Iemand een nakomeling van Royalty B (v. Montecristo)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Raiza

Iemand een nakomeling van Royalty B (v. Montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 10:28

Hallo,

Ik ga vanavond naar een 2,5 jarige ruin kijken, een nakomeling van Royalty B. ( v. Montecristo x Zeppelin).

Ik heb al zitten googlen, maar kan behalve de info van Hastonahoeve weinig van hem vinden.

Heeft iemand hier een nakomeling van hem en zo ja, kan je er iets over vertellen, foto's eventueel?

Alvast bedankt.

Raiza

Re: Iemand een nakomeling van Royalty B (v. Montecristo)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 16:08

Helemaal niemand???

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 22:06

Jammer want ik ben ook wel benieuwd!

sandradeboer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:35

Ik heb een entermerrie die familie van hem is, ik kan je verder niet helpen.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 19:41

Ik heb even in je profiel geneust
Zinky is inderdaad familie wat generaties verder.
Bedankt voor je reaktie.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:11

Zou hij zo weinig gedekt hebben? Ik vond hem die keren dat ik hem heb gezien apart lopen.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:19

Geen idee. Hij is ook alleen bij het AES goedgekeurd, meeste mensen kiezen toch eerder voor KWPN.
Ik heb de 2,5 jarige gekocht. Hij is vanochtend gekeurd en dat was allemaal goed. Beetje mager, maar hij is net gecastreerd en heeft een behoorlijke terugval daarvan gehad, maar hij was verder kerngezond

De eerste foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:30

Raiza schreef:
Geen idee. Hij is ook alleen bij het AES goedgekeurd, meeste mensen kiezen toch eerder voor KWPN.
Ik heb de 2,5 jarige gekocht. Hij is vanochtend gekeurd en dat was allemaal goed. Beetje mager, maar hij is net gecastreerd en heeft een behoorlijke terugval daarvan gehad, maar hij was verder kerngezond

De eerste foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk paard! Inderdaad wel mager en kort in de bespiering, maar dat komt nog wel. Ja, jammer is dat hé dat de meeste die paarden geen kans willen geven! Lijkt me een goede hengst........

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:18

Als hij dat topkarakter heeft van zijn vader, dan mag je heel blij zijn! Ik heb royality toen in gedachten gehad voor mijn merrie en ben hem persoonlijk op gaan zoeken bij zijn ruiter Erik. Het is een prachtige hengst en Erik zei dat je soms geneigd bent te vergeten dat hij hengst is en dat hij eigenlijk voorzichtiger met het paard om moest gaan. Ik heb hem ook onder het zadel gezien en het is een talentvol sportpaard. Ik zag hem voor het eerst op de pavocup in Veghel. Toen viel hij meteen op.

De dekking is niet door gegaan omdat hij een scheurtje op had gelopen in de lies of zoiets. Heel ongelukkig, net tijdens het dekseizoen. Toen is Osmium het geworden. Achteraf heb ik gehoord dat Royality klein fokt. En dat is best mogelijk want ik heb op de Hastronahoeve ook zijn moeder en grootmoeder gezien (beide schimmels) en die waren ook niet groot.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:34

Desiree schreef:
Als hij dat topkarakter heeft van zijn vader, dan mag je heel blij zijn! Ik heb royality toen in gedachten gehad voor mijn merrie en ben hem persoonlijk op gaan zoeken bij zijn ruiter Erik. Het is een prachtige hengst en Erik zei dat je soms geneigd bent te vergeten dat hij hengst is en dat hij eigenlijk voorzichtiger met het paard om moest gaan. Ik heb hem ook onder het zadel gezien en het is een talentvol sportpaard. Ik zag hem voor het eerst op de pavocup in Veghel. Toen viel hij meteen op.

De dekking is niet door gegaan omdat hij een scheurtje op had gelopen in de lies of zoiets. Heel ongelukkig, net tijdens het dekseizoen. Toen is Osmium het geworden. Achteraf heb ik gehoord dat Royality klein fokt. En dat is best mogelijk want ik heb op de Hastronahoeve ook zijn moeder en grootmoeder gezien (beide schimmels) en die waren ook niet groot.

Is hij wel gewoon ki beschikbaar?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 23:01

misschien kunnen jullie eens kijken op de site van de hastrona hoeve, want daar staat hij ook ter dekking.

Raiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 00:23

Desiree schreef:
Als hij dat topkarakter heeft van zijn vader, dan mag je heel blij zijn!

Ik kan er nog niet veel over zeggen, maar tot nu toe gedraagt hij zich super. Hij kent nog bijna niks, maar hij laat het allemaal goed toe. Heel aanhankelijk en mensgericht. Dierenarts was er ook over te spreken. Buigproeven etc deed hij braaf enzo. Verkoper had nog nooit een dierenarts meegemaakt die dat bij een 2-jarige deed, maar dierenarts probeert het altijd. Lijden ze het niet, dan riskeert hij zijn leven natuurlijk niet, maar Wizzard bleef keurig staan en vond het allemaal prima.

Ik heb hem ook wel uitgezocht op karakter. Sultan vanuit de moederlijn werkt natuurlijk ook mee aan een fijn karakter.

Desiree schreef:
Achteraf heb ik gehoord dat Royality klein fokt. En dat is best mogelijk want ik heb op de Hastronahoeve ook zijn moeder en grootmoeder gezien (beide schimmels) en die waren ook niet groot.

Wizzard is nu met 2,5 jaar 1.66 dus mooi aan de maat. Ik wil ook een keer bij de Hastronahoeve gaan kijken. Moeder van Wizzard is ahastrona, kijken of die er nog is, en ben ook wel benieuwd naar de rest. Mijn andere paard is van Bustron en komt ook daar vandaan.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 00:24

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:59

Mansolein schreef:

Ja hoor. Iedere hengstenhouder kan het sperma bestellen bij de hastrona hoeve. Het is een AES erkende hengst.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:01

Desiree schreef:
Mansolein schreef:

Ja hoor. Iedere hengstenhouder kan het sperma bestellen bij de hastrona hoeve. Het is een AES erkende hengst.

Oke, beter, maar ja zal wel niet naar het buitenland verstuurd worden, maar zal het eens navragen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:02

mogelijk via een erkende hengstenhouder in frankrijk wel. Waarom niet? Maar hiervoor moet je echt contact opnemen met de Hastrona hoeve zelf, via hun website. Zij hebben mogelijk connecties in Frankrijk waarmee je contact op kunt nemen. Die lui willen hun zaad echt wel verkopen hoor!

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:13

Desiree schreef:
mogelijk via een erkende hengstenhouder in frankrijk wel. Waarom niet? Maar hiervoor moet je echt contact opnemen met de Hastrona hoeve zelf, via hun website. Zij hebben mogelijk connecties in Frankrijk waarmee je contact op kunt nemen. Die lui willen hun zaad echt wel verkopen hoor!

Ja, at begrijp ik. Ik heb nu zo ongeveer 8 weken geleden contact met ze opgenomen. Sindsdien een stuk of 4 a 5 mailtje gestuurd maar nooit antwoord gekregen. Ik word vaak wat moe van zulk soort mensen. Laat ze dan geen mailadres zetten op hun site.............

Voor export moeten ze EU station zijn en ik geloof niet dat ze dat zijn. Maar ik zal het wel weer proberen voor de zooveelste keer.......
( het lastige is dat de meeste hengstenhouders in FR in Normandië zitten en dat is voor ons verder weg dan NL)

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:19

Probeer het eens via een andere hengstenhouder in Nederland, van een EU station.
welke dekstations zijn eigenlijk EU?
Maar ook zij kunnen je dat sperma leveren.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:28

Desiree schreef:
Probeer het eens via een andere hengstenhouder in Nederland, van een EU station.
welke dekstations zijn eigenlijk EU?
Maar ook zij kunnen je dat sperma leveren.

Sorry, beetje offtopic o.a ijzerenman, havikerwaard, vdl stud, dalhoeve zijn EU staions
Nee, gaat erom dat de hengst ( en dus ook het sperma) aan bepaalde eisen voldoet voor dat het verzonden mag worden naar het buitenland. Er zijn strenge regels voor de gezondheid enzv.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:19

Volgens mij voldoet een AES gekeurde hengst wel aan de eisen. AES is namelijk een europees stamboek.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:53

Desiree schreef:
Volgens mij voldoet een AES gekeurde hengst wel aan de eisen. AES is namelijk een europees stamboek.

Dat heeft hier niets mee te maken. het gaat niet om de keuring maar om de eventuele ziekten enz. die hij zou kunnen hebben een hengst die voor EU in aanmerking komt mag niet bij andere paarden staan...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:33

Wat ik best achterlijk en onproffessioneel vind, is dat de AES geen eigen website heeft waar je informatie kunt halen.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:41

ja dat zeker!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 11:08

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:22

goed gedaan Raiza. Daar is misschien je antwoord te vinden. Ik las er wel dit:
Is het AES wel een erkend stamboek ?

Het AES is zeker wel een erkend stamboek het is alleen geen Nederlands stamboek daar het moederbedrijf in Engeland gevestigd is. Het AES is officieel erkend door de WBFSH (World Breeders Federation for Sport Horses) en bevoegd om geldige Europese paspoorten uit te geven voor de nakomelingen van haar goedgekeurde hengsten.