Landor s

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

velinda

Landor s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 14:00

Wie kent deze hengst en zijn nakomelingen? Zijn deze meer dressuur of spring gericht? Wat vinden jullie van deze hengst?

lievenr

Re: Landor s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:13

hij is een zoon van landadel uit een godehard x furioso II moeder, nl de elite merrie Fureida II, wat algemeen geweten is dat hij wel eens karakter zou durven doorfokken en fijn beenwerk, dus een merrie gerbuiken met stevig beenwerk.

Afbeelding

het dekgeld bedraagt 1100 €

een paar goede nakomelingen zijn wandor van de mispelare(dekhengst BWP) is een landor S x For pleasure x Lugano

Afbeelding

een andere goede zoon is ludwig van bayern landor S x landino x pilot

Afbeelding

ik denk dat de nakomelingen meer spring gericht zijn, wij hadden deze hengst ook in gedachten voor volgend jaar, maar nu hij karakter doorfokt en onze merrie ook al een karakter heeft, gaan we met een andere hengst fokken.

velinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 19:17

Wat bedoel je met karakter doorfokken? Mijn merrie is superbraaf maar is wel heel slim in de kop. Je moet haar altijd met alles voor zijn en das niet zo simpel.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:35

zoals ik zeg, je kunt het best vergelijken zoals dat libero en clinton eveneens karakter doorfokken.

landor s heeft dat vooral door omwille van dat godehard bloed

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:01

Landor geeft echt het springen door, maar wil wel eens een lelijke fokken groot met een ietwat lomp hoofd, ludwig van bayeren zijn nafok is over het algemeen gesproken erg cgique en hoogbenig. Volgens mij was er dit jaar een ludwig kampioen bij het oldenburger verband, hij is iig pramienhengst en behoorde tot 1 van de betere springers.

Overigens deel ik de mening van een fijn beenwerk doorgeven niet. Ik heb er hele fijne nakomelingen van gezien die maat hebben en mooi in het rechthoeksmodel staan en hoogbenig zijn, maar helaas ook een aantal lelijke.

velinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 21:03

Fokt hij groot? Is het karakter echt heel erg of zou het op een merrie zoals die van mij passen?

gabrycha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:10

velinda schreef:
Fokt hij groot? Is het karakter echt heel erg of zou het op een merrie zoals die van mij passen?

Hij fokt groot en neem ludwig von bayeren is echt een hele brave hengst beetje te braaf, die heb ik gezien op een hengstenshow, als jong broekie en daar waar anderen bokten of een keer hard wegrenden deed hij keurig zijn sprongetjes.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:17

als je eens een beschrijviong of een foto zou plaatsen kan ik iets meer zeggen daarover,

het is niet heel erg ivm dat karakter, ik wil je geen schrik aanjagen ofzo, ik zeg gewoon dat je er rekening mee moet houden, en beetje karakter kan nooit geen kwaad

ik heb ook al een aantal hele mooie nazaten gezien, maar sommige met een ietswat fijn beenwerk, o.a. een landor S x Voltaire

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:23

Ik heb volle "duitse " landor zeg maar gezien uit moeders van argentinus, grannus, pilot ed die uitzichzelf blijkbaar massa meegeven.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:21

kijk je geeft het zelf aan, nafok uit moeders die waarschijnlijk een goed beenwerk hebben en dat sterk en zwaar genoeg is, op zo'n merries kan je landor zetten maar als je merrie uit zichzelf al geen al te zwaar of kloek beenwerk geeft zou ik het niet overwegen.

antano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 15:23

Hi,
Ik heb een Landor S merrie Landor S x Burggraaf .
Ze schrikt niet snel ergens van de enigste keer dat ze ergens van schrok was toen ze een paard aan het laden waren en dat ging niet helemaal goed .

Ze wilt echt werken voor je ik vind zelf dat ze een super karakter heeft .
Het is een echt knuffel in de omgang met rijden kan ze wel heet worden.
Als ze iets niet wil laat ze dat duidelijk merken.
En als je haar niet met respect behandeld en niet rustig blijft dan kan je het wel vergeten want dan doet ze het niet meer voor je .

Ik zou een erg bloederige heete merrie die geen supper braaf karakter heeft niet met Landor S dekken .
De moeder van mijn paard is supperbraaf daar kan iedereen weg mee rijden maar op mijn paard durf ik toch niet iedereen op te laten rijden .

Hier nog wat foto`s van landor S
Afbeelding
[img]Afbeelding
Afbeelding

En mijn paard
Afbeelding
http://groups.msn.com/_Secure/0UQAAAO4X ... 7637[/img]

ik heb zelf nog meer foto`s van landor s en nakomelingen dus als je ze wilt zien laat het maar effe weten .
Gr Elise

velinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 14:38

Bedankt allemaal!!