Wie heetf er een directe afstamming van Argus?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seeltje

Wie heetf er een directe afstamming van Argus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 22:15

Hi,

Ik ben opzoek naar afstammelingen van Argus en info over Argus zelf. Ben ook erg nieuwsgiering of er meer directe afstammelingen zijn met de dezelfede karktertrekken (dominantie) en mankementen (overgevoeligheid en losse knieeen) als mijn merrie van 6 jaar!
Sela ( mijn paard) is een directe afstamming van Argus ze komt uit een zwarte merrie en is een koffievos, waarschijnlijk van haar opa variant.
Seel is erg dominant en heeft echt altijd wel wat........

Ben erg nieuwsgierig naar halfbroetjes en zusjes van Sela en info over haar papa argus kan op internet maar heel weinig vinden.

Weet je iets hoor ik het graag.

Thanx

Beber

Re: Wie heetf er een directe afstamming van Argus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:42

Ik heb er destijds zelf 1 gefokt, een merrie uit een 80% volbloed merrie.
Als 1 jarige heb ik haar verkocht en is ze in de handel verdwenen.

Ze was niet te laden en ontzettend eigenwijs , terwijl alle andere veulens uit deze merrie juist super karakters hebben. Wel was het een knuffel op stal.

De Argus nazaten staan bekend om hun lastigheid, maar er zit dan ook Abgar bloed in en dat staat er om bekend.

Als ik het van tevoren geweten had, dan had ik nooit gedekt met Argus.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:33

Hallo

Heb net een Argus verkocht. Argus staat in Canada op de SABIR SPRING FARM. iIk heb recente foto's van Argus maar weet niet hoe ik ze op de site moet zetten dus..........

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:34

Argus is pas overleden.

Liesje89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:37

Mijn vorige instructrice had een merrie van Argus, Ramona.
Een donkere vos. Was een heel heet paard, en met een gebruiksaanwijzing.
Ook overgevoelig en redelijk dominant...

Ivonka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 00:17

Oh wist niet dat Argus overleden is. Foto's zijn van begin dit jaar. Heb ze via de sabir spring farm toegestuurd gekregen.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:43

Wij hebben 3 x met Argus gedekt. Een Argus uit een volle zus van Concorde loopt hier in de manegelessen. Argus x Concorde is verkocht. Andere Argus x Concorde rij ik zelf op westrijd. Zijn allemaal vrij vlug en een beetje bang. Je moet ze veel vertrouwen geven met springen. Die van mij is op stal wel heel braaf en aanhankelijk. Hij doet echt geen vlieg kwaad.

Afbeelding
Mijn Argus

Afbeelding
Argus die in de manegelessen loopt

Chrisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:24

Ik heb ook zeven jaar een dochter van Argus gehad. In eerste instantie leek ze heel nuchter en rustig, maar toen ik haar begon te rijden bleek ze heel heet en lastig. Ik heb het vier jaar geprobeerd, maar toen heb ik besloten om er afscheid van te nemen. Ze was onder het zadel absoluut niet gemeen, maar zo heet! Niet te rijden. Wedstrijden rijden was ook nagenoeg onmogelijk. Bovendien was ze in een trailer niet te handhaven. Ik heb al verschillende paarden gehad en in de sport uitgebracht, maar nooit problemen gehad met reizen, maar deze brak onderweg de trailer af.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:52

Ik ken ook iemand die een Argus heeft gereden. Top springer maar ook een enorme macho voor de koets

Hij had wel een wat problematisch karakter....dacht dat ie tikkertje kon spelen met mensen die de wei in komen en dat soort fratsen....Ik heb nooit het idee gehad dat hij het kwaad bedoelde, maar het was altijd oppassen geblazen met hem

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:57

Heej das toevallig k heb er net eentje te rijden sinds 2 weken een argus x karaat!! hij heeft Z1 dressuur gelopen en k ga hem snel starten in het M. voor de rest heb k nog niet echt die trekjes kunnen merken eigenlijk... hij is vrij makkelijk met rijden al moet k wel zeggen dat ie soms net liever lui dan moe is....

uhm k heb wel foto's maar kan ik je die evt mailen??? wil je me dan ff pbén