Ik heb dus vier nachten op stal gebivakkeerd, op een stretchbed voor de staldeur. Drie nachten niets, ja, er weinig slaap ( Thnx to Harald...ooit een paard horen snurken????

Jurga was dus woensdag uitgeteld en dus een paar daagjes te laat. Ik vond het dus van donderdag op vrijdag tijd worden op stal te gaan slapen, ik had het vermoeden dat ze het er zomaar ineens uit zou gooien. Dat viel uiteindelijk wel mee. Zaterdag, zaterdagnacht en zondag ben ik non-stop op stal geweest om te waken. Ik was er stellig van overtuigd dat ze het er zaterdagnacht uit zou gooien, ondanks nog geen harsdoppen...
Maar nee hoor, bijna geen oog dichtgedaan die nacht en geen babe. De volgende ochtend had ze echter WEL harsdoppen!

Nou ja, hele zondag ook nog bezig geweest op stal, die is ondertussen brandschoon, alles opgeruimd en mijn zadels en hoofdstellen zijn weer helemaal toppie...

Dus ja, dat heb ik maar ff gedaan en toen weer terug naar stal gegaan, waar Jurga aanstalten begon te maken. Maar het leek niet erg te vlotten, dus ik ben maar weer gaan slapen die avond.

Maar rond kwart voor één werd ik ineens wakker. Vanuit de door mij gebouwde constructie voor de box (ik had de staldeur op een kier gezet, met een voerton erachter zodat Jur hem niet verder kon openen en lag met mijn hoofd bij de kier, zo kon ik elke keer als de wekker ging, zo in de box kijken of er iets aan het handje was...

Ik dus meteen mijn ouders uit bed gebeld die maakten dat ze naar stal kwamen en vanaf hier ging het supersnel. Ik stoorde Jur wel even, maar heb meteen de grote lamp aangedaan, zodat ze niet in een verder stadium ineens zou gaan stressen of weet ik veel wat.
Dus ineens zag ik al een blaas hangen. Ik razendsnel de videocamera en de digi gepakt, het was helaas te donker voor de camera, ik kreeg de bouwlamp die we naar de box hadden gehangen (arme Jur

Ik snel de videocamera overgedragen. Pap snel de bouwlamp aangedaan, maar we zijn pas echt gaan filmen toen de babe er al was. Ik heb de video nog niet gezien, zo eigenlijk even doen

Maar ja, om één uur stond het er dus al naast! Na ongeveer een uurtje stond het al op haar beentjes en ze is niet meer omgevallen. Het was staan en blijven staan ook. Echt zo super! De nageboorte van Jur kwam ook vlot af, dus daar was ik ook blij mee. Eerst leek het er op dat Jurga het niet zou laten drinken, daar was ik als enige een beetje bang voor, heb haar ook een tijdje vastgehouden, maar Voice schoot niet zo op.

Maar wat een supergezicht en wat super dat we het hebben mogen zien, wat een belevenis, echt geweldig, bijna geen woorden voor.
Maar goed, ik heb HAAR dus Voice genoemd, mijn kleine Jurgakloon. Nog een superbitch in the house! }> Voice liep ik al heeeeeeeeel lang mee in mijn hoofd, eigenlijk wilde ik er nog wat mee, maar ik kon niets meer verzinnen, dus ja, eerste is vaak het beste, dus ik heb nu een SuperJurga en een SuperVoice.

En ikke ben de trotse pleegmama...

Ben zo gelukkig dat alles goed is gegaan. Ben vanmorgen nog heel even naar school geweest, omdat ik ff moest overleggen voor een verslag, daarna snel mijn foto's geplaatst en weer naar stal waar Steef al op me wachtte.

Ik ben om half vier nog even met Maaike en Pony naar de Nieuwe Heuvel geweest om Pon op te laten voelen voor dekking. Kom ik teruglopen daar, zie ik de dierenarts die veulen zou komen inenten die me effe heel leuk verteld dat ie het een supermooi veulen vond!!! Whaaaah als een DA dat zegt.... Ik ben zoooo trots!!! Je vindt zelf natuurlijk al snel je eigen veulen mooi, maar die dierenartsen zien er zoveel....*glunder* Maar goed, hij was er dus geweest toen ik er niet was, helaas, maar kan niet meer anders. Mijn vader vertelde me ook nog dat hij had gezegd dat ie meteen naar de NH ging om te vertellen dat mijn veulen zo'n mooi ding was!!!!

Morgen komen Priz en Naz en Spades (jaaaaaah nienke meeten!) en Syph niet te vergeten!