Ondertussen hoestten ze toch alweer 3 maanden, bloed- en staalonderzoek wezen niets uit. Ze hadden en hebben nog steeds geen koorts gehad en zijn geen dag ziek geweest. Ze hebben wel een tijdje last gehad van gele slijmen. Op advies van de kliniek in Moerbeke Waas op een Excenel kuur gezet (zowat de atoombom onder antibiotica) dat 8 dagen lang samen met Ventipulmin en Acetylcysteine tegen de slijmen EN NU ZIJN WE DECEMBER (4 maanden later) EN NOG STEEDS HOESTEN ZE.
Ze doen het helemaal zoals een jong veulen het behoort te doen. Ze spelen de godganselijke dag en eten niet maar vreten. De ene dag hoor je ze haast niet hoesten en de andere weer wel. De enige verklaring die ze ervoor zouden kunnen hebben is een Rodococcus besmetting maar daar zijn ze normaal toch wel doodziek van, bloed- en staalonderzoek waren hierover ook negatief.
Er is gedacht aan emigrerende wormen maar ook dat ... nothing in the blood en uiterst regelmatig en goed ontwormt dus ook onmogelijk.
We staan voor een raadsel maar de komende reeks spreekt voor zich, mijn veulens zijn niet ziek en met een gezond veulen dokter je niet. We zijn dus al een dikke maand gestopt met behandelen en het is niets erger geworden zelfs een klein beetje beter.
2005 heeft me wel een vermogen gekost kan ik zeggen aan veearts-kosten ...

Bij mooi weer staan ze op de grote wei voor ons huis, deze is zo een 3 hectare groot. Hierachter ligt nog een klein hectare waar nog veel gras op staat maar ze krijgen dit al ni op.

Roos is ondertussen erg zwanger van haar 9e! veulen.

En toen gingen ze jolig doen
spelen met mama

Tikkertje spelen

Jiiiihaaaaaaa! Om ter eerst!

Mamaaaaaa! Rik die trekt een vies gezicht!

Ik krijg je wel!

Woeste hengsten

Samen sta je sterk

Renneuh!

Tis een monster!

Pak aan!

Poeh, scheelde geen haar

Geef toen, ze zien er toch wel doodziek uit hé ...

!
.
ik zou ze niet herkend hebben ! zijn zoals altijd weer schitterende foto's Laura !