nakomelingen van Parcival

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

POLLO

nakomelingen van Parcival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 14:51

ik zou graag wat willen weten over de nakomelingen van de gelderse hengst parcival.
om te kijken of het wat is voor mijn merrie.
wat geeft hij bijvoorbeeld door aan zijn nakomelingen.
zijn het grote veulens of kleinere.
zijn ze wat grofer of fijner gebouwd vertel is wat over jouw merrie en het veulen.
het liefst met fotoos.
mijn dankalvast voor de moeite.

inib

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:42

Ik heb een Parcival van 3,5 jaar uit een merrie van Blanc Rivage, de merrie is 1.63 en mijn 3,5 jarige is nu 1.61 mtr. Als ik hem bekijk zal hij ongeveer 1.65 mtr worden, hij heeft een vrij smal koppie, qua karakter is het wel een echte Gelderse, erg brutaal maar op een gezonde manier, hij kan vrij heet worden maar is dat ook zo weer kwijt, foto's in profiel van Nonixjuh en Fielychi ( hij heet Vivaldi, er staan nl. meer foto's)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:14

Je kan het mss beter andersom benaderen: vanuit het oogpunt van je merrie en wat daar bijpast. De nakomelingen van Parcival hebben natuurlijk ook een moeder.
Op gelderse merries veredelt Parcival, dus luxere paarden, maar voor het rijpaard type is hij klassiek. Hij heeft een verkleinende factor wat betreft stokmaat. Maar dat wil niet zeggen dat hij pony's fokt, integendeel. Foto's van mijn Parcival in profiel en je kan bij mellissen.net ook op Parcival zoeken, er waren er de laatste jaren nogal wat bovenaan op keuringen te vinden.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:14

Inderdaad: Wat heb je voor merrie? Wat wil je verbeteren?Eventueel met foto...

Parcival fokt veulens met veel front, balans, een mooie halslijn en ruimte in de bewegingen.

sandradeboer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 12:16

Een kennis fokte uit een Ferro x Orthos (een bloederige, kleine merrie) een zeer royaal ontwikkeld veulen van Parcival. Veulen is mooi lang gelijnd, goede hals/front. Mist echter in de beweging enige souplesse.

POLLO

Re: nakomelingen van Parcival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 16:13

wat ik wil voor mijn merrie dat weet ik , ik wil er zo achter komen of parcival erbij past .
Ze is wat fijner van bouw dus moeten het wat zwaardere veulens zijn.
wat ik hierboven lees klinkt alvast goed , alleen de verkleinende factor niet zo mijn merrie is nl 155
ik hoef niet een heel groot veulen maar162 zou wel leuk zijn.
misschien hebben jullie nog andere opties voor mij.
dan kijk ik welof het past.