Veulen in kudde?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Veulen in kudde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 15:27

Daisy (Shet, 2 maanden oud) staat nu samen met haar moeder en een andere Shet op een landje met stalletje.
Soms laat ik ze samen in de bak met de rest van de Shets (1 hengstje, een jaarlinghengst, en 3 merries) en dat gaat goed.

Gister liet iemand per ongeluk mn Welsh los en die vloog dus achter die Shet's aan. Nou kunnen die volwassen Shet's natuurlijk prima van zich afbijten maar Daisy was een paar keer flink de banketstaaf en werd 1 keer zelfs onder de voet gelopen door de rest.

Sommige mensen zeggen dat ik het maar moet laten gaan, en sommige zeggen dat de Welsh er dus niet meer bij mag.

Het is geen praktisch probleem hoor want mn Welsh staat altijd samen met een Fjord en eigenlijk nooit bij de Shetlanders, maar ik vroeg me aan de hand hiervan gewoon af wanneer een veulen groot genoeg is dat het veilig in een kudde met ook grotere pony's kan?

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:54

In het wild gebeurt het ook, lijkt mij dat het even wennen is maar dat het daarna wel kan.
Als het veulen afgespeend is, en wat aangesterkt is zonder mama, kan het best bij de kudde?

Rytm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 19:28

Hmhm...dat duurt dus nog eventjes.

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:20

ik zou, als je ze bij elkaar wilt zetten het langzaam opbouwen.. in het wild zijn ze vanaf het begin bij elkaar,.. dus dan weten ze niet beter.

black_light

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:27

crazy_funky schreef:
ik zou, als je ze bij elkaar wilt zetten het langzaam opbouwen.. in het wild zijn ze vanaf het begin bij elkaar,.. dus dan weten ze niet beter.

Idd.

Rytm

Re: Veulen in kudde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 18:34

Ze staan wel vaak naast elkaar op 2 landjes. Dit gaat echt prima.
Hoe kan ik het dan opbouwen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:43

Ze staat in de bak bij hengsten?