Knabstrupper

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SorayaDL

Knabstrupper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 19:54

Hallo allemaal,

Mijn vriend is zich een beetje aan het orienteren op paardengebied qua aankoop eerste paard. Nu is zijn oog gevallen op de Knabstrupper, maar helaas zijn deze paarden erg zeldzaam in Nederland en de rest van Europa. Wel weten we dat er in Duitsland naar ons weten een naar het lijkt betrouwbare stoeterij is.

Mijn vraag is eigenlijk of dat er mensen hier op Bokt zijn of mensen die jullie kennen die in het bezit zijn van een Knabstrupper. Ik zou graag jullie ervaringen willen weten met het ras, wat jullie ermee doen en hoe jullie met het ras in contact zijn gekomen.

Ik reken niet op veel reacties, maar alle info is welkom.
Alvast bedankt!
Groetjes asia

spikkeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:03

hallo,

ik heb een appaloosa ( knapstubber)
wat wil je weten..
ik hoor het wel van je..

gr. danielle

_Sheila_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:05

Wij hebben ook 2 op stal staan, deze zijn voor de verkoop...
Maar echt 2 super leuke paardjes...

Zeg maar wat je wil weten

SorayaDL

Re: Knabstrupper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 08:55

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zou graag meer willen weten hoe deze paarden in de omgang zijn. Wat zijn jullie ervaringen daarmee. Natuurlijk ligt het ook grotendeels aan opvoeding, maar je hebt natuurlijk een gewoon de factor van hoe het ras is.

Ook zou ik graag willen weten hoe graag ze voor je willen werken. Hebben ze van nature een grote werklust, of moet je echt je best doen om het eruit te halen. Wat doen jullie zelf met deze paarden? Zijn er dingen waar jullie tegen aan lopen, wat jullie niet hadden verwacht.

Als jullie er geen problemen mee hebben, dan zou ik ook graag een gemiddelde prijs willen weten. Hoeft natuurlijk niet de prijs van jullie paarden te zijn, maar als jullie ongeveer richtprijzen weten dan zou ik dat ook op prijs stellen.

Hoe zijn jullie in contact met deze paarden gekomen en waarom hebben jullie ervoor gekozen om tot aankoop van een Knabstrupper over te gaan? En natuurlijk niet onbelangrijk, zijn jullie tevreden ( maar dat antwoord weet ik denk ik al ).

Alvast hartstikke bedankt voor jullie moeite!!

serenta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 11:04

Ik weet dat linda van Belkum enkele heeft lopen. Verder komen ze van Denemarken vandaan en zijn ze der laatste jaren best opgekomen in Duitsland. Ik ben ook aan het kijken geweest voor een maar heb uiteindelijk de appaloosa van een salgenoot over gekocht.

Suzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:52

ik ken het ras niet maar ben wel benieuwd naar de info die hier hopeilijk komt!!

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:53

Issaschar verzorgt er een geloof ik.
Die zou ik eens pben.

_Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:09

Afbeelding

Dit is een anderhalf jarig hengstje bij ons op stal, een Knabstrupper...
Alleen is deze bruin!!

Afbeelding

Afbeelding

En dit is een 4 jarige ruin...Echt een super lief beestje, maar wel heel erg sterk }>

serenta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:31

Als je bij Google gewoon zoekt op Knabstrupper komt er best veel info boven water. Bij het NAS (www.appaloosa-stamboek.com) staat de knabstrupper hengst Taro ter dekking. Deze is van Linda van Belkum

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 16:43

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb al erg veel informatie over de Knabstrupper, qua bouw, historie en wijze van gebruik. Maar ik ben erg nieuwsgierig naar de eigen ervaringen ermee. Wij ( mijn vriend en ik ) zoeken een paard die graag voor je wilt werken, die gevoelig is en waar wat uit te halen valt tot op een bepaalde hoogte.
Nu weten we dat bij die stoeterij in Duitsland er veel verschillende dingen mee worden gedaan en dat spreekt mij erg aan. Gewoon het hele totaalplaatje van de Knabstrupper.
Maar eigen ervaringen zijn toch wat realistischer en het staat wat dichter bij je, het is geen verkooppraatje of marketing van het ras.

@ serenta: Bedankt voor de site.
@ _Sheila_: Zou jij misschien wat meer kunnen vertellen over deze paarden die bij jou op stal staan ( qua gedrag etc. ) Alvast bedankt.

_Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:56

Citaat:

@ _Sheila_: Zou jij misschien wat meer kunnen vertellen over deze paarden die bij jou op stal staan ( qua gedrag etc. ) Alvast bedankt.

Hey,

Nou die 4 jarige, is echt een heel leuk beestje,
Hij is alleen wel eenkennig,maar als die je een x vertrouwd zou die
echt alles voor je doen...voor de rest is het echt een schat van een beest...

En de anderhalf jarige is gewoon een super lief beestje, en ook echt
een allemans vriend, hij vind alles goed en best..

Als je meer wilt weten moet je maar zeggen hor