. Wie heeft er een nakomeling van Saros vh Gestelhof.Welke combinatie is het, wat voor bijzonderheden en welke horen bij de moeder en welke verwijs je naar de vader?Qua bouw wat zijn de min en plus punten en hoe is het karakter?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Wie heeft er een nakomeling van Saros vh Gestelhof.Welke combinatie is het, wat voor bijzonderheden en welke horen bij de moeder en welke verwijs je naar de vader?
themi schreef:Jazeker! IK vond het een erg mooie en complete site met veel foto's en filmpjes.Daar krijg je zeker een goede indruk van.
Ik ben alleen nog benieuwd naar wat meer persoonlijke indrukken en dan met name ook van het karakter.Ik denk zelf dat de hengst misschien nog wat te jong en weinig gebruikt in Nederland is om verschillende verhalen ervan te horen.
Misschien dat ik het in Belgie eens kan proberen op een site.Een soort bokt.be
themi schreef:Dank je Ramonajoy, Naar dit soort info ben ik idd opzoek.Het te korte voorbeen, komt dat volgens jouw bij de hengst of bij de merrie weg?
Cool karakter kan mijn merrie wel gebruiken, dus dit is zeker een plus!
pasi schreef:Ahja nog iets vergeten. Ik heb dit jaar met een afstamming van hem in de ring gereden (Aros). Dat paardje reed iedereen naar huis in M1. Erg mooi paard en goed bewegen! Dus als je geluk hebt fok je er zo eentje uit!
pasi schreef:Ja, Aros van het Gestelhof wordt door Leen Cools bereden. Maar die bij ons mee reed heet gewoon Aros (was in het begin ook even in de war). Aros wordt bereden door Andre Joosten. Hij is er nationaal kampioen mee geworden dit jaar.
Quirinake schreef:Aros van 't Gestelhof die bereden word door Leen Cools? Of rijd zij er niet meer mee?
Zal is zien of ik van de week foto's kan maken want er zit tegenwoordig een hals op! Ze zijn nu bezig met de wissels. vegeel schreef:Ik heb verschillende veulens van saros gefokt maar de meesten zijn verkocht. Het zijn meestal grote en zeer brave paarden, die bereden veel beter bewegen dan in vrijheid. In vrijheid lijken ze eerder wat loom en gewoon.Onder het zadel worden het totaal andere paarden.
De handel en vele mensen zoeken dit soort paarden en ze zijn daarom zeer commercieel. Al mijn jonge sarrossen waren bovendien veterinair in orde en zonder korting te verkopen, wat met veel van mijn duits gefokte paarden niet zo was.
Saros past volgens mij op veel merries, maar niet op massale grote merries met weinig bloed. Hij geeft ook meestal een mooi voorbeengebruik door , met een aktief dragend achterbeen dat soms wat sneller mag zijn.Front verbetert hij altijd.
Hier in Belgie vallen zijn eerste jaargangen op, en zowel in springen als dressuur. Hij is hiervoor beloond voor de Dr. Thijskens prijs als beste vererver voor dressuur in BWP.
Ik kom veel op Gestelhof en weet dat hij dit jaar weer veel gedekt heeft (meer dan in 2004) , alhoewel hij niet meer in de sport staat maar omdat zijn afstammelingen het zo goed doen.

Loolapelooza schreef:Quirinake schreef:Aros van 't Gestelhof die bereden word door Leen Cools? Of rijd zij er niet meer mee?
Jawel, en hij loopt hoe langer hoe beter en ziet er hoe langer hoe knapper uit.Zal is zien of ik van de week foto's kan maken want er zit tegenwoordig een hals op! Ze zijn nu bezig met de wissels.
Wil wel nog een keer recente foto's van hem zien
vegeel schreef:Met kleine merries uit een kleine stam zou eigenlijk voor dressuur niet gefokt mogen worden.

)