Nakomelingen van Ed King Hill ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Nakomelingen van Ed King Hill ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 16:24

Hallow allemaal,

Ik heb sinds zaterdag een nieuw paardje in mn bezit,
En ze is een dochter van Ed King Hill ..
Nu ben ik op zoek naar mensen die ook een paard/ pony hebben van de hengst Ed King Hill..
Of natuurlijk kennen ..

Ik vraag me af hoe die paarden in de omgang zijn,
hoe hun gangen zijn,
of ze uitblinken in dressuur of juist in springen..
En meer van die kenmerkende dingen ..

Mijn paardje heeft hele ruime gangen, zowel in stap als in draf ..
De galop komt er bij haar nog niet helemaal goed uit ..
Springen heb ik nog niet met haar gedaan, maar wil daar dit jaar mee beginnen.. Zeker omdat Ed King Hill wel enorm goed kan springen..

Iemand die ook een afstamming van Ed King Hill heeft?

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:48

Ik ken 2 afstammelingen van Ed King Hill, staan bij ons op stal. Degene die fanatiek gereden wordt is nu L2 dressuur, en is 4. Hele mooie merrie om te zien, bont, gangen zijn erg netjes, vooral draf en galop hebben iets extra's. Er wordt (nog) niet mee gesprongen, haar oudere zusje kan echter wel leuk springen.

Rhyddid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:26

hooi,

wij hebben ook gefokt met Edking Hill.
Hij is van 1996 en staat nu in zuid-frankrijk en doet het erg goed in de dressuur! zo goed zelfs dat ze aan de eigenaren hebben gevraagt om hem te mogen trainen voor de olympische spelen!
Helaas wilde de eigenaresse hem zelf blijven berijden!
Ze vind hem zelf veelste leuk!

Robin

Wilma1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 22:19

Hi,

Stuur Nabette hier op bokt eens een pb zij heeft een afstammeling van Ed King Hill x Master.

Ik hoop dat zij je verder kunt helpen!

Eline

Re: Nakomelingen van Ed King Hill ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 09:49

Ik verzorg een bonte merrie van Ed King Hill, foto's in m'n profiel.

Ik vind haar erg moeilijk, zit een behoorlijke kop op, en als ze haar izn niet krijgt dan dramt ze door totdat het wel gebeurt. In de omgang (stal /poetsen etc) is ze lief, maar wel lomp ('oh, waren die tenen van jou?). Ik vind dat ze mooie gangen heeft, maar het is moeilijk om het 'eruit te rijden'. In de les zijn we veel met dressuur bezig, maar aangezien ik nog niet fatsoenlijk kon rijden toen ik met haar begon zijn we nog niet aan de piaffe begonnen om het zo te zeggen Springen hebben we een aantal keer gedaan, en dat vind ze vooral erg leuk.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:02

ed king hill schijnt niet het makkelijkste karakter door te geven
maar ik ken er er 1 die wel makkelijk is volgens de eigenaar
terwijl hij uit een hele moeilijke merrie komt
hij kan ook aardig bewegen

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 12:06

Bedankt allemaal voor de reacties ! Nog meer?

@ Ellende; Dat is wel een leuk paardje
Ook al bont, zoals zovelen Behalve die van mij natuurlijk, die moet weer appart doen met dr donkerbruine kleur

Zouden al die afstammelingen daar last van hebben?
Bak kabouters? Die van mij vind dat namelijk ook niet zo leuk als die in de bak rondlopen .. Het strekken komt er nog niet goed uit, terwijl ze buiten juist wel enorm kan strekken.. Dus daar moet nog aan gewerkt worden ..

Nog meer typische puntjes die iemand heeft?
Allemaal moeilijk in omgang? Pakken ze het rijden snel op? (die van mij namelijk wel) Zijn ze lekker bijdehand en hebben ze een eigen willetje? Kortom kan iemand nog wat kenmerkjes noemen?

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:14

Bijdehand: check
Eigen willetje: check
Ik denk dat Oki met een echte wedstrijdruiter een behoorlijk eind in de dressuur zou komen. Ze heeft dingen snel door (alleen weigert het dan gewoon te doen )

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:18

Ik heb wel een dochter van cool cracker S, cool cracker is weer een halfbroer van ed king hill.

Ook mijn paardje heeft af en toe een moeilijk karakter, misschien beetje gerfd van ed king hill!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:31

Volgens mij komt het karakter van Ed King Hill bij EKSTEIN weg... samber paarden staan nl bekend om hun goede karakter...Zelf heb ik samber merrie`s, voor de verkoop heb ik wel ed king hill`s gehad. De moederlijn doet ook veel, het waren niet allemaal moeilijke paardjes. Meeste beschikken wel over iets extra`s met springen.

Pipeloi hier op bokt heeft laatst een zoon van EKH (Ulion) keuringsklaar gemaakt. Dat paard is echt t evenbeeld van zijn pa...

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:28

ja ruby, dat karakter van Ed King Hill komt inderdaad van Ekstein. Ekstein schijnt echt een erg karakter te hebben.

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:43

De Ed King Hill merrie waar ik het in mijn eerdere post over had is aardig makkelijk. Ze loopt nooit overdreven weg te springen en is ook niet extreem koppig, nou zit er ook wel een hele goede ruiter op, dus dat speelt denk ik ook wel mee. De moeder is ook een superbraaf paard, dus waarschijnlijk heeft ze gewoon een groot deel van het karakter van mams. Ze pikt dingen super snel op, na een jaar wedstrijden beheerst ze al een hoop oefeningen van de M, en volgens mij hebben ze bijna genoeg winstpunten in de L2 om over te mogen.

boerinnetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 17:19

Een nakomeling van mijn merrie is van Ed King Hill. Eigenlijk weet ik weinig van haar. Maar vond haar wel rustig in de omgang. Ze loopt nu als het goed is L1-dressur en er word ook met haar gesprongen.
Op de laatste NRPS keuring in Ermelo, werd ze 3de bij de kampioenskeuring. Al met al doet ze het dus best goed.

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 18:02

klasgenootje van mij heeft er 1, beestje heeft al Z samegesteld gelopen met iemand anders. alle knoppen zitten erop, fijn beest alleen wel kriebelig en soms wat hecktisch

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 10:04

ja het klopt echt wat jullie zeggen bijdehand,mega leergierig, super in de omgang maar inderdaad lomp zo van sorry liep ik je omver ik zag je even niet stond er al de hele tijd. dressuurmatig super om te rijden fijne gangen lekker verzameld te rijden als hij daar zin in heeft en het me dus lukt.

die van mij heeft denk ik genoeg van zn papa geerft want kan ook erg heet zijn in de omgang als iets eng is is het ook echt eng!! dus dan lozen we de ruiter om er niet langs te hoeven.

maar verder zou ik hem niet meer kunnen missen qwa karakter passen we goed bij elkaar net zo koppig hahahahha

Alayda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:42

Ik heb even een nakomeling van Ed King Hill gehad en vanwege zijn moeilijke en vooral onvoorspelbare karakter heb ik hem verkocht.
De "klik" was er niet...

Ik heb toen van meedere mensen gehoord dat Ed King Hill niet het makkelijkste karakter doorgeeft aan zijn nakomelingen.
Wel moet ik zeggen dat hij super gangen had en in de omgang echt heel betrouwbaar en braaf was.

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:45

ik heb een tijdje een Ed King Hill gereden
onwijs moeilijk beest!! is nu verkocht...
maar dat karakter kwam denk ik meer door de moeder (Junior)
want ik ken de eigenaresse van zn moeder is die beschreef echt precies hetzelfde als wat de zoon van die merrie deed...

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 10:39

Mmm ze schijnen toch wel een moeilijk karakter te hebben ..
En bijna allemaal hebben ze wel iets van springen in zich ..
Toch maar snel gaan proberen als ik over 2 maanden weer kan rijden
Ow jaa, heeft iemand toevallig een foto van Ekstein? Want die kan ik niet vinden ..
Van Ed King Hill wel ..

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 10:49

Ekstein
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 15:28

Dankje voor de fotows
Hoe hoog sprong hij?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 15:57

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:08

RZDLover schreef:
ja ruby, dat karakter van Ed King Hill komt inderdaad van Ekstein. Ekstein schijnt echt een erg karakter te hebben.

Ja had een ruin van Ekstein...
Het was maar goed dat we op 1 lijn zaten, anders waren er ongelukken gebeurt.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 11:20

Kilian schreef:
RZDLover schreef:

Ja had een ruin van Ekstein...
Het was maar goed dat we op 1 lijn zaten, anders waren er ongelukken gebeurt.

hoe bedoel je ' op één lijn'?

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:52

Dat als ik rechts wou, hij dat idee ook net had
Had gewoon een hele goede band met dat paard,
dat sommige net niet hadden.

Texas1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:47

hmmmm ik heb ook een ed king hill...en ik kom echt hier zoveel tegen wat precies haar is!
om te beginnen is ze inderdaad best wellis lomp als je aan eht longeren ben en een ander rijdt in de bak crosst ze daar zo tegen aan...en op je tenen staan kan ze ook goed!
ze is super lief in de omgang maar is de baas onder alle paardjes bij ons een echte alfa merrie!
Ze heeft een hele ruime draf en stap en sinds kort lukt het ook om galop een beetje bij elkaar te houden maar ze raced wellis lekker uit elkaar
En als iets eng is dan is het gewoon echt goed eng en gaan we er lekker toch neit langs!!! hmmm dan meot je toch ff afstappen om er ernaast langs te gaan en dan is het goed!
Ze is vaak gestrest met rijden en een heethoofd wil heel graag leren maar vindt het vrij moelljk ook als ze het kan dan wordt eht teveel en gaan we omhoog....beetje jammer maar ik wee precies wanneer eht haar te moelijk wordt...
Kortom dus best wel veel trekjes die ik hier ook tegen kom! hebben jullie ook foto`s ofzo? en zijn ze ook allemaal bont???

Hier Scarlet:

Afbeelding