. Bij poging 3 was het pas raak, dus het veulentje zou laat komen. Geen ramp, maar ik had het liever eerder gezien. Maar ja, daar heb je zelf weinig over te zeggen.
Aidan 316 dagen voor zn geboorte, in de buik van Ivanka (op drachtdag 27 dus
)Mama Ivanka groeide, groeide en groeide maar door.. In juni was ze 10 maanden drachtig en werd het toch wel wat zwaar. Na het rollen, bleef ze eerst nog een kwartiertje zo liggen:
Half juni had ze al een behoorlijke uier, nog niet op zn toppunt (hoewel ik dat op dat moment nog niet wist
), maar er kwam al vocht uit! Fase 2, volgens "The Complete book of Foaling"! Ik was er héilig van overtuigd; Ivanka zou vóór de uitgerekende datum gaan bevallen! Maar neen, ik had het mis. Ivanka hield het mooi vol tot de uitgerekende datum:
En nog langer... Slapeloze nachten, dagen vol stress

Hier was ze alweer 8 dagen over tijd:
Op de 9e dag dat ze over tijd was, kreeg ik het gevoel dat het misschien nog wel eens even kon gaan duren. Toch ging ik ze 's ochtends voeren en tijdens de dagelijkse check (lees: eronder hangen
) zag ik opeens iets wat ik nog niet eerder gezien had.. KEGELS! Whaaa!
En toen ik 's middags weer ging kijken, waren het al niet eens meer kegels, toen druppelde er al stilaan melk uit. Tegen 5 uur ging ik wéér kijken en als ze een stap zette, spoot er een straaltje melk uit.
Toen ben ik nog naar huis gegaan, me gedoucht, spullen gepakt en weer terug. Om het half uur ging ik bij dr kijken, maar ze stond heerlijk relaxed op stal. Om kwart voor 9 ging ik kijken en toen spoot de melk er gewoon uit, ook al stond ze stil. Ik heb er nog steeds spijt van, dat ik niet ben blijven kijken, want toen was ze wel wat onrustiger. Een half uur later ging ik weer kijken en verdorie! Daar was "het" al!
Een bekende foto, maar vind deze zo mooi
Maar opstaan, dat was met die lange stelten toch wel verrekte lastig

Dólgelukkig was ik!
Ja hoor! Daar stond ie dan! Gelijk met zn neus de goede kant op

Op z'n 2e dag buiten aan het spelen;
Nog een week later kwam het duiveltje in hem toch wel naar boven...
Een dutje doen hoort er ook bij:
Aidan 11 dagen, Ethelate en chatelaine waren er toen

Bijna een maand oud, zijn ondeugendheid straalt er vanaf

Weer ruim een maand later, werd hij nogal springerig

Aidan's eerste keer in de mist
, 3 maanden oudToch leuk als je naar je paarden gaat, en ze staan je zo op te wachten

En hij blijft schattig!
Kleine baby's worden ook groot, Aidan 3,5 maand:
De eerste keer sneeuw was toch wel erg eng! Hij heeft eerst een tijdje zo gestaan van: ja maar, dáár ga ik niet op
. Totdat mama hem zo voorbij liep, de sneeuw in 
Sneeuw viel dan toch wel mee;
Soms kon mama ook ontzettend boos worden als hij weer eens aan het klieren was
Ondertussen zijn we dan alweer bij dag 151 van Aidan's leven aangekomen, vandaag dus. Een grote knuffelbeer, of oh nee.. de wilde hengst (
) die van de week gemeten is op 1.35m
!Maar het is nog steeds een klein kindje, dat graag met water speelt
(zie splash-effect linksvoor
)Moddermonster Ivanka...
En zijn koppie
Dan nog te bedenken, dat dit koppie er 150 dagen geleden nog zo uit zag:
Het gaat allemaal hartstikke goed met Ivanka en Aidan. Aidan is zéér ondernemend (lees: al 3x ontsnapt). De eerste keer ging hij door de draad (hij schrok van iets, dat hij zo door de draad met stroom rende
), de tweede keer kwam door mijn oom die het hek net niet ver genoeg dicht deed (zodat Aidan die weer open kreeg en eens een kijkje buiten de wei nam) en van de week was de 3e keer, deze keer was hij ónder het lint door gekropen
. We zijn nu ook bezig met afspenen, binnenkort komt de tussenwand in de stal en gaan ze definitief apart. Nu ben ik al een beetje bezig met ze uit elkaar halen. Gaat wel goed opzich, maar we hebben nog wel een "lange" weg te gaan
.
..
) en er zitten idd wel mooie tussen. Er is ook een professionele fotograaf foto's komen maken, maar was daar zelf niet erg blij mee. Of iig, was er wel blij mee, maar het resultaat viel heel erg tegen. Ik vond ook dat ik zelf mooiere foto's heb
.