en waarom juist hun? vindt je dan dat de goedgekeurde nakomeling-hengsten van deze hengsten ook interessant zijn? Bijvoorbeeld; Krack C, Rhodium, Metall etc.?
contango allround, geeft vaak goed springende paarden met mooie gangen. voor dressuur Jazz, ik heb alleen nog maar mooie nakomelijngen gezien met super gangen. en voor springen, ik denk Libero H, hoor ik veel goede dingen over.
Springen: Emilion, is keur en heeft mooi vol papier met preferent, prestatie, keur. INdoctro, keur Corland, keur Libero H, keur Goodtimes, allround, vader preferent, vol papier
Dressuur: Ferro, keur (ik weer het niet zeker, maar is hij ook preferent) Flemming keur en een papier vol met keur, preferent en prestatie Jazz, keur, vader die preferent is. Goodtimes, allround, vader preferent, vol papier.
Hangt helemaal van het verdere papier af, een papier is zelden interessant alleen om de vader, maar juist door de combinaties/aansluitingen van de lijnen... Beetje een rare vraag dus, maar dat neemt niet weg dat iedereen zo z'n favo hengsten heeft!
Ik vind een mooie moederlijn er achter eigenlijk mooier. Mocht Olivi keur of pref worden. Dan heb je een mooie vader en moederlijn. Of zijn zoon dan Ub40.
predikaten in de moederlijn zegt me meer dan predikaten op het papier van de vader. De hengsten zijn immers allemaal gekeurd en beoordeeld door de hengstenkeuringscommisie!
Ik zou eerst gaan voor een merrie uit een bewezen stam. Dit weegt in mijn ogen veel zwaarder dan de predikaten van de hengst.