welke hengst voor deze volbloedmerrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PatsyPatsy

welke hengst voor deze volbloedmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 14:39

Deze lente mag ik mijn merrie laten dekken. De keuze van hengst ligt volledig bij mij maar aangezien er zoveel goeie dekhengsten zijn weet ik niet waar beginnen.
Mijn merrie heeft geen papieren. Toch ben ik op zoek naar een hengst met goede bloedlijnen zodat ik een goed sportveulen krijg met halve papieren dat zal dienen voor eigen gebruik.

Mijn donkervosse merrie (moeder vos, vader zwart) is zeer fijn gebouwd en niet al te groot, 1m60. Er zit heel wat bloed in en heeft niet echt een supermakkelijk en rustig karakter ook haar gangen zijn niet bijzonder ruim. Ik ben dus op zoek naar een coole hengst met leuk karakter met veel beweging en goede gangen zodat ik een goede combinatie van de 2 krijg. Geen tam veulen maar ook geen driftkikker met rotkarakter. Kleur maakt niet uit. Ik hou wel van zeer gemodelleerde hengsten zoals orlando enzo

Liefst een hengst met goed springbloed en veel techniek maar moet ook veel beweging hebben en dit ook doorgeven aan zijn nakomelingen. (maar ook zeer goede dressuurhengsten overweeg ik)

groetjes!

dit is mijn merrie...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes!

Mansolein

Re: welke hengst voor deze volbloedmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:47

Misschien is Disconto wel wat voor je merrie. Veelzijdige hengst die zich al bewezen heeft ook qua afstammelingen ( www.jboeve.nl)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:59

o ja dat was ook zo, die past overal bij.

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:01

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:05

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 08:00

[***] schreef:
o ja dat was ook zo, die past overal bij.

Waar slaat dat nou wer op????????????????????????????

Ik heb zelf twee merries met erg veel volbloed en die hebben beide een hele mooie en goede paarden gegeven in combinatie met Disconto!

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:38

Ik heb om mijn French Buffet xx merrie Oramé gedaan, omdat hij wel een nuchter karakter geeft, tenminsten van de jongen die ik tot nu toe heb gezien. Hij geeft ook beweging en springen.
Zelf ben ik heel erg gek op Matterhorn, alleen daarachter zit dan weer Ahorn. Heb zelf een Matterhorn x Goodtimes, ze heeft een leif karakter, maar onder het zadel is ze heel erg werkwillig, maar ze schrik nog wel eens. Ze heeft hele ruime gangen.
Huld up Premier springhengst, maar hij geeft ook goed bewegende jongen.
Matterhorn
Afbeelding
Orame
Afbeelding
een jong van Oramé
Afbeelding
Hold up Premier
Afbeelding
Jong van Hold up Premier
Afbeelding