[TI] boomloos helupppppp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ryan

boomloos helupppppp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 09:31

Ik ben er over aan het denken om een barefoot boomloos westernzadel aan te schaffen voor mijn 3 jarige tinkerruin.

Aangezien hij nog niet uitgegroeit is en ik dus nog geen zadel op maat kan laten maken denk ik dat zo'n zadel wel lekker mee kan groeien.

graag hoor ik van jullie hoe jullie tegenover deze zadels aan kijken.
Ik hoor alleen maar tegengestelde berichten en ben dus nu een beetje de kluts kwijt.

graag alle voor maar ook tegens

Heluuuuuuup!!!!!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:35

Lees eens even het topic : welk zadel op je tinker? Daar zijn er meerder met boomloze zadels....

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:41

Ik heb geen tinker maar ik heb wel een Barefoot Western kunnen proberen op mijn jonge paard. Zelf vond ik het geen prettige combinatie omdat ik constant bezig was met mijn evenwicht en omdat mijn jonge paardje ook constant bezig was met zijn evenwicht, konden we niet echt lekker trainen.

In de overbruggingsperiode naar zijn "echte" zadel heb ik nu een Bob Marshall tot mijn beschikking. Dat is veel meer zadel en daar kan ik wel "normaal" mee trainen.

Sablou meet overigens een zadel aan op de skeletbouw van je paard en die verandert niet.

=^.,.^=

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:43

Indezz schreef:
Lees eens even het topic : welk zadel op je tinker? Daar zijn er meerder met boomloze zadels....

viewtopic.php?f=98&t=473751

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:48

farichta schreef:
Ik heb geen tinker maar ik heb wel een Barefoot Western kunnen proberen op mijn jonge paard. Zelf vond ik het geen prettige combinatie omdat ik constant bezig was met mijn evenwicht en omdat mijn jonge paardje ook constant bezig was met zijn evenwicht, konden we niet echt lekker trainen.
In de overbruggingsperiode naar zijn "echte" zadel heb ik nu een Bob Marshall tot mijn beschikking. Dat is veel meer zadel en daar kan ik wel "normaal" mee trainen.
Sablou meet overigens een zadel aan op de skeletbouw van je paard en die verandert niet.
=^.,.^=

Er wordt gewaarschuwd dat veel mensen in de eerste week/ weken niet lekker zitten. Voor een boomloos zadel heb je namelijk een onafhankelijke zit nodig. 't Kan dus nogal confronterend zijn voor de ruiter, vooral voor degenen die bv overstappen vanaf een dressuurzadel.
De skeletbouw van je paard verandert niet, maar de spieren, het vlees en het vet wel.
Farichta.....waar ken ik die naam toch van

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:43

snowdon schreef:
Indezz schreef:

viewtopic.php?f=98&t=473751

Yep
Daarom hier een slotje.
Wat betreft boomloze zadels, dergelijke topics horen op het subforum "naturals"