Argentinus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jessje

Argentinus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 21:42

Ik ben op zoek naar een hengst voor mijn merrie volgend jaar en Argentinus lijkt me wel passen.

Zijn er mensen die een nakomeling van hem hebben of hadden en hoe waren die?

Op wat voor merries past hij best?

Alle verdere info is ook welkom (heb wel al gegoogled, dus de 'promo-sites' heb ik al gezien)

Mientjeu

Re: Argentinus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 10:03

is het voor Gonnie ? ( heb even in je profiel gespiekt )

Denk wel dat er een super veulen uit zou komen. Argentinus bloed is erg gewild en met een moeder die 1.40 gelopen heeft

Denk er wel aan dat ze bij keros (www.keros.be) diepvriessperma gebruiken, en deze schijnt niet erg goed te zijn. Dus als je merrie na 3 rietjes niet drachtig is, ben je toch 2000 euro kwijt. Maar als je merrie makkelijk drachtig te krijgen is etc, is het misschien wel het proberen waard, het is immers een fijne merrie Moet je zelf de pro's en contra's even afwegen.

Hoe fokt je merrie ? misschien is Indorado wel iets voor je merrie? Fokt vergrotend en geeft fijne sportpaarden.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 12:23

Het is voor Gonnie ja.
Ik heb gehoord dat er vorig jaar ook vers sperma was, iemand die ik ken heeft zo z'n 2 merries in 1x drachtig gehad van Argentinus.
De merrie zelf raakt wel vlot drachtig.

Al haar veulens zijn groter dan zijzelf, van 1m66 tot 1m74 en het zijn allemaal goede sportpaarden. (hier staat een lijst met haar nakomelingen: http://www.paardenfokken.nl/progeny.php?horseid=67982 ) Ze fokt ook verfijnend, zelfs met een grovere hengst krijg je nog een elegant veulen. Het enige wat echt verbeterd moet worden aan de merrie is meer maat en meer vermogen. Mijn 'doel' is een goed springpaard fokken, maar ik wil de allround-basis die de merrie heeft behouden (beetje veeleisend )

De combinatie met Argentinus zou wel iets leuks kunnen geven denk ik, maar hier in de buurt zijn echt heel weinig nakomelingen van hem te vinden...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 13:21

jessje schreef:
De combinatie met Argentinus zou wel iets leuks kunnen geven denk ik, maar hier in de buurt zijn echt heel weinig nakomelingen van hem te vinden...

Hij heeft in Hannover eindelijk zijn erkenning gekregen als leverancier van All-Round.

Afbeelding

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:19

Argentinus is een hengst die super allround paarden vererft, er lopen internationaal grand prix dressuurpaarden, maar ook internationale springers als bijvoorbeeld Anka III (argentinus X beach boy).

In combinatie met Argentinus kun je het beste fokken met een merrie die redelijk hoog in het bloed staat, of verfijnd in de nakomelingen.

Ikzelf ben helemaal gek van hem, en we zitten er over te denken om over 1,5 jaar (mits hij nog leeft) onze Tenerife X nimmerdor bij hem te dekken. Mijn vader heeft argentinus als 4-jarige gezien bij Klatte en was toen al wild van hem, helaas hebben we nog nooit een merrie gehad die er bij paste..

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:29

ik dacht er net toevallig aan dat er een mooie site is over Argentinus, is echter wel in Duits of Engels:

http://www.horse-gate.com/argentinus/

als je deze link plakt naar je adresbalk, kun je kiezen voor de engelse of duitse versie... staat veel informatie over hem, nakomelingen en sportprestaties
en een boel foto's

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:54

Ik denk dat je het sperma het beste bij klatte zelf kan bestellen, ik heb argentinus afgelopen zomer nog gezien in blakende ietwat volle toestand. Het dekgeld is daar ook 2000 gedeelte vooraf betalen maar de merrie bij klatte laten insemineren en niet drachtig is het volledige dekgeld terug.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 23:08

Weule, bedankt voor de link, die site had ik al gezien, wel interessant maar niet helemaal objectief he
Hoop op wat reacties van mensen die zelf een nakomeling hebben of kennen en me iets over karakter enzo kunnen vertellen...

Gabrycha, merrie naar daar voeren gaat beetje moeilijk zijn denk ik, als alles goed gaat staat ze dan met een +-10 dagen oud veulen en het is toch wel een héle rit... Hoop dat vers sperma beschikbaar zal zijn, het geld maakt mij niet zoveel uit als ik echt een geschikte hengst voor haar vindt wil ik daar gerust voor betalen

kara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:20

Hoi,

ik zie nu pas dit topic en ik moet j eeerlijk zeggen dat ik zelf ook heel erg gecharmeerd ben van Argentinus.Ik heb er dan zelf ook eentje, is nu 5jaar oud, uit een moeder van Grannus!

Kan goed lopen, ik rijd hem zelf in de dressuur, hij is nu M1 met winst. Maar moet je wel eerlijk bekennen dat hij heel erg bloederig is en heet, maar niet zo groot, 1.64cm, dat is wel jammer.

Maar je kan niet alles hebben, zelf vind ik dat die van mij wel een beetje lijkt op Argentinus.

Je kan me altijd PB-en als je meer wil weten over hem over karakter enzo. Hoop van je te horen!