Veel mensen zijn er gek van, persoonlijk zou ik nog even wachten met het dekken, om te kijken of hij het ook doorgeeft. Persoonlijk zie ik ze liever eerst een 1.45 foutloos springen, dan dat ze op een hengstenshow spectaculair over een oxer van 1 meter springen.
Het zal sowieso nog een jaar of 2 duren voordat ze gedekt wordt. Maar de hengst viel ons op dus ik dacht informatie vragen kan nooit kwaad. Eigenlijk vooral door zijn beweging
Ik vind sprehe een beetje laks met info over deze hengst, volgens mij moet hij nu klaar zijn met de hengstleistungsprufung, op zich is het wel een hele interresante hengst en wat betreft dat slecht sperma verhaal dat lees ik hier bij zowat iedere hengst uit Duitsland.
[ wat betreft dat slecht sperma verhaal dat lees ik hier bij zowat iedere hengst uit Duitsland. [/quote]
ja, dat heb ik ook in de gaten. Ik weet ook niet wat er van waar is. Elke hengst heeft over het algemeen het eerste dekjaar iets minder spermakwaliteit. De normen liggen wel lager dan in Nederland.
ik ken hier verschillende mensen die geprobeerd hebben met Stalypso te dekken dit jaar maar geen van allen werd drachtig. De merries waren gestald bij Sprehe in duitsland. DUs het kan niet aan de verzendkwaliteit liggen.
Maar feit blijft het is een fantastiische hengst met een top exterieur en springvermogen.
Dat tippelen kan eventueel ook aan de spanning liggen op dat moment. Veel paarden laten dan een mindere stap zien. Wel minder dat de merries niet drachtig worden.