Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Raiza schreef:Geen idee. Hij is ook alleen bij het AES goedgekeurd, meeste mensen kiezen toch eerder voor KWPN.
Ik heb de 2,5 jarige gekocht. Hij is vanochtend gekeurd en dat was allemaal goed. Beetje mager, maar hij is net gecastreerd en heeft een behoorlijke terugval daarvan gehad, maar hij was verder kerngezond![]()
De eerste foto's
Desiree schreef:Als hij dat topkarakter heeft van zijn vader, dan mag je heel blij zijn! Ik heb royality toen in gedachten gehad voor mijn merrie en ben hem persoonlijk op gaan zoeken bij zijn ruiter Erik. Het is een prachtige hengst en Erik zei dat je soms geneigd bent te vergeten dat hij hengst is en dat hij eigenlijk voorzichtiger met het paard om moest gaan. Ik heb hem ook onder het zadel gezien en het is een talentvol sportpaard. Ik zag hem voor het eerst op de pavocup in Veghel. Toen viel hij meteen op.
De dekking is niet door gegaan omdat hij een scheurtje op had gelopen in de lies of zoiets. Heel ongelukkig, net tijdens het dekseizoen. Toen is Osmium het geworden. Achteraf heb ik gehoord dat Royality klein fokt. En dat is best mogelijk want ik heb op de Hastronahoeve ook zijn moeder en grootmoeder gezien (beide schimmels) en die waren ook niet groot.
Desiree schreef:Als hij dat topkarakter heeft van zijn vader, dan mag je heel blij zijn!
Desiree schreef:Achteraf heb ik gehoord dat Royality klein fokt. En dat is best mogelijk want ik heb op de Hastronahoeve ook zijn moeder en grootmoeder gezien (beide schimmels) en die waren ook niet groot.
Mansolein schreef:Is hij wel gewoon ki beschikbaar?
Desiree schreef:Mansolein schreef:Is hij wel gewoon ki beschikbaar?
Ja hoor. Iedere hengstenhouder kan het sperma bestellen bij de hastrona hoeve. Het is een AES erkende hengst.
Desiree schreef:mogelijk via een erkende hengstenhouder in frankrijk wel. Waarom niet? Maar hiervoor moet je echt contact opnemen met de Hastrona hoeve zelf, via hun website. Zij hebben mogelijk connecties in Frankrijk waarmee je contact op kunt nemen. Die lui willen hun zaad echt wel verkopen hoor!
Desiree schreef:Probeer het eens via een andere hengstenhouder in Nederland, van een EU station.
welke dekstations zijn eigenlijk EU?
Maar ook zij kunnen je dat sperma leveren.
Desiree schreef:Volgens mij voldoet een AES gekeurde hengst wel aan de eisen. AES is namelijk een europees stamboek.