polansky

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trowing

polansky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 15:22

ik ben sinds vandaag eigenaar van een 3jr zwarte polansky x elcaro x rinaldo. wie heef info over deze hengsten? en ben ook wel benieuwd naar nakomelingen van deze hengsten.

gr tessa

mienetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:44

Ellenn

Re: polansky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:56

Op www.wbrinkman.nl staat polansky
Op www.hbcstal.nl staat elcaro

Afgelopen voorjaar tijdens de hengstenkeuring reed Arjan Teeuwissen polansky, weet iemand of deze combinatie ook al in de wedstrijdring is gestart?

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 20:08

thnx heeft er ook iemand ervring met nakomelingen van deze hengsten

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:13

Mijn merrie is drachtig van een zoon van polansky

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:14

Zoals ik net op voorpagina nieuws lees is hij verkocht naar Leida Collins Streijk.
Ik heb hem nog wel een aantal keer gezien onder Gerdien, gaaf paard hoor. En natuurlijk de perfecte kleur. Wat ik heb gehoord hebben zijn nakomelingen een fijn karakter

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 20:17

frunnik schreef:
Zoals ik net op voorpagina nieuws lees is hij verkocht naar Leida Collins Streijk.
Ik heb hem nog wel een aantal keer gezien onder Gerdien, gaaf paard hoor. En natuurlijk de perfecte kleur. Wat ik heb gehoord hebben zijn nakomelingen een fijn karakter

de mijne is ook zwart. ik hoop dat hij net zo goed is ls zijn pappie

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:47

hebben een 3 jarige ruin van hem en een 2,5 jarige hengst
allebei fijne paarden in de omgang
met een goed karakter.
de 3 jarige is nu onder het zadel,hij leek wel zadeklmak geboren.
beide grote zwarte paarden

bouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:42

In mijn profief en op mijn websites staan aan aantal foto's van een Polansky veulen van dit jaar. (Polansky x Roemer )
Uit dezelfde merrie heeft mijn zus ook een 2 jaar oudere Polansky (geen foto's helaas)

ienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:10

Ik heb op mijn werk een 2,5jarige hengst van Polansky gehad die al zadelmak was. Erg nuchter paard maar zo lomp! En hij kwam af en toe een beetje dom over. Met rijden was hij erg traag van begrip maar wel ontzettend braaf!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:44

Wij hebben er 2.
Een Polansky x Michelangelo en een Polansky x Mytens xx.

De eerste is nu 3,5 en 5 maanden onder het zadel, en heeft een erg braaf karakter, maar kan ook heel wakker zijn.
De tweede is 1,5 en is mooi ontwikkeld en ook erg braaf.

Ik vind het fijne paarden met een fijn karakter.

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 16:05

kennen jullie ook nog nakomelingen van rinaldo?

acbdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:39

Voor info: www.coomans.nl
Hier staan foto's en info, volgens mij vanaf volgend dek seizoen ook beschikbaar bij de ijzerenman in Weert, www.ijzerenman.com
Hij is sinds kort ook deels van Lijda Collins-Strijk, zij gaat hem ook uit brengen. Hele fijne hengst met een aantal mooie nakomelingen.

Charley89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:05

Sammie schreef:
Mijn merrie is drachtig van een zoon van polansky

Hoi,
ik had een vraagje hoe doe je foto's op je profiel en bij je naam links in het scherm? Groetjes Charley

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 16:07

Door de Faq e.d. te lezen.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:10

acbdressuur schreef:
Voor info: www.coomans.nl
Hier staan foto's en info, volgens mij vanaf volgend dek seizoen ook beschikbaar bij de ijzerenman in Weert, www.ijzerenman.com
Hij is sinds kort ook deels van Lijda Collins-Strijk, zij gaat hem ook uit brengen. Hele fijne hengst met een aantal mooie nakomelingen.

Leida

acbdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:35

sorry foutje, bedoel idd Leida!

Crista

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:34

ik ken twee zwarte polansky's....
sorry heb het er niet zo op... zijn twee volle zussen van elkaar dus daar kan het natuurlijk ook van komen aar alle twee erg eigenweis en niets voor je willen doen...
ook alle twee een beetje wereldvreemd naar mijn idee...nee niet echt mijn type paard...

heb het op de hengst zelf ook niet zo...zoveel heeft hij in mijn ogen nog niet gepresteerd en toch is iedereen helemaal weg van hem....terwijl hij regelmatig matige tot slechte veulens voortbrengt, maar daar hoor je weinig over....
je hoor alleen vanalles over de goede nakomelingen...

en elcaro?? nee, ook niet mijn type...
ken ook een paar elcaro's en de nakomeingen die ik ken van elcaro zijn allemaal moeilijk in de omgang, of met rijden of op stal....

ook niet echt mijn type paard dus, maar ieder zo zijn smaak, ik zou het paard wat jij hebt dus bij voorbaat al niet hebben gekocht.....
gewoon omdat de afstammingen met totaal tegen staan.... sorry...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 22:44

Crista schreef:
terwijl hij regelmatig matige tot slechte veulens voortbrengt, maar daar hoor je weinig over....

Dit lijkt mij meer dan logisch . Ze zijn niet voor niks slecht cq goed.

Hengst heeft trouwens wel lichte tour gelopen, ietsje pietsje hoger dan de meeste paarden óóit zullen lopen. En naar alle waarschijnlijkheid loopt hij binnenkort nog hoger.

Polansky is een hengst die niet op elke merrie gepropt kan worden, wat helaas vele, vanwege z'n kleurtje, wel doen. Polanksy's aandachtspunten zijn z'n hals, achterbeen en hoofd. Tevens zou hij niet misstaan als de merrie redelijk veel bloed voert (iig genoeg)

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 11:49

Crista schreef:
ik ken twee zwarte polansky's....
sorry heb het er niet zo op... zijn twee volle zussen van elkaar dus daar kan het natuurlijk ook van komen aar alle twee erg eigenweis en niets voor je willen doen...
ook alle twee een beetje wereldvreemd naar mijn idee...nee niet echt mijn type paard...

heb het op de hengst zelf ook niet zo...zoveel heeft hij in mijn ogen nog niet gepresteerd en toch is iedereen helemaal weg van hem....terwijl hij regelmatig matige tot slechte veulens voortbrengt, maar daar hoor je weinig over....

en elcaro?? nee, ook niet mijn type...
ken ook een paar elcaro's en de nakomeingen die ik ken van elcaro zijn allemaal moeilijk in de omgang, of met rijden of op stal....

ook niet echt mijn type paard dus, maar ieder zo zijn smaak, ik zou het paard wat jij hebt dus bij voorbaat al niet hebben gekocht.....
gewoon omdat de afstammingen met totaal tegen staan.... sorry...

die van mij heeft gelukkig die eigenschappen niet. het is een heel nuchter paard met heele ruime gangen en heel veel front. zodra ik foto's heb zal ik die wel plaatsen

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:34

Aangezien het 2 volle zussen zijn, kun je beter de oorzaak bij de moeder zoeken ipv de hengst.

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 16:19

[quote="Sammie"]Aangezien het 2 volle zussen zijn, kun je beter de oorzaak bij de moeder zoeken ipv de hengst.[/quo

helemaal mee eens

Crista

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:11

is idd zo hoor, de moeder is ook niet helemaal toppie in mijn ogen, gewoon totaal verkeerd gekozen hengst (tot 2 keer toe) bij die merrie....

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:18

Wij hebben een Polansky merrie, foto in mijn profiel, het is een Polansky x Saros, merrie is een volle zus van Belisar. Ze wordt dit jaar in mei drie, het is een vos, met goede gangen, ze had wat meer massa mogen hebben. Het is een heel braaf en nuchter dier, ze is de hele zomer weggeweest naar de opfok en kwam in november terug op stal, kan zo de voeten optillen, poetsen enz enz. Ze is het moment nogal jeugdig, we twijfelen nog om haar dit of volgend jaar aan te rijden.......