vraag over afspenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MYA

vraag over afspenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 17:57

Hallo,

stel je veulen is afgespeend van de moeder, na hoeveel tijd mag het veulen weer terug naar de merrie ?

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:10

uhmz.... het is per paard veschillend de ene blijft 5 weekjes weg de ander zetten ze gewoon in een andere stal

ArabStables

Re: vraag over afspenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:18

Ik zou inderdaad zeker anderhalf tot 2 maanden wachten. Hoe langer hoe beter eigenlijk! Op het moment hebben wij hier nu ook ons veulen van mams afgehaald. Ze staan nu 2 weken naast elkaar in de stal. Kunnen elkaar aanraken en ruiken maar het veulen kan niet meer drinken. Ze gaan ook apart naar buiten. Straks gaat mams naar een andere stal aan de overkant en daarna zal ze helemaal 'weg' gaan (ander adres) om na een aantal weken weer terug te komen zodat ze volledig zonder elkaar kunnen.
Het is wel de bedoeling dat moeder en dochter straks weer samen bij elkaar komen te staan (overdag), 's nachts weer naast elkaar in aparte boxen.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:20

daar zou ik toch zeker wel 2 maanden tussen laten zitten en het veulen in de tussen tijd met andere veulen in de wei/stal zetten.aan de moeder hebben ze dan immers geen speelmaatje,die legt dr oren in dr nek als het veulen te dicht bvij komt,net of ze het veulen niet meer kent,en voor veulens is spelen heel belangrijk=dus met andere veulens

regina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 14:33

wij hebben het 3 maanden gedaan...

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:01

Ong 3 maanden heb ik geleerd !