OPROEP: Nakomelingen Zentine

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

OPROEP: Nakomelingen Zentine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 22:54

Heeft iemand op Bokt nakomelingen van de merrie Zentine (Roemer x Imperator (v. Amor))? Of ken je iemand die deze paarden heeft?

Ik ben in het bijzonder op zoek naar :

*I.Jappeloupe (v. Pion) ruin

*Jean Rhodeo (v. Pion) ruin

*Nino (v. Hofnar) ruin

De eerste 2 hebben Z2 gelopen, de laatste is onlangs Z1 geworden.

Mijn verzorgpony staat bij de fokker van deze paarden op stal en we willen hem graag verrassen met foto's van deze paarden.

De overige nakomelingen zijn hier te vinden: http://www.paardenfokken.nl/progeny.php?horseid=59272

Alvast bedankt!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:55

Volgens mij kun je tegenwoordig bij het kwpn zo opvragen van wie ze zijn, op papier dan.

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:05

uuuhm een vraagje over jappeloupe
- wat voor kleur en aantekeningen heeft hij ?
- is hij rond 165 ?
- is hij 15 jaar ?

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 23:21

Jappeloupe is van 1990 en zou inderdaad 15 moeten zijn.
Het is een donkerbruine, ik weet geen aftekeningen.

Volgens het KWPN is ie 1.63.

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 23:27

Van Nino weten we inmiddels dat ie door Miranda Ozanay in november nog is uitgebracht in het Z1.
Ze rijden bij de Grootveldruiters.

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:40

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 23:27

De omschrijving op het kopie van het papier klopt volledig met het uiterlijk van deze Jappeloupe:

Waar ken je hem van?
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 30-12-05 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: copyrightfoto verwijderd

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:19

pb is verstuurd

steinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:02

Hoi, ik zie nu pas je oproep. Hoewel het al weer even geleden is dat je het geplaatst hebt, wil ik je toch berichten dat ik I. Jappeloupe zo'n 8 jaar in mijn bezit heb gehad. Een fantastisch paard, waar ik heel veel successen in de basissport heb behaald. I.Jappeloupe was een apart paard, die mij na enige tijd voor meer dan 100% vertrouwde, ik kon alles met hem (alleen) doen. Hij was wel bang voor mannen, m.n. mannen met een harde zware stem. Toen I.Jappeloupe 12 jaar was heb ik hem, na lang aandringen, verkocht aan Gert van den Hoorn. Het was de bedoeling dat zijn zoon hem zou gaan rijden, maar helaas klikte dat niet. Daarna is hij verkocht naar een mevrouw ergens in Noord of Zuid-Holland en een aantal jaren geleden kreeg ik een mail van iemand bij mij in de buurt; zij had I.Jappeloupe. Ben toen nog bij hem geweest; hij zag er nog steeds goed uit en het was de bedoeling dat hij opnieuw uitgebracht zou gaan worden in de Z-dressuur, maar "helaas" ze werd verkocht naar Spanje. Ik heb recentelijk contact gekregen met de mevrouw die hem gekocht heeft. Hij is nu 23 jaar, is in goede conditie en geniet van zijn oude dag in de Spaanse zon en als dat niet meer comfortabel is, in een airco stal. Het is de bedoeling dat ik hem binnenkort ga opzoeken.
I. Jappeloupe is het beste wat me is overkomen, ik heb daarna nimmer meer zo'n fantastisch paard gehad. Mocht je meer willen weten, neem dan contact met me op.
Met vriendelijke groet,
Steinie Janssen van Doorn