoe ze er nu uit ziet! Heb overigens ook wel belangstelling voor de filmpjes, waar kan ik ze vinden?

Bedankt alvast voor de info!

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 00:50

Greetjebee,

ook in mijn merrie zit 3 x Amor en ook Doruto ( heet en ongeduldig dus)
vandaar ook deze keus geweest voor Diamond Hit.

hierbij wat linken naar filmpjes van diverse keuringen.

zoek even in de lijst, er staan er meerder tussen.

Oldenburger Stuten 2005: (kampioen, derde plek, enz)
http://www.horse-gate.com/stuten2005/ol ... index.html

Oldenburger hengstenkeuring 2003: (derde plek)
http://www.horse-gate.com/archiv/koerungen/2003/oldb/

tja en over sensibiliteit kan ik nu nog niet zo veel zeggen, ze loopt nog niet zo lang onder het zadel en alleen nog maar bosritten. we gaan alleen op stap en ze heeft nog geen pas verkeerd gezet, ze lijkt heel werkwillig maar heb nog niet aan d'r veren gezeten zeg maar.

De foto die Trowing plaats zou een kopie kunnen zijn van hoe mijn merrie nu is, ze is alleen donkerder van kleur en ik denk iets langer in de rug (maar deze foto kan wat vertekenen)

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 00:51

Trowing,

dat is Gotien toch die er op zit ?

of vergis ik me.

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:15

ja die heeft hem gereden voor de eigenaar.
die merrie is niet zo groot 163 geloof ik. ze is wel fijn aan de hulpen maar dat moet je een paard leren daar kan je niet op fokken

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 19:39

ik denk dat Greetjebee bedoeld of ze van nature erg gevoelig en snel in de reflexen zijn integenstelling tot een wat lakser en trager karakter.

maar misschien praat ik nu voor mijn beurt.

Mijn merrie is nu ook zo'n 1.63, maar is nog iets overbouwd dus ik verwacht dat ze zo rond de 1.66 zal eindigen, al de paarden uit deze merrie groeien door tot hun 6e (denk dat dit komt door het vele Amor en Doruto, trakheners zijn ook pas laat volgroeid)

de hengst heeft in mijn geval wel vergroot want de moeder is 1.62.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:33

lolclub schreef:
ik denk dat Greetjebee bedoeld of ze van nature erg gevoelig en snel in de reflexen zijn integenstelling tot een wat lakser en trager karakter.

Ja dat bedoel ik inderdaad. Ben het ook wel met trowing eens hoor, het klopt wel dat het aan te leren is. Het is alleen een stuk makkelijker bij eentje die al weg vliegt voordat je je been aanlegt dan bij eentje die alleen een keer een oor naar achter doet bij een flinke beenhulp... En dat sensibele is volgens mij best erfelijk.

Citaat:
Mijn merrie is nu ook zo'n 1.63, maar is nog iets overbouwd dus ik verwacht dat ze zo rond de 1.66 zal eindigen, al de paarden uit deze merrie groeien door tot hun 6e (denk dat dit komt door het vele Amor en Doruto, trakheners zijn ook pas laat volgroeid)

de hengst heeft in mijn geval wel vergroot want de moeder is 1.62.

Dat is wel een beetje een minpuntje... Ik hoef geen reus natuurlijk, maar eentje richting 1.65/1.67 zou mooi zijn. Maar ik hou hem op mijn lijstje!

Bedankt overigens voor de info en de links!

lolclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 23:33

heb je de filmpjes al bekeken ?
en wat vond je ervan ?

het zijn geen kleine dames en een heer toch ?

er stond laatst een Diamond Hit te koop op internet.... 1.69 geloof ik

ik geloof niet dat mijn merrie maatgevend is namelijk, uit onze merrie zijn ze allemaal deze maat.

misschien kun je wat informatie inwinnen via Brookhouse Stud, de eigenaar van de hengst

hierbij de link naar de website:

http://www.brookhousestud.com/