juiste hengst voor mijn merrie.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

POLLO

juiste hengst voor mijn merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 21:10

ik heb een merrie gekocht zonder papieren,weet dus niets over haar afstamming.
ze is niet echt breed maar zeker ook niet smal wel heeft ze een heel fijn nekje en fijn beenwerk.
ze heeft best wel knieactie is heel braaf maar zeker niet lui.
nu zoek ik een hengst voor haar die wat vlakke gangen heeft en zwaarder gebouwd is.
en grotere nakomelingen vererfd de merrie is namelijk 155 hoog.
wie weet er een leuke hengst als het kan met foto.

POLLO

Re: juiste hengst voor mijn merrie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 09:18

hhmmmm niemand ik vraag iets moeilijks geloof ik
ikzalhet anders uitleggen.
ik wil dressuur gaan rijden met het veulen in de toekomst
ik zoek dus een dressuurhengst die wat zwaardere grotere veulens geeft.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 09:21

Ik denk dat je beter eerst kan kijken wel ras je er bij wil hebben.
Dan wordt de selectie hengsten ook wat kleiner.
Nu blijven er zoveel over, dat ik geen keuze kan maken.
Heb je ook een foto van de merrie?

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-05 19:28

ik heb geen foto.
de hengst moet een KWPN zijn.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:36

POLLO schreef:
ik heb geen foto.
de hengst moet een KWPN zijn.

Eerlijk gezegd denk ik dat je beter een veulen kan kopen wat voldoet aan je eisen als er een te fokken uit een merrie waar je niks van weet. Dan wordt fokken nl. echt gokken.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 23:45

Ik ben het met Anne eens en begrijp je eigenlijk ook niet helemaal. Waarom heb je dan niet direct een paard gekocht waar je dressuur mee kunt rijden

Daarnaast is het zo dat het paardenaanbod de vraag vele malen overstijgt dus begrijp ik niet zo goed waarom je met een niet al te speciale merrie wilt gaan fokken.

Het komt nu over alsof je een paard hebt gekocht dat niet aan je wensen voldoet. Maar misschien ligt het heel anders?

POLLO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 10:05

ellenlouise schreef:
Ik ben het met Anne eens en begrijp je eigenlijk ook niet helemaal. Waarom heb je dan niet direct een paard gekocht waar je dressuur mee kunt rijden

Daarnaast is het zo dat het paardenaanbod de vraag vele malen overstijgt dus begrijp ik niet zo goed waarom je met een niet al te speciale merrie wilt gaan fokken.

Het komt nu over alsof je een paard hebt gekocht dat niet aan je wensen voldoet. Maar misschien ligt het heel anders?

ik begrijp jullie reaktie,maar het ligt iderdaad anders.
ik heb er meerdere ook dressuur,ikwilgewoon een veulentje fokken en dan kun je maar beter een hengst uitzoeken die naar je zin is.
ik kan er ookeen tinkerhengst opzetten want die staat bij ons op stal.
dan weet ik zeker dat ik een zwaarder type krijg,maar ik wil een rijtype,wel een die wat zwaardere nakomelingen geeft.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:51

Gelijk weer van die reacties dat ze maar beter niet kan gaan fokken, wat is dat nou voor onzin, als ze toch een veulen wilt fokken uit haar merrie dan doet ze dat toch lekker, dat er geen papier bij zit dat hoet niks uit te maken hoor! Je moet maar eens opletten hoeveel paarden in de hogere sport met onbekende afstamming meelopen, meer dan je denkt. Zo een papiertje zegt alleen wie de ouders zijn en zorgt ervoor dat het veulen ook een heel interessant papiertje kan krijgen met een populaire hengst erop. Maar je moet gewoon kritisch naar je merrie kijken wat je wilt verbeteren in de eerste plaats en daar je hengst bij zoeken.
Waarom zou iemand in godsnaam zijn eigen merrie niet leuk of goed genoeg vinden als hij er een veulen uit wilt fokken? Dat maakt nog niet uit, je dankt je merrie toch niet af zodra het veulen geboren is! Ik neem aan dat als iemand dat wilt dat ie graag ook een paard uit zijn merrie straks in de sport uit wilt brengen en zij geeft ook aan dat dat het doel is!
Dus geef gewoon advies over welke hengst ze het beste kan nemen (foto zou erg handig zijn) en ga haar niet afraden om ermee te fokken, want papier zegt lang niet alles hoor! Het is alleen wel handig voor de verkoop, maar dat is haar doel niet! Als zij een veulen wilt uit haar eigen merrie heeft ze daar haar reden voor natuurlijk!

A;s je een foto zou kunnen maken dan help ik je graag verder om een juiste hengst te zoeken hoor!

Voor een wat zwaarder type, maar wel rijtypisch zou je kunnen denken aan Prestige VDL, maar ik kan weinig zeggen of die goed bij jou merrie zal passen als ik geen foto's kan zien.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:33

Desire schreef:
Gelijk weer van die reacties dat ze maar beter niet kan gaan fokken, wat is dat nou voor onzin, als ze toch een veulen wilt fokken uit haar merrie dan doet ze dat toch lekker, dat er geen papier bij zit dat hoet niks uit te maken hoor! Je moet maar eens opletten hoeveel paarden in de hogere sport met onbekende afstamming meelopen, meer dan je denkt. Zo een papiertje zegt alleen wie de ouders zijn en zorgt ervoor dat het veulen ook een heel interessant papiertje kan krijgen met een populaire hengst erop. Maar je moet gewoon kritisch naar je merrie kijken wat je wilt verbeteren in de eerste plaats en daar je hengst bij zoeken.
Waarom zou iemand in godsnaam zijn eigen merrie niet leuk of goed genoeg vinden als hij er een veulen uit wilt fokken? Dat maakt nog niet uit, je dankt je merrie toch niet af zodra het veulen geboren is! Ik neem aan dat als iemand dat wilt dat ie graag ook een paard uit zijn merrie straks in de sport uit wilt brengen en zij geeft ook aan dat dat het doel is!
Dus geef gewoon advies over welke hengst ze het beste kan nemen (foto zou erg handig zijn) en ga haar niet afraden om ermee te fokken, want papier zegt lang niet alles hoor! Het is alleen wel handig voor de verkoop, maar dat is haar doel niet! Als zij een veulen wilt uit haar eigen merrie heeft ze daar haar reden voor natuurlijk!

A;s je een foto zou kunnen maken dan help ik je graag verder om een juiste hengst te zoeken hoor!

Voor een wat zwaarder type, maar wel rijtypisch zou je kunnen denken aan Prestige VDL, maar ik kan weinig zeggen of die goed bij jou merrie zal passen als ik geen foto's kan zien.

he he eindelijk weer eens iemand die ook durft te zeggen waar het op staat!( super helemaal mee eens)

Foto is inderdaad wel handig.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 09:28

ik zal is een foto maken en bedankt.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:33

Laurentz???

Afbeelding

Dit is wat er op de site bij stond:

The dream of every mare. Very talented for dressage and sport jumping. In the carriage he shows a lot of joy for working. Main supplier of young stallions star during the Stallion Approval 2001 in The Netherlans and he has a champion foal from the selected mare ('keurmare') Erona.
In addition Laurentz is the half brother of Parcival, the champion of 2001!

Mijn paardje komt van Laurentz en die ziet er zo uit:

Afbeelding

Trouwens wat fokken betreft ben ik het helemaal eens met deze reactie:

Citaat: