hengsten Inferno en Tolad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pally

hengsten Inferno en Tolad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 19:40

Wie kent de hengsten Inferno en Tolad?
En wie heeft er foto's van deze hengsten?
De zoekfunctie heeft mij niets opgeleverd.

LDRD

Re: hengsten Inferno en Tolad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:26

Ik heb een Havidoff merrie uit een prestatiemerrie van Tolad.
Tolad heeft zelf GP gesprongen in de VS en was geselecteerd voor de Olympics met Buddy Brown geloof in 1988. Door een blessure heeft hij daar uiteindelijk niet gelopen. Vrij kort daarna is hij a.g.v. koliek gestorven. Hij is maar 7 jaar geworden.
Veel nakomelingen heeft hij bij mijn weten in Nederland niet echt. De nakomelingen die ik ervan gezien heb (3 merries), waren allemaal vrij klassieke paarden.
De moeder van mijn merrie ken ik zelf goed en dat is een zeer brave rustige merrie met veel werklust. Helaas heeft ze nauwelijks de kans gehad om wat met haar werklust te doen (eigenaar heeft haar bijna alleen maar op het land lopen). Wel een spijkerharde tante, die met haar 21 jaar nog tip top in orde is.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:27

Helaas heb ik op deze PC geen foto beschikbaar van Tolad. In het nieuwe jaar kan ik er pas één plaatsen. Misschien is er iemand die voor die tijd nog een foto kan plaatsen?

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 14:09

Pally, dan zoek je toch niet goed. Over Inferno is best wel wat te vinden.

http://nawpn.org/Inferno.pdf

Hij staat in Amerika maar niet meer bij zijn oude eigenaar daar is hij inmiddels verkocht:

http://www.rockymountainwarmblood.com/sale.html

Misschien kun je ook zoeken op zijn eerste stamboeknaam Corrado II.

Tolad is een oudere hengst, ik heb alleen een foto uit het hengstenboek.

Waarom wil je info over deze hengsten, heb je er een afstamming van?
Zelf heb ik een direkte Inferno afstammeling gekend en ken ik een Faram x Tolad.

Pally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 20:56

Ik heb hier momenteel een merrie van Inferno x Tolad en ik vind het altijd wel interessant om informatie te hebben over de vader en over moeders vader. Gewoon om te kijken of ze er qua uiterlijk, karakter enzo een beetje op lijken. En nou ken ik al redelijk veel kwpn hengsten, maar van deze 2 had ik nog nooit gehoord.